UnderCover Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 (endret) Hvor lenge kan fersk champignong ligge i kjøleskapet? Er det farlig å spise om den har ligget for lenge? Den ser noenlunde ut, har bare blitt litt "mindre" (?) Endret 16. mars 2011 av BippeStankelbein
Gjest mari kontrari Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 Tror det går helt fint om den bare er skrumpet litt inn, så lenge det ikke er synlig mugg eller bløte, sleipe deler (merk "tror"). Har brukt sopp som er blitt litt tørr og skrukkete før selv i hvertfall, men jeg har som regel bare soppen liggende på benken, og da tørker den kanskje ut raskere...
UnderCover Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2011 Takk for svar Jeg lagde mat med soppen før jeg leste her, (sulten tok overhånd), og jeg har enda ikke krepert, så får satse på at det holder seg
pulverheksa Skrevet 17. mars 2011 #4 Skrevet 17. mars 2011 Svarer litt sent. Sopp tåler godt å tørke inn, og er ikke farlig. Sopp bederves lett hvis den blir liggende i plastpose i kjøleskap eller enda verre på kjøkkenbenken. Når jeg kjøper sopp i butikken, legger jeg dem i kjøleskapet pakket inn i tørkepapir. Selv den papirposen du får med fra butikken er av og til for tett hvis soppen ikke skal brukes neste dag.
UnderCover Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 17. mars 2011 Hehe, takk for seint svar. Jeg er fortsatt i live Og da skal jeg bruke tørkepapir neste gang, supert å vite
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå