AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 I går så jeg en ordentlig drittunge på 11 år på butikken. Han drev og stakk hull på brusflaskene i butikken, løp rundt som en tulling med handlevogna og kjørte nesten på ei gammel dame. Hvorfor? Hva er det med slike? Stygg var han også, noe stort sett alle drittungene jeg har sett er. Hvorfor det? Jeg sa i fra til butikksjefen og mora klikka jo fulstendig på sønnen og dro han ut av butikken mens gutten hylskreik mens hun sa at nå blir det ikke noe tv på ei uke. Jeg så han i dag også, da stod han å ødela folk sine postkasser med balltre sammen med en venn. Eller, vennen stod for det meste å så på. I hvertfall det jeg så. Jeg vet sånn ca hvem han er og det er bare ugang på han, hele tiden. Ordentlig høyrysta er han også. Han prater ikke, han roper. Jeg sa i fra til mora og hun ble jo kjempesint i gjen og kjeftet gutten huden full, mens hun sa at nå blir det ikke noe tv på ei uke. Det sa hun jo i går også. Hvorfor er noen drittunger? Og hvorfor er de skjelden pen og har en stygg og grinete stemme? og det skal ikke så mye til for å få de til å gråte heller. Men med gjevngamle da er så tøff atte. 2
Sofiemor Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 Hva har utseendet med saken å gjøre? Sånn egentlig.. 8
ViljaH Skrevet 16. mars 2011 #3 Skrevet 16. mars 2011 Man kunne kanskje tatt plastisk kirurgi på dem så de ble pene. Da ville de automatisk oppført seg pent også. For sånn er verden... 6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #4 Skrevet 16. mars 2011 (endret) hvordan vet du at denne ungen var 11 år ? Spurte du ? Endret 16. mars 2011 av Kråkesaks 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #5 Skrevet 16. mars 2011 (endret) hvordan vet du at denne ungen var 11 år ? Spurte du ? Jeg vet sånn ca hvem han er og det er bare ugang på han Jeg mener ikke å henge meg opp i utseende heller, men det er nå jeg vanligvis ser. Mindre pen, skrikete og ekkel. At alle som er stygge fra mitt syn er en drittunge har jeg derimot ikke sagt. Og dette er ikke to tilfeller jeg vet om, det er mye. Han bor i samme nabolag som meg og jeg blir rett og slett kvalm av han. Og nei, jeg viser det ikke. Han gjør herværk, plager mindre, ødelegger varer på butikken og sikkert mer. Endret 16. mars 2011 av Kråkesaks
Kråkesaks Skrevet 16. mars 2011 #6 Skrevet 16. mars 2011 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Kråkesaks, moderator.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #7 Skrevet 16. mars 2011 Antar det handler mye om at han vokser opp i et hjem uten særlig mye kjærlighet og lite grenser. Barn som får nok oppmerksomhet, ros og kjærlighet trenger ikke ty til slik ekstrem oppførsel for å bli sett. Høres ut som et rop om hjelp fra gutten.. 6
Askael Skrevet 16. mars 2011 #8 Skrevet 16. mars 2011 Hvorfor er noen drittunger? Og hvorfor er de skjelden pen og har en stygg og grinete stemme? Drittunger er stygge fordi en persons oppførsel ofte er med på å påvirke vår oppfatning om utseende. Om en unge med akkurat samme utsende hadde tuslet rolig omkring i butikken hadde du ikke lagt merke til han. I tillegg har det med mimikk å gjøre, en unge som er sur, roper osv, vil ikke se ut som en engel. Stemmen er ikke nødvendigvis stygg og grinete i utgangspunktet, men det er vel de færreste som synes sure unger er en fryd for øret. Igjen, hadde samme ungen pratet rolig og blidt med moren, hadde du sannsynligvis ikke lagt merke til han. Jeg har selv møtt unger som jeg til å begynne med syntes var ufordragelige i både oppførsel og utseende, men som jeg etter å ha blitt kjent med har erfart er kjekke, greie unger, selv om de har sine ting de sliter med. 2
Gjest Consensio Skrevet 16. mars 2011 #9 Skrevet 16. mars 2011 Hva om gutten har adhd? Hva om moren kanskje ikke helt vet hvordan dette skal håndteres, eller kanskje hun vet det, men ikke klarer å se hva gutten gjør før han gjør det? Tenk om det ligger mye annet bak som du ikke kan se? Hva med å ikke dømme mennesker før man eventuelt vet hva som foregår. 1
Gjest Nanette Skrevet 17. mars 2011 #10 Skrevet 17. mars 2011 Det kan være mange årsaker til oppførselen men det jeg reagerer på er at mora sier at han ikke skal få se tv på ei uke, flere ganger. Det er som om hun ikke mener det, og er sløv med å følge det opp. Barn må ha grenser, det har de bare godt av. Kanskje har ikke denne gutten så mange grenser hjemme, og er vant til å kunne gjøre hva han vil til envher tid? 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #11 Skrevet 17. mars 2011 Hva om gutten har adhd? Hva om moren kanskje ikke helt vet hvordan dette skal håndteres, eller kanskje hun vet det, men ikke klarer å se hva gutten gjør før han gjør det? Tenk om det ligger mye annet bak som du ikke kan se? Hva med å ikke dømme mennesker før man eventuelt vet hva som foregår. Hva så om gutten har ADHD? Er det greit at han ramponerer da? Om han har det så er det verken butikken eller naboer sin skyld eller ansvar. Du syns kanskje det er greit at noen knuser postkassa di så lenge det er en person med ADHD? Nå må folk slutte å bruke ADHD som en hvilepute. 3
Gjest BabyBlue Skrevet 17. mars 2011 #12 Skrevet 17. mars 2011 Mødre som skriker og kommer med tomme trusler om TV forbud er nok skylden i om barnet blir en drittunge eller ei. Og skam deg, TS, for å dra utseende inn i dette. Ingen unger blir født slemme og bråkete fordi de er "mindre pene", de blir formet slik av dårlig oppdragelse. Jeg har sett vakre unger med heldige gener oppføre seg som noen drittunger, så utseende har fint lite å si om barn er slemme eller ei.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #13 Skrevet 17. mars 2011 Denne gutten merker nok ganske godt hva slags blikk andre ser på ham med. At andre synes han er "styg". Hvis man blir sett på den måten fra man er liten, og aldri får den kjærligheten og omsorgen man trenger, blir man nok ganske sannsynlig en drittperson. TS, du kan være stolt over å være en av de mange i et samfunn som vil kjøre denne guttens liv i grøfta. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #14 Skrevet 17. mars 2011 Antar det handler mye om at han vokser opp i et hjem uten særlig mye kjærlighet og lite grenser. Barn som får nok oppmerksomhet, ros og kjærlighet trenger ikke ty til slik ekstrem oppførsel for å bli sett. Høres ut som et rop om hjelp fra gutten.. jeg vet unger som har vokst opp med ubeskrivelig mengder kjærlighet og klare grenser, men har blitt noen udyr likevel....
Gjest Consensio Skrevet 17. mars 2011 #16 Skrevet 17. mars 2011 Hva så om gutten har ADHD? Er det greit at han ramponerer da? Om han har det så er det verken butikken eller naboer sin skyld eller ansvar. Du syns kanskje det er greit at noen knuser postkassa di så lenge det er en person med ADHD? Nå må folk slutte å bruke ADHD som en hvilepute. Nei det er ikke greit at man ramponerer, men man kan jo holde seg for god til å komme med stygge blikk og kommentarer. ADHD er ingen hvilepute, men om du vet hva ADHD faktisk innebærer så vil det si at de ofte ikke klarer å se at det de gjør er galt uansett hvor ofte man forteller dem det. De får som regel forferdelig dårlig samvittighet etterpå da.
Wit1 Skrevet 17. mars 2011 #17 Skrevet 17. mars 2011 Det finnes egentlig ingen "drittunger", men "drittvoksne". Enten foreldre som ikke oppdrar barna sine riktig, eller andre voksne som ser på disse barna som "drittunger" og handler deretter. Kanskje trenger denne gutten oppmerksomhet fra voksne? Kanskje blir han mobbet av andre og dette er hans måte å ta igjen på? Det verste man som voksen kan gjøre er å putte et barn i "bås" på denne måten. Da blir de nemlig akkurat det du "forventer" at de skal bli.... 1
Kråkesaks Skrevet 17. mars 2011 #18 Skrevet 17. mars 2011 Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporing. Kråkesaks, moderator.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #19 Skrevet 17. mars 2011 Oppførselen til ungen var slettes ikke bra, men holdningene dine som voksen er ikke mye å skryte av de heller. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #20 Skrevet 17. mars 2011 Uff, det er helt sykt at noen ikke klarer å passe på snørrungene de setter til verden. Skulle tro at når mora vralter rundt som en hvalross i 9mnd og presser styggingen ut, at all smerten og peset skulle tilsi at man investerte litt mer tid i å få et adekvat resultat. Jeg så en sånn en på kiwi ifjor i Tromsø, jeg spente bein på ham, så han tryna, og dro med seg en tilbudsstabbel på kjekspakker. Jeg gikk da kjapt inn i en hylle og til et annet område av butikken, slik at ingen skulle se det var meg, mens drittungen lå der og sprella, og etterpå kunne jeg se flekker av blod på gølvet. Da måtte jeg smile litt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå