Gå til innhold

Berg- og dalbaneturen, sorg og glede hånd i hånd.

pusilus

Anbefalte innlegg

Skjønner godt at du føler deg sviktet av venninnen din. Det er forståelig at ikke alle vet hvordan de skal takle slike ting, men å trekke seg helt unna er likevel ikke ok synes jeg.

Og så blir det jo litt provoserende når hun kommer flyende tilbake med en gang det er hyggelige og "lette" ting å snakke om...

Det teppet vil jeg og strikke på - har jo sett på det lenge! Hvor lenge bruker egentlig de små sånne tepper? Blir det teit å begynne på det nå, og sikte meg inn mot at han kan bruke det til vår/sommer? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle ønske jeg også strikket med pinne nr 6 - da hadde jeg vært ferdig med flere på denne stunden! Er babyull fra Dale veldig tynt? Hmm... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er adressen til teppet!

http://www.pickles.no/lun-bris-sommerbabyteppe/

Strikker med baby-merino-ull med litt for store pinner (2,5 el 3, tror jeg), sp det blir ganske hullete, men det er i alle fall ganske varmt å ha det på fanget. Regner med ullteppe blir skjurat passe for sommeren her! ;) I fjor var det ikke det minste fristende å ta av stillongsen før midt i august...

Ha en hyggelig aften! :)

Takker :)

Jeg tror jeg klarer å huske at vi hadde kanskje 6-7 finværsdager ila sommeren i fjor, men det var ikke sammenhengende.

Jeg strikker på samme teppe og kan virkelig anbefale det :jepp:

bruker babyull fra Dale garn og pinnenummer 6 tror jeg det er. Veldig godt og luftig samtidig som det er godt og varmt på fanget mens jeg holder på å strikke ;)

Man kan jo bruke litt forskjellig av garn og pinner ja, hvor stort regner du med at teppet blir?

Skjønner godt at du føler deg sviktet av venninnen din. Det er forståelig at ikke alle vet hvordan de skal takle slike ting, men å trekke seg helt unna er likevel ikke ok synes jeg.

Og så blir det jo litt provoserende når hun kommer flyende tilbake med en gang det er hyggelige og "lette" ting å snakke om...

Det teppet vil jeg og strikke på - har jo sett på det lenge! Hvor lenge bruker egentlig de små sånne tepper? Blir det teit å begynne på det nå, og sikte meg inn mot at han kan bruke det til vår/sommer? :klo:

Du sa det ordet jeg ikke helt fant i sted da jeg var sinna, provoserende er det ja, at hun skal komme luskende tilbake med en gang det er hyggelige ting som skjer. Jeg hadde ikke hatt noen problemer å bare snakke om helt hverdagslige ting med henne etter det som skjedde for over ett år siden om hun hadde sagt at hun synes det var vanskelig å takle og ikke visste hva hun skulle si. Det er flere som har sagt det, men de har i det minste vært der for meg og det gikk/går helt fint for meg å snakke om andre ting enn det som skjedde da.

Jeg får ta å jobbe litt med meg selv, svelge et par kameler og ta en telefon til henne om noen dager tenker jeg og høre hvordan hun har det :)

Jeg synes du skal strikke det teppe hvis du har lyst, du klarer helt sikkert å bli ferdig med det til sommeren :jepp:

Skulle ønske jeg også strikket med pinne nr 6 - da hadde jeg vært ferdig med flere på denne stunden! Er babyull fra Dale veldig tynt? Hmm... :sjenert:

Jeg har desverre ikke peiling på om Dale babyullen er tynn eller tykk i forhold baby-merino-ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til Drops sin Baby merino vil jeg si at de er ganske lik i tykkelse, babyullen er kanskje litt tykkere.

Er veldig glad jeg strikker med tykke pinner, for på en ukes tid har jeg kommet over halvveis så det har hjulpet på motivasjonen :jepp:

Zia: Jeg tenker at det er godt å ha tepper en god stund til de små så det er bare å strikke i vei ;)

Man kan jo bruke litt forskjellig av garn og pinner ja, hvor stort regner du med at teppet blir?

Tror det ligger an til å bli 80 x 90 cm nå, men er veldig tøyelig så er spent på hvordan størrelsen blir når det er ferdig, vasket og strukket ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår frustrasjonen over venninnen din veldig godt! Både over at hun ikke har vært der for deg det siste året og det at hun er så frekk å spørre deg om gode nyheter. Klart det er vanskelig å være venn når noen har det tungt og vondt, men å være der er det å være en venn! Og du vet hva jeg synes om å bli "fratatt" gleden over å få fortelle slikt selv, når en er klar for det.

Du får holde henne på pinebenken til du synes det er greit å prate med henne igjen. Det er helt greit å være skuffet og kanskje det passer seg å fortelle henne det også...?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har strikket en del i Drops Baby-merino, og den er iallfall tynnere enn Dale baby-ull :)

Pusilus og Småkjekset - jeg skal nok bli ferdig med teppet i god tid før sommer altså (måte på hvor treig jeg er :fnise:), men da er jo tassen 5 måneder allerede, og om de ikke bruker sånne babytepper i en evighet, så føles det litt bortkastet... Men men, rekker neppe å begynne før han kommer uansett, og da skjønner jeg kanskje bedre behovet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Baby Merino kan føles tynnere enn Dale Babyull, men de er temmelige like i strikkefasthet! ;)

Det teppet var kjempefint! Tror jeg må lage slikt til lillegutt :) Vi får jo ny vogn i morgen i en farge hvor jeg - tror det eller ei - ikke har noen fine tepper som passer til :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har strikket en del i Drops Baby-merino, og den er iallfall tynnere enn Dale baby-ull :)

Pusilus og Småkjekset - jeg skal nok bli ferdig med teppet i god tid før sommer altså (måte på hvor treig jeg er :fnise:), men da er jo tassen 5 måneder allerede, og om de ikke bruker sånne babytepper i en evighet, så føles det litt bortkastet... Men men, rekker neppe å begynne før han kommer uansett, og da skjønner jeg kanskje bedre behovet ;)

Mine gutter er 5 måneder nå, og de bruker ikke pledd annet enn over seg når de sover. (som alternativ til dyne eller under dyna alt etter hvor varmt det er) De ble egentlig veldig fort ferdige med den tida der de lå inntullet i pledd.

Men pledd er jo alltid gode å finne da, legger som regel pledd over beina deres når de sitter i bilstolene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så må jeg legge igjen en :hug: til Pusilus. Lenge siden jeg har vært her inne nå. Skal lese meg opp etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, kanskje jeg må hive meg på og strikke et slikt teppe jeg også? Men har mange tepper liggende jeg aldri har brukt til Vesla. Inkludert ett jeg har strikket selv... Har blitt til at vi har brukt det ene favoritteppet kjøpt på Zara Baby til alt. Nå er Vesla så glad i det teppet at jeg er litt usikker på om hun vil dele det, så da åpner det seg kanskje en mulighet for å strikke et favoritteppe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg vel UL-tid i Pusiland? :) Det blir nok kjekt tenker jeg!!

Ha en flotters dag! (Her er det sol, regner med det er fint hos deg også!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PS: Jeg tror du bærer på ei lita tulle. ;)

:klemmer: Det er notert :)

Hm, kanskje jeg må hive meg på og strikke et slikt teppe jeg også? Men har mange tepper liggende jeg aldri har brukt til Vesla. Inkludert ett jeg har strikket selv... Har blitt til at vi har brukt det ene favoritteppet kjøpt på Zara Baby til alt. Nå er Vesla så glad i det teppet at jeg er litt usikker på om hun vil dele det, så da åpner det seg kanskje en mulighet for å strikke et favoritteppe? :)

Jeg har nok alt for mange tepper liggende, og så har jeg jo evighetsprosjektet (lappeteppe) mitt som jeg skal begynne på igjen :)

Nå nærmer det seg vel UL-tid i Pusiland? :) Det blir nok kjekt tenker jeg!!

Ha en flotters dag! (Her er det sol, regner med det er fint hos deg også!)

Ul i morgen, gruer meg litt kan du si..

Fint vær ja, 10 minus og sol kan vel kalles fint :)

Ordinær UL imorgen? :) Dette går den rette veien endelig :klemmer:

HÅper virkelig du har rett Lollipop :hug:

Nå tror jeg det er på tide med en liten lur, har vært en svipptur på kafe med ei venninne og spist middag fordi jeg ikke orket å lage noe selv :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeiiii, eg treng ikkje fleire strikkeprosjekter! :bond: Det teppet var jo utrulig fint. :Nikke:

Lykke til på UL i morgon. Eg tenker masse på deg, søta! Og denne gongen håper eg at du får ein fin opplevelse på den avdelinga også. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neeeeiiii, eg treng ikkje fleire strikkeprosjekter! :bond: Det teppet var jo utrulig fint. :Nikke:

:ler:

Håper det blir en bra opplevelse i morgen ja :pls: Sitter her og gruer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fortjener virkelig ein god opplevelse i morgon. Det er din tur. Og ikkje minst er det din tur til å oppleva korleis mannen blir heilt tussete når han ser den lille bevega seg der inne og sjå han når han (kanskje) får vita "kven" som bur inni magen til mamman sin. Det er den beste følelsen! :yvonne:

Men du... Er det mulig å bestilla MMS med bilde etter UL-en? Gjerne før du røper noko om kjønn, slik at eg får nok eit bilde å gjetta etter... *på ingen måte blyg* :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper den lille vinker og tar en liten dans for deg i morgen :)

Da er vi to :)

Du fortjener virkelig ein god opplevelse i morgon. Det er din tur. Og ikkje minst er det din tur til å oppleva korleis mannen blir heilt tussete når han ser den lille bevega seg der inne og sjå han når han (kanskje) får vita "kven" som bur inni magen til mamman sin. Det er den beste følelsen! :yvonne:

Men du... Er det mulig å bestilla MMS med bilde etter UL-en? Gjerne før du røper noko om kjønn, slik at eg får nok eit bilde å gjetta etter... *på ingen måte blyg* :sjenert:

Kjære har vært tussete etter hver ul :fnise: Han er så søt atte :rodmer: og ikke minst veldig klar for at dette skal gå!

Alt for deg dreia ;) Jeg skal ikke hjem rett etter ul i morgen heller, så det kan drøye før det blir lagt ut noe her. Kanskje vi kan gjøre en deal? Du får MMS, sender tipping til meg og så får du svaret fra meg og kan legge det ut her :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...