Gjest caramiacaramella Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 Jeg har tenkt å fjerne mandlene i nær fremtid. Jeg har i flere år nå slitt med gjenvendende halsbetennelser, og jeg tenker at når jeg har 8 halsbetennelser(bakterielle) i løpet av ett år er det alt for mye. Jeg vet ikke mye om denne operasjonen og hva det innebærer, så det hadde vært flott om noen kunne fortelle hvordan det var for dem. Er det noen som vet om man må betale for operasjonen? Hvor lang tid går det fra man sier fra om at man vil ha det til operasjonsdato?
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 Jeg betalte ca 1600 kr for operasjonen, det er vel vanlig egenandel i Norge. Smertestillende kom i tillegg tror jeg. Totalt kanskje 2000 kr. Jeg ble henvist til ØNH-lege i juli, fikk time i midten/slutten av august og opererte ut mandlene rett før jul. Andre har opplevd at det tok kortere tid, og man kan også sette seg opp på liste hvis man vil hoppe inn på ledige operasjonstider dersom de skulle komme.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 Heisann Man må betale egenandel iallefall. Hvis du ønsker mye informasjon så anbefaler jeg deg å søke her i forumet, da det er veldig mange tråder med erfaringer og info om nettopp dette, så du får sikkert mange svar der! Det er sikkert 10 tråder med info på kropp & helse. Jeg har selv svart i mange av de, og jeg gidder ikke skrive en gang til siden det står mye der.. Lykke til! (og ikke la deg skremme av de som har hatt blod i halsen, fordi det får de færreste)
Gjest caramiacaramella Skrevet 18. mars 2011 #4 Skrevet 18. mars 2011 Jeg har lest endel i de andre trådene, men finner ikke svar på mye av det jeg lurer på! Er det forresten noen som vet om man må få henvisning fra fastlegen for å gå til øre-nese-hals lege? Eller kan man ringe direkte til ØNH-legen og bestille time der?
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2011 #5 Skrevet 20. mars 2011 Jeg ble henvist til ØNH lege og fikk time i August, og han satt meg opp på venteliste for å få fjernet mandlene. Det tok noen måneder før jeg fikk brev om operasjonsdato, fikk først en dato i midten av januar, men da fikk jeg halsbetennelse og fikk ikke fjernet de alikevell. Fjernet de på mandag denne uken, og det gikk egentlig veldig greit! Kom inn på sykehuset klokken 09.00 og skulle vente til det var min tur, når operasjonen var ferdig våknet jeg på et oppvåkningsrom hvor jeg måtte være noen timer før jeg ble tatt opp på avdelingen. Jeg måtte ligge et døgn på sykehuset før jeg fikk komme hjem, men det var veldig greit fordi da slapp jeg å være redd for blødninger og sånn Det har vært ganske vondt denne uken, men ikke i nærheten av så vondt jeg trodde det kom til å gjøre etter å ha lest på de forskjellige trådene her inne! Jeg tror ikke jeg måtte betale noe for operasjonen, isåfall var det bare 307kr eller noe!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå