AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 Kan man ha angst uten at man vet om det? Som gir psykiske ubehag? Har de siste to ukene hatt et slag ubehag, svak smerte/ trykk i brystet. Syns dette kan kjennes ut som det jeg har lest at folk med angst har forklart. Men har så vidt jeg vet ikke angst!? Føles som en vag smerte og en kjempe klump i brystet. Kan jo nevne at jeg sliter psykisk med depresjon og spiseproblemer. Kan jeg ha en angst som ligger der uten å vite om det? Hva er det ellers`? Er ikke ute etter noen diagnose, vet at ingen kan stille den over nett, bare trenger å få noen tilbakemeldinger her nå på hva dette kan være! Litt bekymra
sequin Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 Jeg gikk lenge med angst uten å egentlig tenke over at det var det det kunne være, men jeg visste at jeg var redd for ting da. Men sliter du med depresjon kan det jo også være depresjonen som ligger der og murrer da?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #3 Skrevet 16. mars 2011 Kan det gi sånne fysiske vondter? Spesielt kveldene er ille... Blir redd for at det er noe annet.
Sofiemor Skrevet 16. mars 2011 #4 Skrevet 16. mars 2011 Kan det gi sånne fysiske vondter? Spesielt kveldene er ille... Blir redd for at det er noe annet. Ja, det kan gi utslag fysisk. Alt fra vondt i brystet, magen, hofter og andre leddsmerter. Og angst har en tendens til å bli verre om kveldene(naturlig nok). Og siden du nevner at du sliter med en del ting, så er det nok angst du kjenner på, og ikke andre ting som du er redd for;) Men angsten i seg selv er jo selvsagt vondt nok. *trøste* 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #5 Skrevet 16. mars 2011 Hmm... Men hva er "angst" hvis det ikke er for en/noen spesiell(e) ting? Sliter med å forstå det her, selv om jeg har lest litt på google...
Sofiemor Skrevet 16. mars 2011 #6 Skrevet 16. mars 2011 (endret) Siden du skriver at du er deperimert og har en spiseforstyrrelse, så er jo angsten (nesten) bestandig en "følgesvenn". Alt hører sammen på en måte. Jeg har til gode å møte noen som sliter med disse spesifikke tingene du nevner, uten at de har en angstlidelse i tillegg.. Endret 16. mars 2011 av Sofiemor 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #7 Skrevet 16. mars 2011 Hvordan er en angst hvis den ikke er rettet mot noe spesielt da?
sequin Skrevet 16. mars 2011 #8 Skrevet 16. mars 2011 Hvordan er en angst hvis den ikke er rettet mot noe spesielt da? kan jo bare være at du ikke er bevisst på grunnen til angsten enda? 1
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2011 #9 Skrevet 17. mars 2011 Angst kan være rimelig urasjonell til tider også. Uro, stress, usikkerhet kan også gi angst. En kan også faktisk få angst av selve angsten (redd for å få angst alstå) Men det er helst om en i tillegg får panikkangst reaksjoner. Disse kan være fryktelig urasjonell. eks. får kraftige fysiske plager bare av tanken på å gå ut av en dør. Du skriver at "Blir redd for at det er noe annet", akkurat den usikkerheten kan gi angst også. Usikkerheten kan også skape uro i kroppen. Angst er jo ikke i seg selv farlig, men kan være veldig plagsomt til tider. Er fint at du gogler litt får å finne ut mer hva dette er. Trygget og lærdom om hva ting er roer en gjerne ned.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #10 Skrevet 17. mars 2011 Jeg har generell angstlidelse, så i tillegg til å være redd for spesifikke ting er jeg ofte redd for dustete ting jeg har gjort masser av ganger før, og ofte redd uten at jeg vet hvorfor... Angst er artig.
sequin Skrevet 17. mars 2011 #11 Skrevet 17. mars 2011 Jeg har generell angstlidelse, så i tillegg til å være redd for spesifikke ting er jeg ofte redd for dustete ting jeg har gjort masser av ganger før, og ofte redd uten at jeg vet hvorfor... Angst er artig. Har generalisert sosial angstlidelse jeg, redd for å gå ut av huset mitt det er skikkelig gøy
Gjest Footloose Skrevet 17. mars 2011 #12 Skrevet 17. mars 2011 Jeg har også generalisert sosial angstlidelse:) Og borderline personlighetsforstyrrelse, og bulimi. Skikkelig spennende hverdag :gjeiper: 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #13 Skrevet 17. mars 2011 Har slitt veldig med angst i flere år, men hovedangsten er ikke rettet mot noe som helst. Er ikke fordi jeg bekymrer meg over ting, er ikke fordi jeg er redd for noe, er ikke fordi jeg har vonde tanker, er ikke pga. fobier. Er bare angst i seg selv, uten noen form for tanker.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2011 #14 Skrevet 18. mars 2011 Sliter med angst jeg også. Spesielt i forhold til relasjoner til andre. Ser noen skriver at angsten ofte blir verre utover kvelden, jeg synes min ofte kan være verst på morgenen, og så kan jeg jobbe meg fordi det utover dagen. Er dette veldig uvanlig?
sequin Skrevet 18. mars 2011 #15 Skrevet 18. mars 2011 Jeg har også generalisert sosial angstlidelse:) Og borderline personlighetsforstyrrelse, og bulimi. Skikkelig spennende hverdag :gjeiper: Haha sjæl, men jeg har paranoid personlighetsforstyrrelse oppå det der også. Uhei for et liv <3
PepsiMax Skrevet 18. mars 2011 #16 Skrevet 18. mars 2011 Poenget med denne tråden var vel tvilsomt at folk skulle overgå hverandre med flest mulig diagnoser. Hva med å holde oss til det ts spør om?
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2011 #18 Skrevet 18. mars 2011 Jeg har slitt med angst, depresjoner osv siden sommerferien, men det var først for noen uker siden jeg tok tak og innså at jeg hadde et problem. Tidligere har jeg også kjent dette ubehaget og ikke helt forstått hva det var. Snakk med noen. Det hjelper!
Bodøjenta87 Skrevet 19. april 2011 #19 Skrevet 19. april 2011 Sliter med angst jeg også. Spesielt i forhold til relasjoner til andre. Ser noen skriver at angsten ofte blir verre utover kvelden, jeg synes min ofte kan være verst på morgenen, og så kan jeg jobbe meg fordi det utover dagen. Er dette veldig uvanlig? Akkurat sånn jeg har det også. Våkner ofte opp med en vond følelse i magen, så bruker jeg dagen på å tenke igjennom ting osv osv...er som regel alltid helt fint om kvelden, etter å ha kost seg foran TV'n med god mat og koselig film..armkrok...sånt hjelper veldig på merker jeg...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå