Gå til innhold

Blir ikke avhengig av Cola

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fant dette på coca-cola sin hjemmeside i Norge.

En Coca-Cola® innholder koffein tilsvarende omkring en tredjedel av koffeininnholdet i samme mengde kaffe. Koffeinet tilsettes blant annet Coca-Cola® som en del av smaksprofilen, og koffeinet er ikke avhengighetsdannende. Inntaket av Coca-Cola® gir ingen avhengighetssymptom og påvirker ikke våre biologiske eller sosiale funksjoner.

Men er det sant da? Hvorfor bli folk cocacoliker da? Jeg har jo hørt i gjennom hele barndomen og resten av livet at man må ikke drikke for mye cola for da blir man avhengig.

http://www.coca-cola.no/contentstore/no_NO/pages/products/myths.html

Fant mye annet der som er det motsatte av hva jeg har hørt.

De sier også dette.

Nei, kokain har aldri vært tilsatt som ingrediens i Coca-Cola®.

Lyver de da? Må si jeg skjønner virkelig ikke hvorfor de skulle lyve heller. Folk slutter vel ikke å kjøpe cola bare fordi de brukte kokain for hundre år siden eller at man blir avhengig av det. Det er jo noe som alle "vet" uansett.

Og heter det ikke Coca Cola nettopp på grunn av at de hadde kokain i begynnelsen?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men er det sant da? Hvorfor bli folk cocacoliker da? Jeg har jo hørt i gjennom hele barndomen og resten av livet at man må ikke drikke for mye cola for da blir man avhengig.

Fordi mennesker er forskjellige. Det finnes mye man kan bli sykelig avhengig av om forholdene ellers ligger til rette.

Gjest Consensio
Skrevet

Man kan bli avhengig av mat også. Avhengig av shopping. Avhengig av visse typer musikk. Av andre mennesker.

Avhengighet handler ikke bare om hva en ting inneholder, men hva slags psyke mennesket som blir avhengig har og hvilken følelse en viss ting gir dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...