Kayli Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 (endret) Vanligvis er katten min renslig og gjør fra seg enten ute eller i kassa si. Med sommerferien i fjor friskt i minne, vil jeg være tidlig ute med å søke råd i år! Da skjedde nemlig følgende: svigerfar skulle passe katten mens vi var borte (en uke). Han bor like ved, og skulle komme innom og slippe inn/ut katten, kose med den, fore og gi vann, samt renske opp i dokassa. Dette har vi gjort i alle år når vi har vært på ferie, og det har alltid gått svært så bra (katten er 16 år). Da vi kom hjem i fjor hadde katten tisset på en bag som sto i gangen og i kurven sin. Den hadde også "rømt hjemmefra" og vært borte i tre dager. Jeg fant den fort igjen, den hadde søkt tilflukt i et uthus i nærheten, men fortvilelsen var stor en stund her! Jeg tenker at katten kanskje har blitt så gammel og "sær" at dette er hennes måte å protestere på - hun liker seg ikke når husets folk ikke er hjemme. Hva kan jeg gjøre for å unngå disse problemene når vi skal på ferie i år? Hva tenker dere om grunnen til at hun plutselig oppfører seg annerledes når vi er bortreist? Endret 18. mars 2011 av Kayli
Tussilago_2 Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 Dette er ofte tegn på stress, en god ide kan være å installere feliway (gode fermoner) diffuser i stikkkontakten et par uker før dere reiser og passe på at den holder til dere er tilbake... Kanskje hjelper det katten til å føle seg litt mer avslappet og dere kan unngå problemet...
Tussilago_2 Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 se her for link til produktet, tror det selges hos de fleste veterinærer som driver med smådyr... http://www.orionvet.no/produkt_no?produkt=11173154
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå