Gå til innhold

Berg- og dalbaneturen, sorg og glede hånd i hånd.

pusilus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:duskedame: 8 uker!!!! Hurra!!! :hoppe:

Håper det går bedre med deg i dag - ikke noe koselig å være så dårlig... for meg er det ca annenhver dag, så i dag er det en fin dag! :) Håper jeg slipper å oppleve to dager på rad med kvalme og uggenhet.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite som funket her også. Vel, loff med smør på og Cola fikk jeg i det minste i meg... Og sjokomelk. Hehe. Sunt og variert kosthold, med andre ord. :ler:

Du har min fulle medfølelse. :troest:

Smør :spy: Det har jeg knapt spist siden jeg kunne snakke.

Har kjøpt meg en liten cola i dag, skal ut på en nesten tre timers lang biltur i morgen og gleder meg ikke.

:klem:

:hug:

Kvalme er en bra ting! :tommelopp: Helt grusomt, men det går over! :) Her fungerte kun salt chips og Cola en stund. Kjempesunt og variert kosthold som *Joyce* sier. Men er det vanskelig for deg å arbeide så går du til legen din og sier det! Men jeg håper nå ar kvalmen blir noen uker til jeg ;)

Jeg fikk beskjed av godvenninne i går at jeg kom til å overleve i det minste *flaks*

Gjett om legen skal få høre det på tirsdag, vær du sikker.

Det gikk litt bedre i dag, men langt fra optimalt. Hun som har vært på opplæring i høst har heldigvis fri nå og jeg slipper å passe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 8 uker! :hoppe:

Stor torsdags :klem:

:duskedame: 8 uker!!!! Hurra!!! :hoppe:

Håper det går bedre med deg i dag - ikke noe koselig å være så dårlig... for meg er det ca annenhver dag, så i dag er det en fin dag! :) Håper jeg slipper å oppleve to dager på rad med kvalme og uggenhet.. :sjenert:

Litt bedre, men som sagt ikke optimalt. Måtte løpe ut av et møte som gikk på overtid med kvalmen litt for langt oppe i halsen.

:danse: 8 uker!!

8 uker :rodmer:

Blir helt utslitt av jobb jeg, selv om det ikke er så mye jeg får gjort. I dag har jeg lagt i tre timer igjen, og det er nydelig herlig :sove: Nå blir det Fjorland til middag, håper det gjør godt :pls: Jeg har kjøpt litt nødmat til bilturen i morgen, jeg skal kjøre med to av kjæres kompiser og vil helst ikke at de skal avsløre tilstanden min :sjenert: Det kan bli vanskelig for jeg kommer garantert til å bli kvalm på de "herlige" veiene vi skal ta fatt på. Må finne frem bryllupsstasen og tilbehøret senere, og så må jeg ta meg en tur på senteret når det lir på for å se om de har en veske jeg kan bruke.

I dag var det forresten en dame på bussen som luktet vondt , jeg trakk meg unna henne ganske raskt da vi skulle gå av og det reagerte hun på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endå ei veske? Har du ikkje skapet fullt? :shoppe:

Elles har du min fulle medlidenhet når det gjeld kvalmen. Eg var lite graviditetskvalm, men har hatt min dose kvalme opp gjennom. :troest: Som reisemat kan eg anbefala grove pitabrød frå Hatting med Norvegia. Det held iallfall reisesjuka vekke for meg. :Nikke:

Og om du treng ikkje-eksisterande luktesans, kan du alltids "arva" forkjølelsen min. Eg har ikkje kjent noko som helst lukt frå verken bleiebøtte eller nyhakka kvitløk på eit par veker. :gjeiper:

God helg, snuppa! :klemmer:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endå ei veske? Har du ikkje skapet fullt? :shoppe:

Elles har du min fulle medlidenhet når det gjeld kvalmen. Eg var lite graviditetskvalm, men har hatt min dose kvalme opp gjennom. :troest: Som reisemat kan eg anbefala grove pitabrød frå Hatting med Norvegia. Det held iallfall reisesjuka vekke for meg. :Nikke:

Og om du treng ikkje-eksisterande luktesans, kan du alltids "arva" forkjølelsen min. Eg har ikkje kjent noko som helst lukt frå verken bleiebøtte eller nyhakka kvitløk på eit par veker. :gjeiper:

God helg, snuppa! :klemmer:

Skulle tro at jeg ikke hadde bruk for flere vesker ;) , men selskapsvesker eksisterer faktisk ikke her. Eller nå gjør det ;)

Takker ja til ikke eksiterende luktesans :jepp: , til vanlig er jeg jo velsignet med en sådan så dette er jo rene torturen.

Forresten - 8 veker! :hoppendeglad:

:strix:

Har shoppet til klumpen, en body og lue fra H&M som det står "best present ever" :rodmer: Klarte ikke å stå i mot :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 8 veker! :hoppe:

Så bra at også venninna di er enig i at ting er annleis i dette svangerskapet enn forrige gang, og at det er eit positivt tegn! :) Eg håpar du fortset å vera kvalm heilt til du er godt over den tida då du mista seint forrige gang! ;) Ikkje fordi eg unner deg å gå rundt og vera kvalm heile tida, for eg veit kor forferdelig det følest. :klem: Men fordi eg veit at kvalme er eit veldig positivt tegn, og at det går over etter ei stund, så kryssar eg fingrane for at kvalmen varer enda i nokre veker framover! :tommelopp:

Det eg synst hjalp best mot svangerskapskvalme, var å eta frukt. Epler var aller best å eta, synst eg. Og eg foretrakk frukt som var litt syrlig. Ein periode då eg var mest kvalm, var faktisk frukt det einaste eg synst var godt å eta. Gjekk eg tom for frukt, var det full krise. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har shoppet til klumpen, en body og lue fra H&M som det står "best present ever" :rodmer: Klarte ikke å stå i mot :sjenert:

:rodmer:

Huff, den der kvalmen og trøttheten altså! Alt vi skal lide oss igjennom. Men samtidig er det jo verdens beste symptom akkurat nå! Har du prøv ingefær? Spiste sånn sushi-ingefær og det funka til en viss grad. Lett å få i seg syntes jeg det var også.

(Loveharts er forresten best mot halsbrann, ikke kvalme. ;) )

God bedring! Håper turen ut går bedre enn fryktet! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hvor godt de kompisene kjenner deg, men du kan alltids si at du har spist så mye at du rett og slett er bilsyk? Opplevde det senest nå på onsdag. Jeg pleier aldri å være bilsyk, men på onsdag kjørte vi i 30 min og jeg var nær ved å kaste opp rundt hver sving :sjenert:

Så koselige små ting til klumpen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for passerte 8 uker :hoppe: Og så koselig med det aller første innkjøpet til klumpen :rodmer: Jeg kjøpte for første gang til lillesøster igår, en rosa-og hvitstripete body med knapping hele veien. Såå søt! :hjerte:

Håper bilturen går greit idag. Kos deg i bryllup :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god :hug : til dere alle.

Det ble buss på meg ;) , kompis fikk full bil og kjører ikke før på kvellingen. Jeg synes det er greit å komme frem så raskt så mulig, slik at jeg kommer meg til sengs til anstendig tid. Grønne epler er skrelt opp, sushi ingefær kjøpt inn i tillegg til litt div annet og ekstra poser er med i sekken i tilfelle. Klar til over tre timer på buss, fullt i dag pga stormvarsler og mulig innstilling av andre fremkomstmiddel.

God helg jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så koselig å komme inn i denne tråden og se at det går framover. :klemmer: Kvalme er slitsomt, men et veldig tydelig graviditetstegn, og det er jo kjempebra. Støtter meg til Missiws anbefaling av ingefær i ulike varianter. Det hjelper alltid på kvalme her i gården.

Får håpe du får en bra tur og slipper unna Berits herjinger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Berit stormen heter? Jeg er ikke den mest opplyste om dagen, mest opptatt av å sove og å være kvalm.

Det er lyn og torden og bussen er forsinket pga været..

Du er neimen ikke langt unna målet nå Punky :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bussturen gikk over all forventning, kanskje seabands hjelper litt likevel? Eller kanskje det var fordi jeg småspiste hele veien :fnise:

Berit har forresten stukket av med strømmen :( Alt gjøres i mørket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...