Gjest Ts Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 Hei jeg lurte på om dere som har hatt to depresjoner eller flere om disse har hatt samme lengde? Har dere en beredskapsplan for at det ikke skal skje igjen eller for at en ikke skal være redd for at det skjer igjen? Hvordan kom dere dere ut av det og hva gjør dere som har slitt med tilbakevendene depresjon for å holde dere friske? Jeg hadde en episode for ca to år siden som varte ca 4 mnd uten medisiner og det var helt forferdelig så kom angsten og alt igjen etter nyttår igjen plutselig og denne gangen like ille så begynte på medisin i februar men ikke fått full effekt ennå fordiom jeg er litt bedre men får fortsatt grinetokter og mørke tanker. Kjæresten min gikk fra meg pga dette for han orker ikke leve med noen som kan få det igjen. Vi hadde alle planene klare så jeg har en stor kjærlighetssorg oppå dette for jeg føler meg så lite verdt! Er det sånn at alle gutter der ute ikke kan tenke seg å være sammen med ei som kan bli psykisk syk? Jeg har en flott utdannelse og fagbrev og egen leilighet og har klart meg fint og alltid vært ei solstråle så skjønner ikke hvorfor jeg er så sårbar. Er ute etter deres historier der ute som har tenkt eller tenker det samme og svar. Føler meg så alene! Alltid hatt god selvtilit men har vanskelig for å akseptere at dette kan skje igjen og håper snart det er over for er så tøft alt sammen. Takker for alle svar på forhånd!
PepsiMax Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 Jeg har hatt mange depresjoner, og gått både til psykolog og på medisiner. Tror den enkle grunnen til at jeg stadig blir dårlig igjen er fordi helse norge ofte tenker at symptom fri og frisk er det samme! Noe det apsolutt ikke er. Man må finne grunnen til at det ble sånn, og gjøre noe med det! Har tidligere fått beskjed om at jeg må be om medisiner tidligere og ikke vente til det er total krise før jeg godtar/ ber om å begynne på anti-dep igjen. Desto fortere man begynner desto fortere blir man frisk og man trenger antageligvis ikke komme så langt ned som hvis man venter og presser på selv. Depresjonene har forskjellig lengde hos meg, men det blir vel forskjellig fra person til person. Vet ikke om du har noen å prate med, men vil anbefalle deg å be om en psykolog henvisning hvis du føler at du trenger det! Da får du noen som kan hjelpe deg og rydde opp i tankene, og kansje hjelpe deg til å finne årsaken til hvorfor du har det som du har det! Ang forhold og psykiske problemer... Selvfølgelig kan det være vanskelig for en partner at den andre er dårlig. Men dette er jo ingenting man kan forutse!! Hvem som helst kan bli psykisk syk!! Men hvis h*n gikk fra deg pga din psykiske sykdom tror jeg du skal være takknemlig for at det ble slutt! Det hørs brutalt ut, men h*n burde jo virkelig vært der for deg nå da du virkelig treger noen. At denne personen ikke fikser å være der for deg da du har det tungt viser vel at dette ikke er noe å bygge et forhold på. Men det er selvfølgelig bare min mening...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå