Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg stryker minst mulig, og i alle fall ikke sengetøy!

Vi strekker sengetøyet og henger det opp pent brettet, så det blir ikke skrukkete. Hadde jeg hatt rulle, ville jeg rullet det. Det er herlig med helt glatt sengetøy.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ble lettere overrasket og lattermild når mamma sa at hun stryker sengetøyet sitt, for det har virkelig aldri falt meg inn. :sjenert: Derfor prøvde jeg det her om dagen, og det var jammen mye styr! Nå er ikke jeg en person som liker å stryke klær heller, jeg misliker det faktisk ganske sterkt. Er det vanlig å stryke sengetøyet, altså ikke lakenene men dyne- og putetrekk? :vetikke:

Ja, som datter av en oldfrue(husøkonom) fikk jeg inn med morsmelka hvordan man behandler tøy

Ja,jeg stryker de,men gjør det på lettvintmåten. Bretter på langs,stryker over,bretter,stryker,bretter,stryker. Jeg bruker ikke lang tid på to sett.

Tøyet holder seg pent lengre,skitt fester seg ikke så lett.Det tar liten plass i skaper, og veldug behagelig å legge seg i det. Barna har alltid esket å få nytt på sengen.

Stryker putevar og laken også.

Jeg er så vant til det, så jeg reagerer når jeg legger meg i seng der tøyet ikke er strøket.

Jeg glatter også over dongrebukse etter vask, da slipper vi de stive buksene.

Brikker,småduker som vi bruker tl hverdags, blir også strøket.

Kan ike tenke meg styggere enn skrukkete t-shirter folk drar over seg.

Så den tiden det tok å skrive dette, så hadde jeg kunnet stryke et sengesett.

Skrevet

Nei, jeg stryker ikke sengesett.

Jeg stryker faktisk ingenting. Har verken strykejern eller strykebrett, og har aldri savnet det heller. Lucky me! :gjeiper:

Skrevet

Nei jeg stryker ikke sengetøy. Faktisk stryker jeg ingenting. Jeg tror jeg har bare brukt strykejern et par ganger i hele mitt liv. Mest til å smelte perler sammen. :fnise:

Skrevet

Nei det gidder jeg ikke. Stryker pen-tøy og duker,men der stopper strykingen.

Skrevet

Godt å lese at jeg ikke er alene om å stryke hverken klær eller sengetøy, stryking er faktisk noe av det jeg liker minst her i verden... Men en slik rulle høres genialt ut! Hvor får man tak i noe sånt, og hva er prisen?

Gjest Consensio
Skrevet

Jeg ser ikke poenget med å stryke sengetøy.

Her blir det ikke krøllete engang, enda det er for stort til å henge rett når det tørkes (det blir liksom litt krøllet sammen da det er for bredt for tørkestativet)

Når det er tørt så bretter jeg det sammen og legger det i skapet. Ikke en krøll på det.

Jeg eier ikke engang et strykejern heller.

Skrevet

ja det blir så fint. Vi har dobbeldyne så det er en utfordring. Hvor får man kjøpt ordentlig bredt strykebrett?

• Liker 1
Skrevet

Haha, jeg er faktisk en av de få som stryker sengetøy, og det har jeg gjort i mange år :jepp:

Men nå skal det sies at jeg har et litt "nevrotisk" forhold til sengen og sengetøyet vårt. Har kun bomullssateng eller damask i sengklær, og da blir de faktisk veldig mye mykere og finere når de blir strøket. Vi har også dobbeltdyne, så det er klart det blir litt arbeid, men har som oftest en lydbok jeg hører på, så da er det en perfekt anledning til å høre litt bok sånn på ettermiddagen/helg :ler:

Synes nesten det er litt luksus å legge seg i rent nystrøket sengklær, og "rentsengetøydagen" er bestandig litt ekstra deilig :ler:

Skrevet

Haha, jeg er faktisk en av de få som stryker sengetøy, og det har jeg gjort i mange år :jepp:

Men nå skal det sies at jeg har et litt "nevrotisk" forhold til sengen og sengetøyet vårt. Har kun bomullssateng eller damask i sengklær, og da blir de faktisk veldig mye mykere og finere når de blir strøket. Vi har også dobbeltdyne, så det er klart det blir litt arbeid, men har som oftest en lydbok jeg hører på, så da er det en perfekt anledning til å høre litt bok sånn på ettermiddagen/helg :ler:

Synes nesten det er litt luksus å legge seg i rent nystrøket sengklær, og "rentsengetøydagen" er bestandig litt ekstra deilig :ler:

Jeg har strøket enkeldynesengesett én gang, og syntes det var et forferdelig strev, så jeg skjønner ikke at du orker å stryke dobbeldynesengesett! :daane:

Finnes det en hemmelig superteknikk som jeg ikke kan, eller? :vetikke:

Skrevet

Jeg og! Vet ikke hvorfor. Men det har bare blitt en vane å gjøre det. Sikkert "arvet" den vanen av moren min. Vet hun gjør det.

Skrevet

Jeg gjør det ikke, og det gjør ikke mammaen min heller. Jeg har hørt at mormor gjorde det, og tenker at det har jeg kanskje også tid til når jeg blir pensjonist :fnise:

Skrevet

Nei, men mormor gjør :gjeiper:

Skrevet

Nei, det orker jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...