Gå til innhold

Berg- og dalbaneturen, sorg og glede hånd i hånd.

pusilus

Anbefalte innlegg

Gjest pysepusen

Er det berre eg som synest at suppe ikkje er fullverdig middag? :sjenert:

Men det høyrtest godt ut likevel. :Nikke:

Da kan du sikkert slå deg sammen med mannen her i huset :fnise:

Det er jo bare til å ha godt brød til! :nigo:

Kan jeg få oppskrift på suppa pusilus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heit gulrotsuppe 4 posjoner

1 hakket sjalottløk

2 hakkede fedd hvitløk

1 tommelstor bit fersk ingefær, revet

1 chilli uten frø, hakket

2 Ss olivenolje

500 g gulrøtter 

1 liter sterk kyllingbuljong 

1 kanelstang

Salt og pepper

1 stor appelsin, saften 

Varm opp oljen og fres løk ingefær og chilli uten at det tar farge. Skrell gulrøtter, skjær i biter. La dem frese med i 1 min. Hell på buljongen og legg i kanelstang. La det småkoke på svak varme i 15 min. Kjør glatt i blender. Tilbake i gryten, tilsett appelsinsaft. Kok opp og smak til med salt og pepper. 

Dette er den oppskriften jeg går ut i fra, men i dag kuttet jeg hvitløk, chilli, fersk ingefær, kanel og olje. I stedet hadde jeg malt ingefær, malt nellik, malt allehånde og litt anis. En liten desj av alt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suppen anbefales ja :Nikke:

Godt med fridag :) Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten når jeg ikke sovner noe godt før i sekstiden når blæren er tømt :fnise: Det er i alle fall godt å kunne ta seg inn igjen og ha muligheten til å fungere normalt på jobb.

I dag skal jeg hekle litt, må ta igjen det som ikke ble gjort i går da jeg var på kveldsmat hos ei venninne. Jeg synes det er så stas at de har flyttet tilbake :) Godt med noen gode gamle i nærheten :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, den suppa skal jeg lage i dag! Har ikke frisk chilli, men kan sikkert bruke litt chillipulver... Ig kanskje en dæsj rømme? :) Arti å komponere litt selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med en fridag ja :) Viktig å ta vare på seg selv :Nikke:

Kos deg med hekling i dag :)

Alltid koselig når gamle venner flytter hjem igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, den suppa skal jeg lage i dag! Har ikke frisk chilli, men kan sikkert bruke litt chillipulver... Ig kanskje en dæsj rømme? :) Arti å komponere litt selv!

Den varianten høres ikke dum ut :) , artig med litt selvkomponert ja :nike:

Deilig med en fridag ja :) Viktig å ta vare på seg selv :Nikke:

Kos deg med hekling i dag :)

Alltid koselig når gamle venner flytter hjem igjen :)

Veldig viktig å ta vare på seg selv :Nikke: Har hatt en del vonde ligamentsmerter de siste dagene, det tar på altså. Nå murrer det og strekker mye rett over skambenet.

Jeg har ikke kommet så langt som til heklingen enda, men når jeg har fått i meg baten blir det :)

Det er koselig med de gode gamle i nærheten, i alle fall når vi ikke er her fra noen av oss ;) I går var vi skjønt enig i at vi ikke skal flytte hjem til hjemplassen :fnise: Vi trives veldig godt her vi er nå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink til å trene, pusilus! Her går det i korte gåturer og en tusletur på mølla i ny og ne når jeg kommer meg på treningssenteret. Men - kjenner at jeg ikke skal bruke opp det snev jeg har av energi på å bli sliten med vilje. Gleder meg til å komme i gang til høsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva trener du? Blitt litt dårlig m trening her, kun litt pilates og gåturer.

Jeg danser to dager i uken, og så blir det vel 40 min med gåtur de dagene jeg jobber men jeg tar hensyn til dagsformen.

Du er så flink til å trene, pusilus! Her går det i korte gåturer og en tusletur på mølla i ny og ne når jeg kommer meg på treningssenteret. Men - kjenner at jeg ikke skal bruke opp det snev jeg har av energi på å bli sliten med vilje. Gleder meg til å komme i gang til høsten!

Vel, flink og flink, jeg gjør det jeg føler for når jeg er der og kjører meg ikke helt tom for energi ;) Treneren er informert om situasjonen og sier ikke noe på at jeg ikke gjør alt.

Det hadde nok ikke blitt noe trening om jeg hadde jobbet 100% nå :riste: , men når jeg jobber redusert føler jeg at jeg faktisk får litt energi av å prøve å være aktiv.

I dag har jeg hatt pannekaker til middag :sikle: Nydelig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ER flink til å trene :Nikke: Bare at du kommer deg på trening og går turer så ofte er kjempebra syns jeg, og det er jo en selvfølge at du tar det i ditt eget tempo ;)

Pannekaker til middag hørtes godt ut! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at du snart er halveis! Helt utrolig :strix:

Deilig å trene litt da, flink du :) Jeg har ikke trent noe særlig, men har jo en aktiv jobb da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 19 uker! :hoppe: Bare en bitteliten uke igjen til du er halvveis pusilus! :klemmer:

:klem: Gleder meg til uke 25 jeg :jepp:

Du ER flink til å trene :Nikke: Bare at du kommer deg på trening og går turer så ofte er kjempebra syns jeg, og det er jo en selvfølge at du tar det i ditt eget tempo ;)

Pannekaker til middag hørtes godt ut! :sikle:

Det var lenge siden jeg har hatt ordentlige pannekaker pga dietten jeg hadde litt ut i graviditeten og det var virkelig godt :sikle: Det blir ikke lenge til neste gang.

Gåturene er hjem fra jobb, det er enten det eller overfyllte busser som i rushen kun tar 10 min mindre og da foretreker jeg frisk luft ;)

Tenk at du snart er halveis! Helt utrolig :strix:

Deilig å trene litt da, flink du :) Jeg har ikke trent noe særlig, men har jo en aktiv jobb da ;)

Det er godt å komme seg ut av huset og få sosialisert seg litt og trene litt.

Du har en aktiv jobb, det er bra det også :jepp:

I dag kom sleepy wrapen i posten :hoppe: Nå gleder jeg meg til å få lita på utsiden til sommeren slik at vi kan kose oss :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har stillesitjande jobb, tar bussen og trenar berre ein dag i veka. Ikkje orkar eg å ta trappene opp til kontoret heller lenger, men går strake vegen inn i heisen. *lat* :sjenert: Gimme some inspiration, spreka! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...