Gå til innhold

Berg- og dalbaneturen, sorg og glede hånd i hånd.

pusilus

Anbefalte innlegg

Huff håper kvalmen begynner å bli bedre snart, du nærmer deg fort de 12 ukene som er mest vanlig å bli ferdig med den verste kvalmen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg også håpe det blir bedre snart, men det ser ut til at jeg må vente en stund. Var skikkelig kvalm da jeg la meg i går, mye styr og opp på do i einingen, sov vel tre time til sammen i natt og ble kvalm med det samme jeg våknet. Jeg fikk heldigvis forlenget sykemeldingen min ut året :)

Nå er det rett hjem og til sengs, skal møte ei tidligere kollega på kafé senere forhåpentligvis uten kvalme :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du fikk forlenget sykmeldinga, høres ut som du trenger den! :troest:

Ellers så nærmer du deg endelig 12 uker, første milepæl! Selv om du sikkert føler det som en større milpæl å komme forbi uke 15 og 18, så er statistikken mye mer på din side etter 12 uker.

Kos deg på kafe, forhåpentligvis uten (for mye) kvalme. :skravle:

:klem:

PS: Snart kommer det post til deg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nilla, jeg føler 15 uker er en større milepæl ja, men det er jo positivt med hver dag som går. Jeg sov meg en god dupp før kafeturen, og det sammen med småspising på kafe gjorde at det gikk fint :Nikke: , så sier jeg ikke så mye om at kvalmen kom igjen for fullt på vei hjem.

Jeg elsker desember, for da kommer det post i postkassen som ikke er reklame og regninger :hoppe:

Aud og Blåmor :klem:

Nå må jeg spise litt til før jeg legger meg, jeg skjønner ikke hvorfor jeg har gått ned en kilo slik som jeg spiser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke meningen at kvalme, oppkast og den slags skal begynne å avta når man har passert 10 uker? Så langt i dette svangerskapet har jeg kastet opp fire ganger og tre av dem er etter 10 fullgåtte uker. Jeg vet jeg ikke bør klage, jeg har det absolutt ikke ille i forhold til mange, men å kaste opp er noe av det verste jeg gjør og hittil i mit liv før dette kunne jeg telle på to hender de gangene jeg har kastet opp i mitt liv. Jeg klarer ikke å ta det med et smil heller slik som enkelte andre (les: min kollega) som har slitt med å bli gravid klarer, kvalme, brekking og oppkast gir jeg bort gratis! Jeg må nok bare innse at jeg sikkert har arvet noen av min mors gener på dette området likevel :sjenert: , om enn ikke fult ut heldigvis. Hun kastet opp døgnet rundt i 9 og 6 mnd, men supermenneske som hun er var hun på jobb (med en spybøtte på hver side) Gale damen! Hadde dette vært i dag hadde hun vært sykemeldt og innlagt for å få væsketilførsel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme er virkelig noe av det verste man kan få, det tapper deg for alle krefter du har og som du trenger Fullt lov å klage på det!

Jeg satser på at det begynner å avta nå veldig straks når du bikker over 11 uker :Nikke:

Godt at du fikk forlenget sykemeldingen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Får håpe kvalmen snart slutter for din del! :klemmer:

Her forsvant den i uke 34 og det var deilig! Men det er rart hva man blir vant til ;) Og husk at kvalme er et godt tegn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææsj, kvalme er noe dritt. Her forsvant det rundt 12 uker. :jepp: Ikke det at jeg hadde det noe særlig ille da, jeg spydde bare én gang. Føler med deg! :klem:

Og du, du trenger ikke å være takknemlig for alt i svangerskapet selv om det er veldig etterlengtet! *vifte med pekefingeren* Jeg hadde skikkelig problemer med å innfinne meg med at man trenger faktisk ikke å ta det med et smil hele tiden. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det går bedre med kvalmen snart Pusilus...

Hos meg forsvant den mellom 11 og 12 uke. Noen tilbakefall mot uke 14 hadde jeg nok, men ikke så jeg kastet opp.

Er så koselig å følge med hos deg om dagen :) Når er neste sjekk på lille nå? 15 uker? Gleder meg :rodmer:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk gode jenter :klem: Bare litt kvalm foreløpig, håper det blir slik for jeg har nemlig planer om prinsessebesøk i dag :)

Neste titt på klumpen er på mandag, jeg gleder meg til å se at alt står bra til . Det bør det bare gjøre slik som kvalmen har oppført seg i det siste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke meningen at kvalme, oppkast og den slags skal begynne å avta når man har passert 10 uker? Så langt i dette svangerskapet har jeg kastet opp fire ganger og tre av dem er etter 10 fullgåtte uker. Jeg vet jeg ikke bør klage, jeg har det absolutt ikke ille i forhold til mange, men å kaste opp er noe av det verste jeg gjør og hittil i mit liv før dette kunne jeg telle på to hender de gangene jeg har kastet opp i mitt liv. Jeg klarer ikke å ta det med et smil heller slik som enkelte andre (les: min kollega) som har slitt med å bli gravid klarer, kvalme, brekking og oppkast gir jeg bort gratis! Jeg må nok bare innse at jeg sikkert har arvet noen av min mors gener på dette området likevel :sjenert: , om enn ikke fult ut heldigvis. Hun kastet opp døgnet rundt i 9 og 6 mnd, men supermenneske som hun er var hun på jobb (med en spybøtte på hver side) Gale damen! Hadde dette vært i dag hadde hun vært sykemeldt og innlagt for å få væsketilførsel..

Jeg spydde heller ikke før i alle fall 9.uke, og har spydd flere ganger i uka etter det. Forstår meg ikke på folk som kan ta kvalme med et smil - de jukser!! Enten er kvalmen påtatt, ellers er det smilet som er det! Håper det går over snart her også, men det ligger og "ulmer" under overflaten. Bare gruer meg til jeg ser en brokkoli eller et nystekt brød....

Håper kvalmen holder seg unna i dag, så du får audiensen din! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvalme og oppkast er forferdelig. Denne gangen ble jeg langt verre etter å ha passert 9-10 uker, og spyingen har ikke helt gitt seg enda... Med Turnerose kastet jeg opp fra uke 6 til uke 18 omtrent, og så ble jeg dårligere igjen mot slutten. Men alt i alt har det vært litt bedre denne gangen, jeg har nemlig ikke fått noen kommentarer på at jeg er grå/grønn i ansiktet.

Det er dessverre ikke alle som er så heldige at det gir seg rundt inngangen til andre trimester. Håper det verste gir seg snart for deg, det er utrolig slitsomt å være så dårlig hele tiden! Godt du er sykemeldt. :Nikke:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme og oppkast er noe herk ja :kjefte:

Dagen forløp fint og jeg fikk dratt på prinsessebesøk :nigo: , ble kjørt hjem av venninnen min og inntok sofen og sovnet der.

Fikk lagt meg kl ti, og har etter det strøket epler fra menyen igjen... Halvfordøyd eple er ikke noe stas å få i retur :riste:

Nå er det bare og sovne igjen fort før den uønskede gjesten kommer tilbake.

Jeg har fått bilde av to staslige karer i posten i dag :hjerte: , nå henger de ved siden av en annen hjerteknuser på skapet der alle julekortene pleier å henge. Tre nydelige smågutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...