Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 Fikk alergisk reaksjon på TrioBe med utslett /elveblest, orker ikke klø i mange mnd Noen her som har noen forslag alternativer uten bivirkniger ?
Gjest Spinell Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 Hvis det er folat som er det viktigste kan du ta "rene" folsyretabletter, som denne.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2011 #3 Skrevet 16. mars 2011 Hvis det er folat som er det viktigste kan du ta "rene" folsyretabletter, som denne. Takk for tipset. Er Folat som er det viktigste. Har altfor lavt nivå. Er under utredning for å forsøke finne årsak til hvorfor det stadig blir for lavt tross i at jeg har et normalt og sunt kosthold. Var desverre ikke opplyst om og eventuelt hvilke bivirkninger på disse.
Gjest Spinell Skrevet 16. mars 2011 #4 Skrevet 16. mars 2011 (endret) Det finnes noen av oss som har lavt folatnivå uten at det er noen spesiell årsak, dessverre. Jeg er en av de som verken er alkoholiker eller har dårlig kosthold, men har lavt nivå likevel. Tablettene jeg lenket til inneholder laktose, så hvis du er laktoseintolerant kan du reagere på dem. Ellers er det vel ulike ting som kan utløse elveblest hos ulike personer. Litt til: her er lenke til pakningsvedlegget. Ser at en sjelden bivirkning er elveblest (urticaria), men det forekommer hos færre enn 1 av 1000. Endret 16. mars 2011 av Spinell
Gjest ts Skrevet 17. mars 2011 #5 Skrevet 17. mars 2011 Det finnes noen av oss som har lavt folatnivå uten at det er noen spesiell årsak, dessverre. Jeg er en av de som verken er alkoholiker eller har dårlig kosthold, men har lavt nivå likevel. Tablettene jeg lenket til inneholder laktose, så hvis du er laktoseintolerant kan du reagere på dem. Ellers er det vel ulike ting som kan utløse elveblest hos ulike personer. Litt til: her er lenke til pakningsvedlegget. Ser at en sjelden bivirkning er elveblest (urticaria), men det forekommer hos færre enn 1 av 1000. Tror ikke det er noe spesiell årsak til mine Folat mangel heller. Er ikke alkoholiker eller har dårlig kosthold jeg heller. Er ikke sikker på hva jeg reagerer på i tablettene (reagerer på kosmetikk og andre medisiner også) Noe som har vert i alle kosmetikkvarer jeg har reagert på er innholdsstoffer med navnet propyl i seg. Hva nå det er aner jeg ikke. Litt håpløst når det er umulig å få skjekket hvilke stoffer det er en ikke tåler. Var bare 1 av 1000 som kan få bivirkninger på TrioBe også. Typisk at jeg skulle reagere med mye utslett :-( Er så slitsomt når en får utslag. Tok over 2 uker før utslettet, kløe og mye uubehag begynnte gi seg. Er litt skeptisk til å prøve noe nytt nå som også kan gi alergiske reaksjoner, så håpet det fantes noe uten bivirkninger.
Sugerøret Skrevet 17. mars 2011 #6 Skrevet 17. mars 2011 har du sjekket b12 lagrene?? Mine verdier var veldig lave,grunnen i følge lege var at mage/tarm ikke klarer å ta opp b12 på normal måte.I dag får jeg injeksjoner av b12 og folat (annen type bvitamin) som tabletter. Legen nevnte noe om at disse følger hverandre og at har du for lite b12 så må en ta tilskudd av folat .OM jeg husker rett da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå