Gå til innhold

Jeg holder på å bli forkjøla.


Turte

Anbefalte innlegg

Den kommer snikende, forkjølelsen. Og da tenker jeg først på to ting:

1.Hvorfor blir jeg forkjøla denne gangen? Prøver å tenke på om jeg har gått med lite klær, eller vært i nærheten av noen som har smitta meg, eller gått ut med vått hår (en myte?), eller noe annet, hva som helst...

2.Hva skal jeg gjøre for å bli fortest mulig bra? Føler ikke jeg har tid til å være syk. Har kjøpt solhatt, men det hjelper for sakte. C-vitaminer vet jeg heller ikke om funker så bra.

Har du noen gode råd til meg?

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis hvitløk!

Dette hjelper hvertfall på meg. Jeg kan spise hvitløk "rå", eller bare ha ekstra mye oppi maten. Ikke tenk på ånde eller lukt etterpå, den forsvinner med persille.

Lykke til med å bli bedre. icon_biggrin.gif

P.S: Urtete kan også være bra, spesielt med honning.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det eneste som hjelper er å la det å over av seg selv... faktisk. icon_smile.gif Om du propper i deg medisiner, kan jeg garantere at det heller ikke tar lang tid før du er forkjøla igjen. Jeg sluttet å bruke medisiner mot forkjølelse for noen år siden, og siden da så har jeg nesten ikke vært forkjøla.

Propper man i seg medisiner så ødelegger man nemlig immunforsvaret sitt. Og immunforsvaret trenger tid på å utarbeide et forsvar mot forkjølelsen din, slik at den kan beskytte deg neste gang du blir forkjølet icon_smile.gif Beste tipset som fins er å bare la det gå over, desto ferre plager vil du få med det i fremtiden. icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forkjøla jeg.

Tett i pappen-nesen renner-hodeverk-vont i halsen-trøtt-osv.

Måtte bare syte lidt.Hater å vere forkjøla.

Jeg skylder på veromslaget og typen som smitta meg.

Går nokk over snart.Får pleie meg i helga med hvitløk og c-vitaminer.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...