Gjest Raindrops Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 Jeg kjøpte strimlet svinekjøtt her om dagen, har to pakker med 300gr i hver. Tenkte jeg skuille lage wok eller noe lignende i dag, men jeg kan egentlig ikke å lage mat. Vanligvis pleier jeg å koke pølse å lage posestappe, men jeg driver å prøver nye ting nå Så hva putter man egentlig oppi wok? Helst ting som ikke blir for sterkt for barn, i og med at det er noen 9-10 åringer som også skal spise. Blir kjempeglad hvis noen har noen tips!
Frk. Belle Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 Grønnsaker Jeg liker squash,paprika og champinjong, men har hørt at en del barn ikke liker squash (den kan bli litt myk) og at sopp er "æsj". Så kanskje paprika og gulrot? Kinakål? Brokoli (elsket det som barn, mens noen mener det er djevelens verk). Vannkastanjer (i hermetikkavdelingen eller asia-hylla) har god crunch jeg tipper de liker. Purre kan også være en god ide! Angående saus så synes jeg peanøttsmør setter prikken over i'en på en wook. Så kan man godt bruke litt soysaus og evnt litt hot&sweet, men her må du nok passe litt på så ungene ikke brenner ganen sin PS: når du steker kjøtt så gjør det i flere omganger slik at det blir stekt og ikke kokt (jada, det samme som de maser om i reklamene på TV men det gjør faktisk en forskjell). Så kan du steke grønnsaker etterpå.. Her er forøvrig en oppskrift fra Matprat.no Lykke til med middagslagingen
Gjest Adera Skrevet 15. mars 2011 #3 Skrevet 15. mars 2011 Sukkererter, gulrot, asparges, brokkoli, paprika, minimais/babymais kolber, blomkål, sopp, purre, selleri, ris... You name it, det meste funker i wok. Hiver gjerne sweet&sour saus over når det er ferdig. Kjempegodt.
Gjest Raindrops Skrevet 15. mars 2011 #4 Skrevet 15. mars 2011 Takk for svar! Det ble sukkererter, brokkoli, asparges, paprika, rødløk og sweet%sour saus Ungene likte det, og jeg litke det. Prosjekt Wok regnes som vellykket 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #5 Skrevet 17. mars 2011 Med litt kresne unger i hus laget jeg ofte wok av svinekjøtt, kylling eller laks, gulrøtter, kålrot, brokkoli og blomkål, løk og litt hvitløk. Serverte med ris og soyasaus. Med wok kan man lett variere og det er jo sunt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå