meelissa Skrevet 17. mars 2011 #1 Skrevet 17. mars 2011 Hei. Magen min er veldig oppblåst for tiden.. Spiser endel brød, og tenker at dette er synderen? Stemmer dette? Hva skal man egentlig kutte ut i kostholdet for å normalisere tilstanden?
Gjest Heloise Skrevet 17. mars 2011 #2 Skrevet 17. mars 2011 Jeg reagerer veldig på gjær. Prøv å kutt ned på gjærholdige produkter Jeg spiser ikke brød, og da jeg var på lowcarb (det er jeg ikke lenger, men spiser fremdeles ikke brød) så merket jeg det med EN gang om jeg fikk i meg en bolle f.eks. Magen este ut med en gang. Verdt et forsøk?
meelissa Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2011 Har lyst til å prøve å kutte ut på sånt ja! Men synes det er så vanskelig å finne erstatninger som metter like mye?
Gjest Heloise Skrevet 17. mars 2011 #4 Skrevet 17. mars 2011 (endret) Jeg har aldri vært et brød-menneske, alltid syntes det smaker pyton Istedet går det litt i knekkebrød når jeg vil ha fiber. Helsekosten har et speltbrød som funker for meg : "Kveldes speltbrød", det smaker himmelsk og er veldig veldig mettende. Det har nok gjær i, men jeg reagerer ikke veldig på det. Du kan jo prøve å lage lowcarb-brød! Det har ikke gjær i og er kjempemettende. 2 skiver, og du er garantert mett! Jeg promoterer ikke lowcarb til deg nå, men hvis du sliter med gjær så test det brødet. Har en fin oppskrift en plass hvis du er interessert. Ellers spiser jeg fullkornsris og litt pasta, det blir jeg faktisk ikke oppblåst av, så jeg er meget sikker på at gjæren er synderen min Endret 17. mars 2011 av Heloise
meelissa Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 17. mars 2011 Veldig interessert i oppskrift! Men hva spiser du ellers? Tenker mellommåltid og kveldsmat etc..
Gjest Heloise Skrevet 17. mars 2011 #6 Skrevet 17. mars 2011 Jeg spiser mye salater, mye stekt laks, lager koketorsk (med tilbehør, en slags gryterett) ofte, lasagne (hjemmelaget), biff stroganof (også hjememlaget), noen ganger frosne gryteretter når jeg har dårlig tid og ikke er inspirert. Frokost og lunch kan for meg ofte være middagsrester fra dagen før, eller små varmretter fra kantinen på jobb Supper er jeg veldig glad i, og i suppene kan jeg ha mye tilbehør, typ krutonger, oppkuttede sukkererter, revet gulrot, cashewnøtter, hva enn du vil Småspiser jeg så er det oftest rotfrukter og nøtter, innimellom litt frukt. Mellommåltider kan jo være gulrøtter, selleri og eple + dip (holidaydip er nam!). Skal lete frem brødoppskriften i løpet av dagen og sender den til deg i PM når jeg kommer hjem
meelissa Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 17. mars 2011 Tusen takk for tips! Og venter i spenning på oppskriften da, hehe. Har forresten tenkt litt på denne oppskriften på knekkebrød: http://www.passionforbaking.com/blog/2011/02/28/sunt-knekkebrød/ vil den også være "trygg"? Er jo ikke gjær i den, men..
Gjest Heloise Skrevet 17. mars 2011 #8 Skrevet 17. mars 2011 (endret) Den oppskriften så veldig god ut! Jeg skal notere meg den, vil prøve! Og honning også, spennende Er endel linfrø, sesamfrø (tror jeg), solsikkefrø og kruskakli i det brødet, så noen av de samme ingrediensene som i knekkebrødene Endret 17. mars 2011 av Heloise
Gjest Linda sofie Skrevet 17. mars 2011 #9 Skrevet 17. mars 2011 Jeg var sikkelig oppblåst før, men da jeg kuttet ut raske karbohydrater som brød, potet, ris, pasta osv, så hjalp det meg utrolig mye. Jeg merket en stor forskjell og jeg ser ikke gravid ut lengre Jeg blir også oppblåst av drikke med kullsyre i og hvis jeg spiser rå grønnsaker.
Gjest Heloise Skrevet 17. mars 2011 #10 Skrevet 17. mars 2011 Ja, stemmer det, kullsyre og innimellom gulrøtter har innvirkning på maven min Glemte også å nevne kunstig søtning. Da produserer man gjerne mye gass og blir oppblåst, spesielt hvis man har stort inntak av det. F.eks. halspastiller, tyggegummi, lettbrus, osv. De gangene jeg har hatt stort inntak av det er jeg nesten redd jeg skal lette og fly avgårde inn i atmosfæren
Gjest Jente1990:) Skrevet 17. mars 2011 #11 Skrevet 17. mars 2011 Jeg må bare holde meg langt unna mat med gjær og hvetemel i seg. Herregud spiser jeg det buler magen ut og jeg ser nesten høygravid ut :gjeiper:
meelissa Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #12 Skrevet 17. mars 2011 Holder meg forsåvidt unna kullsyreholdige drikker, men er ikke så flink til å holde meg unna melkeprodukter og brød! Men skal prøve å lage knekkebrødet nå, det så jo så utrolig lett ut
Gjest Heloise Skrevet 17. mars 2011 #13 Skrevet 17. mars 2011 Meelissa - Har ikke glemt å sende oppskriften, men får ikke gjort det før i morgen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå