Gå til innhold

Den hjemmelagde kjøttdeigpizzaen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvem sin idè var det egentlig å lage hjemmelaget pizza med kjøttdeig? Er det et norsk fenomen?

Hvorfor er ikke det så vanlig på restauranter?

Er det stort sett nordmenn som lager og liker pizzaen sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tja, jeg har da spist pizza bolognese mange steder i utlandet, så i mine øyne er ikke dette et spesielt norsk fenomen. Jeg elsker pizza bolognese, som jo ikke bare er ren kjøttdeig, men også med denne deilige sausen som man gjerne får på pasta. Hvis du tenker på den nye Grandiosa-varianten, så er jeg enig, det er et veldig norsk fenomen, og smaker ikke særlig godt heller. Virkelig en kjedelig pizza.

Og når jeg lager pizza så har jeg gjerne kjøttdeig på, men som sagt helst da med f.eks bolognesesaus eller lignende. Jeg gjør det fordi det smaker kjempegodt. Og jeg har smakt det både i utlandet og i Norge.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Jeg har reist en del og derfor spist på en del forskjellige pizza restauranter, og jeg har faktisk ALDRI fått servert kjøttdeig på pizzaen på restaurant. Det er som regel pepperoni, skinke, skalldyr eller vegetar. Jeg tror faktisk at kjøttdeig er en norsk "hjemme" variant av pizzaen. Den klassiske pizzaen fra Italia hadde jo ikke tykk bunn heller, slik som vi ofte bruker her i Norge. Jeg syns det er godt med litt variasjon jeg. :)

AnonymBruker
Skrevet

Tror nok heller det er et amerikansk fenomen, og som med mye amerikansk har Norge kopiert.

Skrevet

Jeg har reist en del og derfor spist på en del forskjellige pizza restauranter, og jeg har faktisk ALDRI fått servert kjøttdeig på pizzaen på restaurant. Det er som regel pepperoni, skinke, skalldyr eller vegetar. Jeg tror faktisk at kjøttdeig er en norsk "hjemme" variant av pizzaen. Den klassiske pizzaen fra Italia hadde jo ikke tykk bunn heller, slik som vi ofte bruker her i Norge. Jeg syns det er godt med litt variasjon jeg. :)

Kjøttdeig er vanlig på pizza i sør-frankrike. Vi fikk den halvrå...ikke spesielt godt. Men franskmenn er gla i rått kjøtt da.....

Gjest Ludovie
Skrevet

Hehe, frem til jeg begynte å henge på KG, trodde jeg faktisk at sånn typisk "norsk" pizza med kjøttdeig, hadde dødd ut tidlig på åttitallet en gang. Men den gang ei, tydeligvis. :)

Gjest Ludovie
Skrevet

Og ja, jeg tror det er et norsk fenomen. Jeg har i hvertfall aldri støtt på lignende pizza noe sted i utlandet. :)

Gjest Emera
Skrevet

Menneh... nå er det faktisk flere i tråden som sier at de har spist pizza med kjøttdeig i utlandet. Så med mindre de bare har drømt det så kan det vel ikke være et særnorsk fenomen..? ;)

Gjest Ludovie
Skrevet

At det finnes, tviler jeg ikke på. At det er vanlig derimot, kan jeg aldri tenke meg.

Skrevet (endret)

Kommer vel an på hva man legger i "kjøttdeig på pizzaen"? Pizza bolognese er ganske vanlig, og jeg har spist det i omtrent alle land jeg har vært i (det være seg Spania, Portugal, England eller Tsjekkia, bare for å gi noen eksempler).

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Hele den greia med masse fyll under osten og tykk bunn er vel fra amerikansk pizza pie?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...