Gå til innhold

Natt et annet sted.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min far gjorde at jeg ble føst i USA, når han døde vokste jeg opp med min mor i Oslo. Når jeg valgte millitær karriere, ble det tilbake til min far:)

Og dette er mine ord for natten. Hver natt:)

Natt er et begrep som er styrt av solen. Hvis du lar solen bestemme over deg, så er det natt. Men løper du fort nok østover vil du finne ut at det aldri er natt.

Mange jeg har møtt, har jeg møtt i en krigssituasjon. En skarp situasjon. Jeg er en sel. Bedre trent enn de jeg møter. Selv om de kanskje er tøffere enn meg.

Dagene går. Månedene. Jeg kommer hjem og drar. Savner en julaften med en fin kone som har pyntet seg for meg. To barn som er i ekstase. Ribbelukt. Snart skal jeg legge meg med henne og takke for hennes ufattelige innsats.

Men jeg legger meg her under teppet istedenfor. Fordi det er alt jeg har. Jeg tenker på alt som har skjedd. Alle de som kanskje ikke var en fiende selv om de siktet på meg. Som jeg skjøt livet ut av. Tenker mye. Mer fortid enn fremtid. Åpner teppet når jeg legger meg. Og alle jeg har møtt i kamp kommer inn.

Martin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager hvis det ble litt bu-hu. Men bedre for meg å ha lagt det på nettet enn bare i et word-dokument.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...