Gjest viktig spørsmål Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 Jeg holder på å trappe opp på antidepressiva og i de værste tilfellene hvis jeg skal noe tar jeg sovepille for de funker mye bedre for meg en sobril. Og da er spørsmålet om dette kan kombineres med litt alkohol uten at det er farlig?
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 Siden jeg skal på fest på lørdag og da må jeg roe meg på den sovetabletten
Periwinkle Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 Kommer vel an på både antidepressivaene og sovepillene det... Har du lest pakkningsvedlegget? Der står det ofte om alkohol kan nytes ved inntak av medisinene. På mine antidepressiva står det at det ikke er påvist noe forandring i virkningen av antidepressivaene ved inntak av alkohol, men at alkohol ikke bør nytes allikevel. Sovetabletter og alkohol har jo ofte vært risky business, men kommer an på om det er beroligende eller faktiske sovetabletter som slår deg helt ut.
ninuska_ Skrevet 18. mars 2011 #5 Skrevet 18. mars 2011 (endret) Kjære Trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Spørsmål angående kombinasjon av alkohol og legemidler bør stilles kvalifisert personell, og jeg oppfordrer deg til å kontakte legen din. Vennlig hilsen ninuska_, moderator Endret 18. mars 2011 av ninuska_
Fremhevede innlegg