Gå til innhold

Tatt i fotoboks


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å hjelpes! Jeg kjørte plutselig altfor fort forbi en fotoboks! Bare satt med tankene et helt annet sted og fulgte flyten til de foran meg. Plutselig oppdaget jeg en fotoboks på siden av veien. Vet at det var 50 der, men kjørte i minst 60 :overrasket:

Så ikke at det blinket eller noe, og det snødde tett. Ikke blinket de på noen av de foran heller. Er det sjans for at fotoboksen var avskrudd?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å hjelpes! Jeg kjørte plutselig altfor fort forbi en fotoboks! Bare satt med tankene et helt annet sted og fulgte flyten til de foran meg. Plutselig oppdaget jeg en fotoboks på siden av veien. Vet at det var 50 der, men kjørte i minst 60 :overrasket:

Så ikke at det blinket eller noe, og det snødde tett. Ikke blinket de på noen av de foran heller. Er det sjans for at fotoboksen var avskrudd?

Det er ikke sikkert at du ble tatt.

Til neste gang, legg inn et lavere gir som gir motorbrems hvis du kjører forbi fotobokser når veien heller litt nedover. Da vil deu stort sett klare å holde farten nede.

Jeg kjører alltid Vålerengatunnelen på 4. gir, og det kostet meg dyrt å ikke ha den vanen før jeg begynte med den.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelpes! Jeg kjørte plutselig altfor fort forbi en fotoboks! Bare satt med tankene et helt annet sted og fulgte flyten til de foran meg. Plutselig oppdaget jeg en fotoboks på siden av veien. Vet at det var 50 der, men kjørte i minst 60 :overrasket:

Så ikke at det blinket eller noe, og det snødde tett. Ikke blinket de på noen av de foran heller. Er det sjans for at fotoboksen var avskrudd?

Dersom IKKE det blinket, ble du ikke tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det blinker på deg, så er du ikke i tvil om at det var det som skjedde for å si det sånn....

:popcorn:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Har hørt at ikke alle kameraer blinker lenger, selvom det blir tatt bilde? Jeg vet ikke, er bare noe jeg har hørt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei har gått over til digitale kamera, så det blinkar ikkje lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare et fåtall av fotoboksene som er slått på; de har problemer med kapasitet nok i politiet. Jeg leste et sted at 80 eller 90% av fotoboksene i Oslo er slått av, men de bytter på hvem som virker for at det ikke skal bli forutsigbart for bilistene. Håper du slipper lapp i posten, da :klemmer:

Jeg har blitt tatt selv en gang, og det blinket ikke så mye, men jeg la merke til det. Kjørte alt for fort i en 40-sone, og fikk 2 prikker :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det snødde kom antagelig ikke kontrollinja med, og da kan de uansett ikke gi bot, så du kan jo krysse fingrene, og be om å få se bildet, dersom du får en overraskelse i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...