Gå til innhold

Synlige blodårer?


Chiyo

Anbefalte innlegg

I går kommenterte en venn at jeg har veldig synlige blodårer på håndleddene. Han er asiatisk og har ikke det, men er ikke det veldig normalt for hvite? Har du synlige blodårer gjennom huden din?

Er er det jeg som har veldig gjennomsiktig hud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går kommenterte en venn at jeg har veldig synlige blodårer på håndleddene. Han er asiatisk og har ikke det, men er ikke det veldig normalt for hvite? Har du synlige blodårer gjennom huden din?

Er er det jeg som har veldig gjennomsiktig hud?

Hehe, jeg er ingen medisiner, men har ikke dette noe med hvor tett på huden blodårene ligger? Selv har jeg ganske gylden hudfarge, men svært synlige blodårer både på håndleddene og på innsiden av overarmene. Tror nok ikke det er noe rart med deg, - ei heller noe rart med din venn :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg er ingen medisiner, men har ikke dette noe med hvor tett på huden blodårene ligger? Selv har jeg ganske gylden hudfarge, men svært synlige blodårer både på håndleddene og på innsiden av overarmene. Tror nok ikke det er noe rart med deg, - ei heller noe rart med din venn :)

:) Hehe. Nei jeg tror ikke det er noe rart med meg. Men har inntrykk av at det er ganske normalt i alle fall for etnisk norske å ha synlige blodårer, men det kan jo være de jeg kjenner. Andre har kanskje mindre synlige.

Det er sikkert riktig at det har med hvor de ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har synlige blodårer på hendene og føttene, de ble synlige når jeg rundet 20 år ca. Litt plagsomt i begynnelsen men nå bryr det meg ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har synlige blodårer på hele arma og på magen (er jente). Der man har lite fett blir blodårer synlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest white tiger

Jeg har jobba på lab og dermed tatt massevis av blodprøver. Det er mer umormalt å ikke ha synlige blodårer på hendene enn å ha det. Barn og de som er veldig overvektige har vanligvis ikke synlige blodårer på hendene. De som er mørke i huden har heller ikke synlige årer pga hudfargen. Veltrente mennesker har gjerne mer utstående (og synlige) årer, noe som gjør blodprøvetaking veldig enkelt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kommenterte en venn at jeg har veldig synlige blodårer på håndleddene. Han er asiatisk og har ikke det, men er ikke det veldig normalt for hvite? Har du synlige blodårer gjennom huden din?

Er er det jeg som har veldig gjennomsiktig hud?

Eg mener eg ble fortalt i biologien engang at å ha synlige blodårer tilsier at man har lav fett prosent :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ganske synlige blodårer der. Såpass at jeg ikke orker å se på håndleddene mine omtrent.

Dog er det bra å ha synlige blodårer, f.eks hvis det er noe i akutt og de må gi deg noe; for de som man har vanskelig for å finne blodåre på kan det bli problemer og de må stikke flere ganger for å "treffe". Så dette er bare bra =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten historie:

i Spania for lenge lenge siden (jeg liker historier, men er elendig på årstall og sånn) var det et lysere folk enn den store delen av befolkningen som var kongelige. Bøndene og andre som så de kongelige, så den lyse huden og så blodårene var mye mer synlige enn hos dem. De synes også blodårene var blå. Det er derfor vi har utrykket "kongelig blått blod" :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde synlige blodårer over brystkassa da jeg var 20 kg lettere men etter at jeg la på meg så har det nærmest blitt borte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Jeg har veldig synlige blodårer på brystet og på puppene. Ikke noe særlig andre steder, litt på hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok ikke unormalt.

Jeg er 20 år og det er først det siste året att jeg har fått utrolig synlige blodårer. Hendene, armene, brystkassen, brystene, siden på magen, noen plasser på lårene og på leggene, ved øynene der huden er tynn, på halsen (veldig gjennomsiktig). Kort sagt på de fleste steder på kroppen. Har ikke gått ned i vekt eller noe. Tror det kommer av kaffidrikkinga, trening og alderen rett og slett, og at jeg har slutta å spise kjøtt. Har nok dermed ganske lav underhudsfett. Er ganske brun på magen så det er ikke fordi man er blek at man har tydelige blodårer liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ganske synlige blodårer der. Såpass at jeg ikke orker å se på håndleddene mine omtrent.

Dog er det bra å ha synlige blodårer, f.eks hvis det er noe i akutt og de må gi deg noe; for de som man har vanskelig for å finne blodåre på kan det bli problemer og de må stikke flere ganger for å "treffe". Så dette er bare bra =)

Bare en liten digresjon: Årer man skal stikke i behøver ikke å synes, de skal kjennes. Det beste er å ikke se, bare kjenne når man leter etter årer. :)

Men det er helt vanlig å ha synlige årer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er vel om menn eller kvinner synes det er sexy eller ikke?

Så hva synes man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det viktigste er vel om menn eller kvinner synes det er sexy eller ikke?

Så hva synes man?

Det er vel ikke det som er tema i tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten digresjon: Årer man skal stikke i behøver ikke å synes, de skal kjennes. Det beste er å ikke se, bare kjenne når man leter etter årer. :)

Men det er helt vanlig å ha synlige årer.

Det var akkurat det samme jeg trodde. Jeg har kjempesynlige blodårer på armene, likevel ble jeg avvist som blodgiver fordi jeg er så "vanskelig å treffe". De brukte kjempelang tid på å treffe meg, og så det ikke som lønnsomt å bruke så mye tid på å få ut blodet av meg. Når jeg tar blodprøver på legekontoret, er det dessuten den armen blodårene mine synes dårligst på, de mener de kjenner årene man skal tappe blod fra best. Så jeg tror sammenhengen der er ytterst liten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten digresjon: Årer man skal stikke i behøver ikke å synes, de skal kjennes. Det beste er å ikke se, bare kjenne når man leter etter årer. :)

Men det er helt vanlig å ha synlige årer.

OK. Jeg ble fortalt dette da jeg var 10 år på rikshospitalet men de sa det kanskje på den måten for at jeg skulle forstå :P Jeg var med ei venninne av en eller annen grunn og de sa de kunne ikke se årene hennes så derfor tok det så lang tid. Enkle forklaringer til barn da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har synlige blodårer på hele arma og på magen (er jente). Der man har lite fett blir blodårer synlige.

Hvis du har synlige blodårer på magen, skal du være ganske skrapet for fett tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...