AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #1 Skrevet 17. mars 2011 I samtaler med andre har jeg så lite å bidra med. Jeg leser litt nyheter, men sjelden jeg går dypt inn i sakene, og det jeg leser fester seg ikke. Har noe interesse for det jeg studerer, men på en generell basis er jeg veldig likegyldig til det meste. Det er sjelden jeg har sterke meninger om noe, og om jeg har en diskusjon med noen, så taper jeg 99% av gangene. Men jeg føler meg lite intelligent, og veldig kjedelig å snakke med. Noen som har tips til hvor jeg starter?
anonyme-krim Skrevet 17. mars 2011 #2 Skrevet 17. mars 2011 Guri! Akkurat sånn er jeg også.. Begynner å bedre seg nå, men fortsatt litt for "likegyldig" til ting. Slitsomt.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 Guri! Akkurat sånn er jeg også.. Begynner å bedre seg nå, men fortsatt litt for "likegyldig" til ting. Slitsomt. Det er bra jeg ikke er den eneste som har det sånn Jeg er litt beskjeden, og det tok jeg tak i for ca 1 år siden, men hva hjelper det om jeg nå faktisk kan snakke, når jeg ikke har noe å si
LeJardinSecret Skrevet 18. mars 2011 #4 Skrevet 18. mars 2011 Les bøker! Du vil ikke tro hvor mye kunnskap du tilegner deg ved å lese bøker Begynn i det små, du trenger ikke starte med Dostojevskij ennå - men bli heller vant til å lese skjønnlitterært før du begir deg ut på sterkere saker. Det trener også opp refleksjonsevne og evne til selvstendig tenkning. Ellers finnes det jo flust av spennende faglitteratur der ute. De fleste har jo noe de synes er interessant og fascinerende - 2. verdenskrig, dyr, sport, historie - take your pick! Det er gjerne slik man kommer i dybden når det gjelder kunnskaper. At du følger med på nyheter er flott - men istedet for å sveipe innom VGnett, som ikke er spesielt dyptgående eller nyanserte i sin nyhetsfremstilling, kan du heller satse på nyhetssider som NY Times eller BBC. Da får du i tillegg trent engelsken din 3