Gå til innhold

Gaver til barn i familien

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt forferdelig. Poenget med bursdag er da altså... ? Hvis alle barna skal få gave.

Kusinene til min samboer er helt utrolig. Hun eldste er 11 og søsteren er 8. Foreldrene har sydd puter under 11-åringen hele livet, og på bursdagen til 8-åringen fikk eldstemann også gave, fordi hun blir sur og tverr hvis det blir gjort forskjell på. Jeg fikk helt bakoversveis.

Tenker ikke foreldre på at dere former barna deres utover livet? at ting dere gjør når de er små kan gjøre det vanskeligere ved senere tidspunkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gir selvsagt kun gave til bursdagsbarnet. Søsknene må jo lære at ikke alle kan få gave alltid.

Når vi gir barselgave, så gir vi også storebror/-søstergave. Med mindre de er kjempestore. Jeg gir ikke storebror-gave til en 15-åring, liksom.

Skrevet

Som forelder til søsken hvor den ene hadde bursdag, hadde jeg blitt rimelig forbanna om noen kom med gaver til søsknene også!

Akkurat den dagen er faktisk bursdagsbarnet sitt - det gjelder enten søsknene er 2 eller 12!!

AnonymBruker
Skrevet

Vi gir selvsagt kun gave til bursdagsbarnet. Søsknene må jo lære at ikke alle kan få gave alltid.

Når vi gir barselgave, så gir vi også storebror/-søstergave. Med mindre de er kjempestore. Jeg gir ikke storebror-gave til en 15-åring, liksom.

Jeg ble storesøster da jeg var 12, og de to storesøster-gavene jeg fikk var skikkelig stas å få altså :nigo: Men man opplever jo ikke samme sjalusien med så store søsken da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...