Gjest odisi73 Skrevet 17. mars 2011 #1 Skrevet 17. mars 2011 Forundrer meg at regjeringen er så lite kreative når det gjelder soningskøene. I gamle dager hadde vi noe som het straffearbeid,i dag sitter fangene på sellen å spiser vaffelkake og svitsjer på fjernkontrollen. Hva med å sende dem til Japan på opprydningsarbeid? Eller til andre katastrofeområder. Det er på tide at de som gjør noe galt må gjøre noe for andre,og da spesielt for mennesker som er i nød. Kanskje de kan få opp øynene og bli litt mer medmenneskelige med å hjelpe mennesker som trenger det. Slik får Norge bukt med soningskøen.
Alvina Skrevet 17. mars 2011 #2 Skrevet 17. mars 2011 Tror du Japan vil ha en gjeng kriminelle hjelpearbeidere som ikke er ferdig sonet i tillegg til det som skjer der nå? Ta deg en valium. 5
Gjest Eurodice Skrevet 17. mars 2011 #3 Skrevet 17. mars 2011 (endret) Forundrer meg at regjeringen er så lite kreative når det gjelder soningskøene. I gamle dager hadde vi noe som het straffearbeid,i dag sitter fangene på sellen å spiser vaffelkake og svitsjer på fjernkontrollen. Hva med å sende dem til Japan på opprydningsarbeid? Eller til andre katastrofeområder. Det er på tide at de som gjør noe galt må gjøre noe for andre,og da spesielt for mennesker som er i nød. Kanskje de kan få opp øynene og bli litt mer medmenneskelige med å hjelpe mennesker som trenger det. Slik får Norge bukt med soningskøen. Har du sittet i fengsel selv ettersom du vet hva de innsatte gjør på cellen? Er det en vesensforskjell på vaffelkake og en brødskive? Det er vel mat begge deler. Min far hadde samme tankegang som deg. Hvis han hadde fått bestemme, skulle alle kriminelle og narkomane bli sendt til Svalbard. Han hadde ikke noe svar på hva de skulle foreta seg der, så antagelig kunne de vel bare vandret rundt i isødet til de omkom. Endret 17. mars 2011 av Belladonna 2
Gjest Hard Ride Skrevet 17. mars 2011 #4 Skrevet 17. mars 2011 (endret) Da hadde det kanskje blitt noe voldtekt og plyndring der nede, mener du? Endret 17. mars 2011 av Kråkesaks 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #5 Skrevet 17. mars 2011 TS jeg tror ikke du har vært i fengsel eller kjenner noen som har vært i fengsel, hvis du tror at norske fanger sitter å spiser vaffelkake på rommet sitt og ser på TV hele tiden. Jeg har møtt en som hadde 10 års narko dom. Det er ikke bare bare å sitte i fengsel i Norge, selv om det kanskje ikke er så gale som i andre land.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #6 Skrevet 17. mars 2011 Kanskje heller sende fangene tilbake til de landene de kommer fra å jobbe der??? Hvorfor skal stakkars japanere slite med den gjengen der? 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #7 Skrevet 17. mars 2011 (endret) Det er mange ideer om at fanger heller burde gjøre noe enn å sitte å se på tv hele dagen. Har de ikke rusproblemer fra før får de det jaffal når de sitter i fengsel. Endret 17. mars 2011 av Kråkesaks
Gjest odisi73 Skrevet 17. mars 2011 #8 Skrevet 17. mars 2011 Kanskje heller sende fangene tilbake til de landene de kommer fra å jobbe der??? Hvorfor skal stakkars japanere slite med den gjengen der? Foreksempel,det er heller ikke dumt,veldedighetsarbeid i sitt eget hjemlan.
Personlig12 Skrevet 17. mars 2011 #9 Skrevet 17. mars 2011 Kanskje heller sende fangene tilbake til de landene de kommer fra å jobbe der??? Hvorfor skal stakkars japanere slite med den gjengen der? Det er jeg faktisk enig i, det er jo en grunn til at de har rømt landet og hvorfor ikke gjøre noe for sitt hjemland om tilstanden tillater det? Kreativ løsning
Alvina Skrevet 17. mars 2011 #10 Skrevet 17. mars 2011 (endret) Foreksempel,det er heller ikke dumt,veldedighetsarbeid i sitt eget hjemlan. Fanger er ikke attraktive i noe sted og Norge har ikke utleveringsavtale med en rekke land. Men fanger jobber i fengsel, vet ikke helt hva de gjør, men har hørt at fengsler får oppdrag på anbud. Hvis fanger var attraktive til veldedigshetsarbeid, ville de blitt headhuntet den dagen de kom ut fra soning. En blå? Første gangen jeg har ledd høyt i dag. Takk for at det finnes humor i verden. Endret 17. mars 2011 av Alvina
Kråkesaks Skrevet 17. mars 2011 #11 Skrevet 17. mars 2011 Tråden er ryddet for spam, spekulasjoner og avsporinger. Spørmål angående moderering kan stilles på pm. Kråkesaks, moderator.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #12 Skrevet 17. mars 2011 Forundrer meg at regjeringen er så lite kreative når det gjelder soningskøene. I gamle dager hadde vi noe som het straffearbeid,i dag sitter fangene på sellen å spiser vaffelkake og svitsjer på fjernkontrollen. Hva med å sende dem til Japan på opprydningsarbeid? Eller til andre katastrofeområder. Det er på tide at de som gjør noe galt må gjøre noe for andre,og da spesielt for mennesker som er i nød. Kanskje de kan få opp øynene og bli litt mer medmenneskelige med å hjelpe mennesker som trenger det. Slik får Norge bukt med soningskøen. Dette er det mest naive innlegget jeg har sett i dag. Kan du forklare oss om straffearbeidet i gamle dager? Når årstall sikter du til?
Gjest Gorgonzola Skrevet 17. mars 2011 #13 Skrevet 17. mars 2011 Forundrer meg at regjeringen er så lite kreative når det gjelder soningskøene. I gamle dager hadde vi noe som het straffearbeid,i dag sitter fangene på sellen å spiser vaffelkake og svitsjer på fjernkontrollen. Hva med å sende dem til Japan på opprydningsarbeid? Eller til andre katastrofeområder. Det er på tide at de som gjør noe galt må gjøre noe for andre,og da spesielt for mennesker som er i nød. Kanskje de kan få opp øynene og bli litt mer medmenneskelige med å hjelpe mennesker som trenger det. Slik får Norge bukt med soningskøen. Har du flere kreative samfunnsvennlige forslag? Alenemødre til Svalbard? Andre trygdesnyltere til Jan Mayen? Homofile til Bjørnøya? Kriminelle asylsøkere til helvete? Just wondering............... 3
Rayanne Skrevet 18. mars 2011 #14 Skrevet 18. mars 2011 Har du flere kreative samfunnsvennlige forslag? Alenemødre til Svalbard? Andre trygdesnyltere til Jan Mayen? Homofile til Bjørnøya? Kriminelle asylsøkere til helvete? Just wondering............... Vi har jo allerede sendt alle frp'ere over 60 til Gran Canaria, så mulighetene her er uendelige. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2011 #15 Skrevet 18. mars 2011 Jeg synes faktisk at det er en god idé å innføre arbeidsplikt for fengslede kriminelle. Så får de brynet seg på noe fysisk arbeid, og gi noe tilbake til samfunnet på den måten. Kanskje kunne Wayback-foreningen som skal hjelpe fanger tilbake i samfunnet ha noen firmaer (f.eks. i snekkerbransjen, flytting/transport eller hvasomhelst) slik at det var lettere for dem å bruke erfaringen fra fengselet til å få en jobb på utsiden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå