Gå til innhold

På vei ned i størrelser


Kvist

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig klart å snu på vanene mine og går derfor ned i vekt. Mister ca en halv kg i uka og deler av klærne begynner derfor å bli litt store :) Det klør i fingrene etter å shoppe nytt, mindre tøy. Men jeg er langt unna der jeg skal være i vekt og størrelse, så det som ville passet nå blir mest sannsynlig relativt kjapt for stort. Og med elendig økonomi for tida er det lite rom for unødvendigheter.

Jeg er hjemmeværende/studerer/frilanser for tida, så trenger ikke voldsomt mye representative klær, men noe bør jeg jo ha som ikke er omslagskjoler :gjeiper:

Hva er lurt å satse på?

Kan legge til at jeg har gått fra str 44 (og vel så det) og er på vei til forhåpentligvis str 38 etterhvert. Jeg er straks 30 år, liker kjoler og en feminin stil men synes det er praktisk med bukser av og til også. Men lårene mine er større enn resten av meg, så bukser er ingen lett affære for passer de over lårene så er de slappe over rumpa/hoftene og ikkeminst i livet. Sånn har jeg vært siden jeg var slank og ung, så der regner jeg ikke med særlig forandring. Bukser som har stretch men fortsatt litt trange over lårene vier ser ikke ut der det trengs, det er min erfaring, de bare sklir ned og gir sæggeræv... usexy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp noen enkle, A-forma skjørt. Kjøp de sånn at de sitter ganske høyt i livet nå (det skjuler du uansett med å ha overdeler over), og bytt de ut om mange kilo når de har jobbet seg stadig lenger nedover og slenger på hoftene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle klærne mine er sånne som passer både om jeg går opp 5 kg eller ned 5 kg. Kjoler som ikke er bodycon/ikke glidelåslukket, skjørt med strikk i livet, tunikaer, de fleste gensere etc. Man kan variere ganske mye uten å bruke omslagskjoler. :) Jeg ville ikke satset på bukse hvis du er på vei ned i vekt, fordi bukser er det plagget som lettest endrer passform, både av seg selv og med hjelp av kroppens egne endringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

verdens beste tips! OMSLAGSKJOLER! Kjøp en eller to du liker godt, de kan strammes inn etterhvert som du går ned i vekt. Varier med tilbehør og slikt så blir det riktig så lekkert :-) Jeg har selv gått ned mye det siste året og det siste jeg legger penger i er bukser... Varer i en måned også er det for store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen med en symaskin så kan man jammen gjøre underverker der også!

Min søster gikk opp 35 kg ved graviditet og måtte opp flere størrelser i etterkant.

Gikk sakte nedover og etter ca et år hadde hun bare 10 kg igjen.

Jeg sydde inn buksene til henne i mellomtiden, så hun slapp å kjøpe nytt før hun nådde målet :)

Går ikke med alle bukser, men de som har rene sømmer i sidene er lette å sy inn! (Hun gikk mest ned i lårene)

Topper og gensere går også fint an å stramme inn litt så man ikke går rundt i telt ;)

Ellers vil jeg tro tunika og tights er det som er mest stretchy, og også veldig greit nå når det er sommer ;) (Tights er også kjempelett å sy inn om de ikke holder oppe lenger ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over ett år siden TS postet dette innlegget... Siden det ser ut som hun i tillegg er preggers atm har hun sikkert ikke behov for tips lenger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe. Jeg kom meg ned i str 38 før jeg ble gravid da :) Og satser på å være tilbake omtrent der når magen blir borte igjen.

Tights og tunika ble det ikke da, det forbinder jeg med småjenter og tjukke gamle damer. Fant meg en del stretchy pencilskjørt som faktisk også funker fint med mage ;) Bukser har jeg ikke, selv som vesentlig slankere et det umulig å finne en som sitter bra og ikke er ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme problemet som deg:P

Men om du har eller kan låne en sy maskin, kan du jo prøve å sy inn klærne dine. Særlig skjørt er enkle å sy inn.

Ellers ville jeg nok gått for billige, litt allround klær, samt omslags kjoler og topper, eller andre ting man bare kan knyte litt strammere, kanskje bruke belte på etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...