Gå til innhold

Skal ta lappen MEN :O


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må ta lappen snart men jeg har ett problem.... jeg vet at man må ha langkjøring og plankjøring som en del av kriteriene for å få lappen , men jeg har en sykdom som gjør at jeg ikke kan sitte i ro alt for lenge ! MAX 1,5 timer :O det er vel mer enn lidelse enn en sykdom.

Hvordan i all verden skal jeg ta lappen når jeg må ha langkjøring og plankjøring ?? :( er det ingen måte å slippe unna dette på ? eller er det en "lettere" måte å få lappen på enn å ta alle kjøretimene + teoriprøven.. jeg kommer nok til å gjøre det bra på teorien , og kan kjøre bra !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med kjøreskolen så finner de en løsning i sammen med deg.

Dersom du har sittet i ro i 1,5 time. Hvor lenge må du røre på deg før du igjen kan sitte i ro like lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Det er slik at du ikke slipper unna det obl. Men om du forklarer problemsituasjonen for kjørelæreren din tar h*n dette på en ordentlig måte.

Legger opp dagene slik at du får kjøre det du skal og eventuelt ta en pause. Om du går på noen spesielle medisiner så må du føre opp dette når du søker om førerkortet.

Men i dag kan de alle flere få førerkortet uten problem.

Har selv hatt elever med sterk ADHD hvor vi har planlagt disse turene nøye og det har funke helt fint for begge parter :)

Mvh

Kjørelæreren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du opplyser kjørelærer om det, er det nok helt greit å stoppe og ta pauser underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Det er slik at du ikke slipper unna det obl. Men om du forklarer problemsituasjonen for kjørelæreren din tar h*n dette på en ordentlig måte.

Legger opp dagene slik at du får kjøre det du skal og eventuelt ta en pause. Om du går på noen spesielle medisiner så må du føre opp dette når du søker om førerkortet.

Men i dag kan de alle flere få førerkortet uten problem.

Har selv hatt elever med sterk ADHD hvor vi har planlagt disse turene nøye og det har funke helt fint for begge parter :)

Mvh

Kjørelæreren

OK tusen takk for svar!!! Jeg er såå urolig .. føler meg flau over sykdommen og vil ikke egentli fortelle det til kjørelærern , men det er nok den eneste utveien ?

Hvor langt må man kjøre på langkjøring og plankjøring ? Hvor mange timer skal det utgjøre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langkjøringen er på 5x45 min, og plankjøringen er på 4x45 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slapp å ta langkjøring\bykjøring på en dag pga migreneanfall ved store anstrengelser. Måtte dele langkjøringen over to dager, det gikk veldig fint. Ser ikke at det kan være et problem for deg å slippe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...