Gå til innhold

Katt som blir "rar"


Kayli

Anbefalte innlegg

Vanligvis er katten min renslig og gjør fra seg enten ute eller i kassa si. Med sommerferien i fjor friskt i minne, vil jeg være tidlig ute med å søke råd i år! Da skjedde nemlig følgende: svigerfar skulle passe katten mens vi var borte (en uke). Han bor like ved, og skulle komme innom og slippe inn/ut katten, kose med den, fore og gi vann, samt renske opp i dokassa. Dette har vi gjort i alle år når vi har vært på ferie, og det har alltid gått svært så bra (katten er 16 år). Da vi kom hjem i fjor hadde katten tisset på en bag som sto i gangen og i kurven sin. Den hadde også "rømt hjemmefra" og vært borte i tre dager. Jeg fant den fort igjen, den hadde søkt tilflukt i et uthus i nærheten, men fortvilelsen var stor en stund her!

Jeg tenker at katten kanskje har blitt så gammel og "sær" at dette er hennes måte å protestere på - hun liker seg ikke når husets folk ikke er hjemme. Hva kan jeg gjøre for å unngå disse problemene når vi skal på ferie i år? Hva tenker dere om grunnen til at hun plutselig oppfører seg annerledes når vi er bortreist?

Endret av Kayli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er ofte tegn på stress, en god ide kan være å installere feliway (gode fermoner) diffuser i stikkkontakten et par uker før dere reiser og passe på at den holder til dere er tilbake... Kanskje hjelper det katten til å føle seg litt mer avslappet og dere kan unngå problemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...