Gå til innhold

Tips til kake uten hvetemel?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som ikke tåler hvetemel (hun er ikke glutenallergiker, men hvetemelsallergiker) og som fyller året nå til helgen. Jeg vil så gjerne lage en god kake til henne, men er litt rådvill om hva som kan være godt. Noen som har tips til oppskrifter? Det er det samme om det er rund kake, langpannekake eller porsjonskaker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med iskake med nøttebunn? Daim iskake for eksempel, har dessverre ingen oppskrift men dette er min favoritt :)

Skrevet

Takk for tips alle sammen. :nigo: Men bare kjør på og kom med flere tips. :jepp: (Jeg tror jeg vil holde meg unna ostekake ihvertfall, for det liker jeg ikke så godt selv. :sjenert: )

Skrevet

Jeg klarer ikke å få til linken, men hvis du går inn på Det søte liv og søker på Black Magic får du en sjokoladekake uten mel :)

Skrevet (endret)

Oh! Fanr en til der inne som heter Bocca Nero!

Og nå fant jeg ut at man faktisk kan velge kaker uten hvetemel som søkealternativ der inne :fnise:

Endret av Shade
Skrevet

Ja, jeg har funnet noen alternativer der inne, ja. Synes det er så fint at man kan søke på ingredienser, evt. ekskludere ingredienser. :jepp:

Skrevet

Nøttebunn med sjokolademosse?

Jeg har lagd en mossekake med sjokoladekjeks i bunnen, men funker sikkert fint med nøttebunn (hasselnøtter synes jeg er best til sjokolade).

Skal se om jeg får lagt inn min oppskrift på mosse, hvis ikke finner du sikkert en annen (var nettopp en her på KG).

Skrevet

Oreokake, tror jeg?

Er også den beste kaken som finnes. nomnom

Skrevet

Jeg tenkte og på oreokake men jeg er ganske sikker på at det er mel i oreokjeksene

Skrevet

Jeg har ei venninne som ikke tåler hvetemel, men hun kaster i seg oreokake når vi er på peppes :P

Skrevet

Hey, dette må jeg finne ut av! (Alltid greit å ha en viss oversikt ;) )

Skrevet

Her står det at det er hvetemel i Oreokjeks. :klo:

Kan det være at venninna di prioriterer å spise oreokake selv om hun kanskje får vondt i magen? (Jeg klandrer henne ihvertfall ikke for det. :fnise: Oreokake er jo så godt!)

Skrevet

Moussekaken så kjempegod ut! Ikke umulig at jeg lager en asånn i helgen selv :jepp:

Skrevet

Moussekaken så kjempegod ut! Ikke umulig at jeg lager en asånn i helgen selv :jepp:

Ikke sant? Jeg tror kanskje det blir noe sånt, for hun er veldig glad i alt som har med kaffe å gjøre. :fnise:

Evt. at jeg kanskje prøver meg på en pavlova. Synes det er litt skummelt å skulle lage marengs for første gang. :sjenert:

Skrevet

Her står det at det er hvetemel i Oreokjeks. :klo:

Kan det være at venninna di prioriterer å spise oreokake selv om hun kanskje får vondt i magen? (Jeg klandrer henne ihvertfall ikke for det. :fnise: Oreokake er jo så godt!)

:fnise: Kan godt være!

Ja, Oreokake er den beste kaken :sikle:

Gjest navnelapp
Skrevet

Her er ei marsipantertesom vart knallgod.

Denne marengskaka med sjokolademoussevart syndig god, den er også fri for kveitemjøl. Det er veldig lett å lage marengs, det er nesten uråd å gjere feil. Eit tips er å knekke egga separat i to koppar, då er du heilt sikker på å ikkje få plomme i eggekvita.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...