Gå til innhold

Stryker dere sengetøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg må innrømme at jeg ble lettere overrasket og lattermild når mamma sa at hun stryker sengetøyet sitt, for det har virkelig aldri falt meg inn. :sjenert: Derfor prøvde jeg det her om dagen, og det var jammen mye styr! Nå er ikke jeg en person som liker å stryke klær heller, jeg misliker det faktisk ganske sterkt. Er det vanlig å stryke sengetøyet, altså ikke lakenene men dyne- og putetrekk? :vetikke:

Endret av Knøttet
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke poenget. Mitt sletter seg ut etter jeg har sovet i det en natt :)

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Generelt unngår jeg stryking i det hele tatt og lar helst være å kjøpe klær som må strykes. Livet er for kort til slikt. ;)

• Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Det blir jo fint nok av seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som en fin måte å kaste bort mange minutter av den dag :P Har aldri prøvd det, så vet ikke om det gir noen fordeler, men kan ikke se for meg at det gjør det?

Skrevet

Jeg vet moren til en venninne av meg gjør det. Og venninnen min synest det er ekstra deilig å legge seg i sånt. Jeg stryker skjortene mine, men hater egentlig å stryke klær. Typen er mer viktig på at ting skal strykes, men da får han gjøre det selv :fnise:

Skrevet

Nei,det eneste jeg stryker er klær som skal brukes i selskap\fest,ingenting annet.En duk i ny og ne,kanskje. Det er ufattelig kjedelig å stryke!

• Liker 1
Skrevet

Nei nei...skjorter strykes etter å venta i 3-4 veker :P Ingen ivrige strykere her i huset...Kanskje viss eg hadde eit strykesystem som Laura Star eller noko :P

Skrevet

Nei, det har aldri ramlet meg inn å stryke sengetøyet.

Gjest norah
Skrevet
:legrine: meg stryke sengetøy.... stryker bunadsskjorta i en skikkelig elendig hurtigversjon. det er mitt møte med strykejernet ;)
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Aldri i ville væla ville jeg gjort det. Stryke er kjedelig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har varmrulle og ruller sengetøyet. Det blir glatt og delikat og tar mye mindre plass i skapet enn urullet/ustrøket

AnonymBruker
Skrevet

Nei, gjorde det en gang med (bomulls)satengsengetøy, men synes ikke det er verdt bryet. Har dessuten bare et lite strykebrett som må ryddes fram og tilbake ved bruk, så det blir unødvendig mye styr. Hadde vi hatt et brett og strykejern som kunne stå tilgjengelig hele tiden, hadde jeg KANSKJE gjort det en og annen gang. Kjenner noen som driver pensjonat, og et av frynsegodene hos dem er å sove i rullet hvit sateng - det er unektelig deilig.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, gjorde det en gang med (bomulls)satengsengetøy, men synes ikke det er verdt bryet. Har dessuten bare et lite strykebrett som må ryddes fram og tilbake ved bruk, så det blir unødvendig mye styr. Hadde vi hatt et brett og strykejern som kunne stå tilgjengelig hele tiden, hadde jeg KANSKJE gjort det en og annen gang. Kjenner noen som driver pensjonat, og et av frynsegodene hos dem er å sove i rullet hvit sateng - det er unektelig deilig.

Rulle er knall! Og så lettvint mtp duker og sengetøy. Elsker rulla mi! :hjerte:

AnonymBruker
Skrevet

Mamma gjør det. Hun kom inn i vanen da hun en periode hadde utrolig lite skapplass.

Skrevet

NEI!

Eneste jeg vet om som stryker sengetøyet er farmor. Men hun stryker i tillegg olabuksene til farfar...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bipolar og har strøket sengetøy i hypomane perioder. Ganske unødvendig egentlig. Mamma har lært med sånn fin strekke og brettemetode, hvor to personer strekker sengetøyet mellom seg. Blir akkurat like fint.

Skrevet

Nei, men jeg stryker lakenet................ :sjenert:

Skrevet

Hmmm, jeg tror jeg har et strykejern liggende et sted nedpakket i en eske, om det da ikke forsvant med siste flytting for over et halvt år siden. :fnise:

Men foreldrene mine strekker også sengetøy sammen, og jeg som bare er meg jeg rister de når de er våte og henger de kant til kant dobbelt på tørkestativet, da er de glatte som bare det etterpå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stryker putetrekkene, men ikke laken og dynetrekk. Er vant til det hjemmefra, og syns det blir eksra luksus å legge seg i nyvasket og strøket sengetøy. Litt sånn hotellfølelse. Og så syns jeg nyvaksetheten varer lenger. Elsker det! Pleier å stryke duker/skjorter/putetrekk i samme slengen 1-2 ganger i måneden, tar kun en liten halvtime forran tven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...