Gå til innhold

Kanskje slutte på Diane

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å slutte på Diane, da jeg egentlig ikke er så komfortabel med å stappe i meg hormoner. Begynte på dem for snart et halvt år siden pga. et kviseutbrudd jeg fikk når jeg sluttet på de forrige p-pillene mine (Loette). Nå er huden min back to normal (kanskje litt finere enn vanlig også), og jeg antar at Diane må få æren for det. Men, frykten er jo at jeg skal få et skikkelig kviseutbrudd hvis jeg nå kutter ut Diane. Jeg har aldri slitt med kviser utenom perioden etter at jeg sluttet på Loette, så jeg har et håp om at dette ikke trenger å skje når slutter med Diane.

Det jeg egentlig lurer på er hva som skjedde når du sluttet på Diane? (Særlig med tanke på huden.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte på Diane for kviser, og fikk kviser + fett hår da jeg sluttet på dem etter 2 år.

Prøvde meg så i 2 år uten for å se om ting stabiliserte seg, men måtte krype til korset for et år siden og begynne igjen.

Nå skal jeg ikke slutte før jeg skal ha barn :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier bare SLUTT med Diane!!! Har brukt de mot acne og det hjalp utrolig godt, huden er nå helt fin igjen. Sluttet med Diane for noen uker siden og har ikke sett en eneste antydning til en kvise siden. :jepp: Jeg satser på at huden vil holde seg slik fremover. Men uansett, det finnes p-piller som også har samme virkning på huden som Diane, men disse er mye mildere for kroppen.

Snakk med fastlegen din om dette eller få en time hos en hudlege eller eventuelt hos en gynekolog.

Lykke til :goodbye:

• Liker 1
Skrevet

Jeg sier bare SLUTT med Diane!!! Har brukt de mot acne og det hjalp utrolig godt, huden er nå helt fin igjen. Sluttet med Diane for noen uker siden og har ikke sett en eneste antydning til en kvise siden. :jepp: Jeg satser på at huden vil holde seg slik fremover. Men uansett, det finnes p-piller som også har samme virkning på huden som Diane, men disse er mye mildere for kroppen.

Snakk med fastlegen din om dette eller få en time hos en hudlege eller eventuelt hos en gynekolog.

Lykke til :goodbye:

Du må nok vente lengre enn noen uker for å si noe om hvordan huden din blir, for meg tok det kanskje 3-4 måneder før huden begynte å få kviser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet, men begynte på igjen etter 3 mnd. Da klødde hodebunnen noe grusomt og huden ble kvisete igjen. Har aldri hatt problemer med hodebunnen før, men det føltes som små kviser i hodebunnen da jeg sluttet.

Jeg hater at jeg ikke kan slutte på dem, for jeg kunne tenke meg noen rimligere. Hadde gått på dem i nesten 6 år da jeg prøvde å slutte.

Jeg bruker riktignok Zyrona nå(samme effekten, men billigere enn Diane) og veksler mellom disse etter hva apoteket har.

Gjest bitteliten
Skrevet

Jeg slutta på Diane for 3 måneder siden etter å ha brukt dem i 6 år.

Jeg har begynt å få kviser igjen (og det i en alder av 30 år!), og de kommer gjerne i følge. 2 eller 3 om gangen. Utrolig irriterende, men jeg sluttet på dem fordi jeg var følelsesmessig ustabil (sint og lei meg) og ville sjekke om det kunne ha noe med p-pillene å gjøre.

Skrevet

Har samme erfaring som Hinata. Sluttet med diane og brukte ceracette (husker ikke navnet) men har nå gått tilbake til Diane.Ikke morro med fett hår og kviser i min alder.fysj!

Skrevet

Jeg sluttet med Diane i mars i fjor. Jeg fikk gradvis fetere hud, og i august begynnte jeg å få noen småkviser. Så ble det egentlig bare fler og fler kviser etterhvert, som jeg sliter med å få bukt med.

Nå bruker jeg Differin gel uten at det gir no særlig effekt :( Har også konverter til "skikkelig hudpleie (Decleor og Md formulation), men dette hjelper heller ikke stort. Det værste er at jeg har fått kviser på ryggen også, noe jeg aldri har hatt før :(

Selv om jeg har fått kviser på ryggen i tilegg, er utbruddene mindre hissige nå enn før jeg begynnte på Diane.

Håper det går bedre med deg ved eventuell pilleslutt :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også god effekt av diane, men da jeg slutta ble huden like ille som før p-pille start, ca et par måneder etterpå. Har hørt at Diane kan ha livsfarlige bivirkninger, så det var grunnen til at jeg slutta. For min del lurer jeg på om sukker og stress forverrer plagene. Gikk også litt ned i vekt etter at jeg slutta.

Tror problemhud har veldig mye med gener å gjøre- og lite som hjelper egentlig...Er selv i 30- åra og fortsatt plaget.

Skrevet

Uff, etter å ha lest denne tråden gruer jeg meg til å slutte på Diane...

• 8 år senere...
Skrevet
På 19.3.2011 den 1.12, WhiteDiamond skrev:

Uff, etter å ha lest denne tråden gruer jeg meg til å slutte på Diane...

Har du sluttet på Diane nå? :) Hvordan gikk det evt?

AnonymBruker
Skrevet

Medisinsk hudpleie hos hudpleier/hjemmebehandling er også veldig viktig når man har voksenkviser/acne.Produkter fra Christina Schrammeck.

Anonymkode: 54fd5...fe6

AnonymBruker
Skrevet
På 18.3.2011 den 9.24, AnonymBruker skrev:

Vurderer å slutte på Diane, da jeg egentlig ikke er så komfortabel med å stappe i meg hormoner. Begynte på dem for snart et halvt år siden pga. et kviseutbrudd jeg fikk når jeg sluttet på de forrige p-pillene mine (Loette). Nå er huden min back to normal (kanskje litt finere enn vanlig også), og jeg antar at Diane må få æren for det. Men, frykten er jo at jeg skal få et skikkelig kviseutbrudd hvis jeg nå kutter ut Diane. Jeg har aldri slitt med kviser utenom perioden etter at jeg sluttet på Loette, så jeg har et håp om at dette ikke trenger å skje når slutter med Diane.

Det jeg egentlig lurer på er hva som skjedde når du sluttet på Diane? (Særlig med tanke på huden.)

Diane er ikke lenger regnet som ppille, grunnen er den massive faren for alvorlige bivirkninger. Så her bør du snakke med legen din. 

Anonymkode: 54a23...d20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...