Gå til innhold

Les igjennom, og tenk over dette!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Enten du dømmer folk pga. de har mange skrivefeil, eller hva det enn måtte være. LES dette, og TENK over det du har lest, før du slenger spydigheter om deg neste gang..

Den jenta du bare kalte feit? Hun sulter seg og har mistet over 15 kg.

Gutten du kalte dum? Han har lærevansker og studerer over 4 timer hver natt.

Hun jenta du bare kalte stygg? Hun tilbringer timer med å ta på seg sminke i håp at folk vil like henne.

Gutten du nettopp spente bein på? Han blir misbrukt nok hjemme.

Det er ikke alltid folk er som du tror.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser den går på FB nå.

Uansett. Ting er ikke alltid som de ser ut til.

• Liker 1
Skrevet

Ser den går på FB nå.

Uansett. Ting er ikke alltid som de ser ut til.

Ja, var der jeg så den.

Nei, det er sant. Og det er det flere her inne som bør tenke på, før de skriver innleggene sine!

• Liker 1
Skrevet

Jeg gidder ikke passe på alt jeg sier fordi en eller annen kan ta seg nær av det, når jeg åpenbart ikke kunne vite om det på forhånd.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, var der jeg så den.

Nei, det er sant. Og det er det flere her inne som bør tenke på, før de skriver innleggene sine!

Synes faktisk ikke det. Her forholder vi oss til det TS skriver. Da bør det være TS sitt ansvar å legge ut all vesentlig informasjon. Vi kan ikke la alle som skriver i en tråd hele tiden tenke at muligens .... Det betyr jo ikke at vi skal opptre som noen drikksekker heller da. Finnes en mellomting.

• Liker 4
Skrevet (endret)
På 15.3.2011 den 12.57, Sweetpea25 skrev:

Enten du dømmer folk pga. de har mange skrivefeil, eller hva det enn måtte være. LES dette, og TENK over det du har lest, før du slenger spydigheter om deg neste gang..

Den jenta du bare kalte feit? Hun sulter seg og har mistet over 15 kg.

Gutten du kalte dum? Han har lærevansker og studerer over 4 timer hver natt.

Hun jenta du bare kalte stygg? Hun tilbringer timer med å ta på seg sminke i håp at folk vil like henne.

Gutten du nettopp spente bein på? Han blir misbrukt nok hjemme.

Det er ikke alltid folk er som du tror.

slettet

Endret av soffapute
  • Liker 6
Skrevet (endret)

Bare fordi en person har anoreksia, lærevansker, føler seg stygg eller blir misbrukt hjemme så betyr det ikke at man ikke kan påpeke skrivefeilene til den personen. Får man ikke feedback fra andre mennesker så vil ikke man kunne forbedre seg selv.

Ser uansett ikke helt logikken din i å dra inn alt det der opp mot rettskrivning.

For meg virker det som om hver andre person som jeg leser innleggene til, enten på forumet her eller på diverse blogger, skylder på dysleksi. Virker som om de fleste av disse ikke har lært seg hv-bruken(hvis/vis, hver/vær) eller og/å regelen og har en vane å skrive på dialekt o.l. Hvor mange nordmenn har dysleksi? Noen som har statistikk på dette?

5 % av belfolningen har dysleksi i følge dysleksiforbundet.

Endret av Sweetpea25
Skrevet

Bare fordi en person har anoreksia, lærevansker, føler seg stygg eller blir misbrukt hjemme så betyr det ikke at man ikke kan påpeke skrivefeilene til den personen. Får man ikke feedback fra andre mennesker så vil ikke man kunne forbedre seg selv.

Ser uansett ikke helt logikken din i å dra inn alt det der opp mot rettskrivning.

For meg virker det som om hver andre person som jeg leser innleggene til, enten på forumet her eller på diverse blogger, skylder på dysleksi. Virker som om de fleste av disse ikke har lært seg hv-bruken(hvis/vis, hver/vær) eller og/å regelen og har en vane å skrive på dialekt o.l. Hvor mange nordmenn har dysleksi? Noen som har statistikk på dette?

Jeg mener ikke at man IKKE skal få lov å påpeke skrivefeilene til hverandre. Så lenge man sier det på en allright måte.

Det kan være greit for den personen det gjelder å få vite at det der skrev du feil, så kanskje han lærer av skrivefeilen sin.

Men jeg mener at det er unødvendig å starte tråder som "Ikke de skarpeste knivene i skuffen her på KG..?" Der man faktisk dømmer folk som ikke er like flinke i rettskriving som andre. Og der folk mener at slike folk bør tvangsfores med IQ, at mange stod langt bak i køen når intellegens ble delt ut, og generelt sett at de som ikke er flink i rettskriving har lav IQ!

Grunnen til at jeg tok med hele teksten var fordi at den "forklarer" at ting ikke alltid er som en tror.. Enten det har med rettskriving eller hva som helst annet å gjøre!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Veldig enig med deg ts. Og det er helt greit med tilbakemeldinger, så lenge de er konstruktive, men dessverre har mange her inne en tendens til å komme med usakligheter som overhodet ikke virker hjelpende eller inspirerende.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 4
Gjest Lacus
Skrevet (endret)

Jeg synes det er helt ok med tilbakemelding på skrivefeil ol., så lenge det blir gjort på en saklig måte. Jeg ser ofte at folk her inne blir gjort til latter pga en skrivefeil. Det synes jeg er utrolig unødvendig. Jeg er en av de med dysleksi og setter pris på tilbakemelding hvis det er gjort grove skrivefeil i innleggene mine, men jeg tar det ikke til meg hvis det blir sakt på en usakelig måte.

Ellers så må folk få lov til å ha andre meninger en ts, men det er vanvittig unødvendig med direkte drittslenging og personangrep. Jeg har blitt flinkere og flinkere og raportere når jeg ser ting som burde bli moderert og som oftest så gjør moderatorene en god jobb for å holde trådene fri for slike ting.

Edit: skriveleifer :fnise:

Endret av Lacus
  • Liker 2
Skrevet

5 % av belfolningen har dysleksi i følge dysleksiforbundet.

Morsomt at 90% av dem henger på KG. =)

• Liker 7
Skrevet (endret)

Jeg synes det er helt ok med tilbakemelding på skrivefeil ol., så lenge det blir gjrot på en saklig måte. Jeg ser ofte at folk her inne blir gjort til latter pga en skrivefeil. Det synes jeg er utrolig unødvendig. Jeg er en av de med dysleksi og setter pris på tilbakemelding hvis det er gjort grove skrivefeil i innleggene mine, men jeg tar det ikke til meg hvis det blir sakt på en usakelig måte.

Ellers så må folk få lov til å ha andre meninger en ts, men det er vanvittig unødvendig med direkte drittslenging og personangrep. Jeg har blitt flinkere og flinkere og raportere når ejg ser ting som burde bli moderert og som oftest så gjør moderatorene en god jobb for å holde trådene fri for slike ting.

Jeg mener ikke at folk skal ha samme meninger som meg. Det er ytringsfrihet her i Norge. :) Men jeg synes det er feil når enkelte nærmest mobber folk som har skrivefeilene de evt. måtte ha.

Endret av Sweetpea25
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil nå si det er stor frskjll på å påpeke skrivefeil på en hyggelig måte enn å sitere innlegget, merke av feilen og skrive:

frskjll :skratte:

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil nå si det er stor frskjll på å påpeke skrivefeil på en hyggelig måte enn å sitere innlegget, merke av feilen og skrive:

frskjll :skratte:

Du vet, det kan godt hende at enkelte av dem som svarer sånn, har dysleksi selv. Og gjerne langt sterkere. For det kan godt være at å skrive en rettelse selv, blir en prøvelse. Og da er jo det en helt grei måte å få frem poenget på.

Skrevet

ytringsfrihet eller ikke, jeg skjønner kke hvorfor ikke folk bare kan si ting på en hyggelig måte uansett hva det måtte være.

Det er ikke så vanskelig. :gjeiper:

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor noen faktisk gidder å irritere seg så mye over at noen har endel skrivefeil, at dem faktisk lagen en egen tråd for å henge disse folkene ut.

Til tider begynner jeg faktisk å lure på hva slags aldersgrupper av personer som er her inne, og som ikke minst "gjemmer" seg under anonymebrukere og gjest.

Om man ikke har et særiøst innlegg/tråd å komme med, så burde man kanskje heller bare drite i det?

:sukk:

• Liker 1
Skrevet

Det er stor forskjell på skrivefeil (ja, jeg har nok syndet masse der) og dysleksi. Jeg kjenner 2 med dysleksi, og kanskje 50 med skrivefeil. Det er MYE latskap ute og går, men som man unnskylder med dysleksi.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...