Gå til innhold

Kjøkkeninnredning til tømmerhus


Gjest Ms. Raggsokk

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Raggsokk

Lurer på noen her har laftet hus - hvilken kjøkkeninnredning har dere? Hvorfor?

Er så lei av å titte på kjøkken :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo litt an på hva slags stil du har ellers i huset? Har du lafta vegger inne? Malte? Umalte?

Selv synes jeg lafta hus kan bli litt "too much", og tror faktisk jeg ville valgt et kjøkken som bryter litt i stilen. Et kjøkken i børstet stål, f.eks. Ikea har ett som heter rubrik rustfritt stål. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S99867530

Ellers er det jo alltid mye god inspirasjon å hente på finn, for din del er kanskje det beste å kikke på fjellhytter, og se hvordan de har gjort det. Den litt røffe naturstilen, med dyreskinn, grener og kvister som dekorasjon osv, må jo passe fint for din del, men er kanskje ikke så mye til hjelp akkurat når det gjelder å velge kjøkkeninnredning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at tømmerhus har en tendens til å bli too much. Passende nok så bor jeg i et. Tømmerhus, altså.

Vi skal ha høyglanskjøkken fra IKEA, så langt unna trehvit furu som man kan komme. Planen er å beholde tømmerveggene mellom over- og underskapene, men beskytte dem med glass eller plexiglass. Vi får se hva det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt enig med de andre. Jeg synes tømmerhus kan være kjempefine, men synes ikke man trenger å innrede med bonde- eller "hytte"møbler, da kan det fort bli litt for traust og tungt. Foreldrene mine bor i et gammelt hus, som riktignok ikke har så mye åpent tømmer på veggene, men de har omtrent sånt kjøkken som Ikeakjøkkenet det linkes til, og det passer fint. Kan godt være røft og rustikt, men med rene og litt lette linjer og løsninger? Ellers kommer det jo an på hvordan rommet er, størrelse og plass og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...