Gjest Anonymous Skrevet 30. oktober 2003 #1 Skrevet 30. oktober 2003 Har noen av dere vært i Egypt og vil fortelle meg litt om det? Hvilke reisemål er å anbefale i Egypt?
Gjest Jamila Skrevet 30. oktober 2003 #2 Skrevet 30. oktober 2003 Jeg var nettopp i Sharm el Sheikh og la inn tips om dette under tråden med samme navn. Kikk litt lengre ned på siden så finner du den! Sharm kan absolutt anbefales. Hurgada er også veldig bra for dykking. Min neste tur til Egypt blir noen dager i Cairo og Nilcruise i noen dager. Men siden jeg ikke har vært der enda kan jeg ikke gi tips om det... Jamila
Gjest Anonymous Skrevet 30. oktober 2003 #3 Skrevet 30. oktober 2003 Sharm el Sheikh er en skikkelig drittplass med massevis av masete selgere.. Hurgada er langt bedre. Anbefaler på det varmeste; Kairo, Alexandria, og å dra innover til beduinområdene på Sinai (da er forsåvidt Sharm el Sheikh et godt utgangspunkt) Var i Egypt for snart et år siden. Den beste byen jeg besøkte var Suez; de var nemlig ikke vant til turister, så de behandlet oss som "normale mennesker" Herlig!!
maiaa Skrevet 30. oktober 2003 #4 Skrevet 30. oktober 2003 Jeg har skrevet om turen vår flere ganger, men her er det første innlegget mitt om det: "Hei! Jeg var i Egypt i mars i 2000, nærmere bestemt Hurghada. Jeg reiste med Star Tour, og bodde på Hotel Magawish. Det var kjempebra! Hotellområdet er som en liten landsby med små "hytter" som man bor i. Det er en egen strand der og mange restauranter. Vi spiste stort sett på hotellet, og unngikk å få problemer med magen. (Heldigvis!) I tillegg dro vi på en tre-dagers tur til Kairo og to-dager til Luxor, arrangert av Star Tour. Man må opp tidlig og kjøre buss lenge, men det er verdt det! Guiden vår var utrolig flink, og hotellene var av veldig god standard. Dessuten anbefalte de gode restauranter der vi var (til de måltidene som var inkludert). I Luxor var vi på en Nilcruise som varte i fire timer. Det var det jeg synes var det mest kjedelige i løpet av turen... Men hver sin smak! Vi dro som sagt i mars, og det er helt på slutten av sesongen, noe vi merket på temperaturen. Det var opp i 46 grader! Klimaet er så tørt at en egentlig ikke merker at det er så varmt, ettersom svetten fordamper med en gang. Drikk mye vann!!! Hurghada var på den tiden ikke så turistpreget som Sharm El Sheik, men det kan ha forandret seg. Uansett er det et godt utgangspunkt for å kombinere badeferie med opplevelse! Som det ble sagt i et annet innlegg, vær bestemt! "Bakshish", som da betyr driks, lærer du fort! "Alle" skal ha driks, selv om de bare åpner en dør for deg. Allerede på flyplassen var det noen som tok koffertene fra oss og bar dem ti meter, stoppet, og skulle ha penger! Det kan bli ubehagelig, men en venner seg til det. Ikke se noen i øynene på markedene dersom du ikke har tenkt å kjøpe noe, ellers kan du bli stående en stund! Og ikke glem å prute!!! Alt i alt var det en kjempespennende tur, og jeg anbefaler alle å dra! "
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå