AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 Jeg har i mange år vært ekstremt frossen. Jeg var sånn at jeg kunne sitte inne i et varmt rom hvor alle de andre skrellet av seg klærne og klaget på varmen - mens jeg satt med to gensere og frøys. Jeg kjente jo jeg og at det egentlig var varmt, men likevel frøys jeg. Jeg frøys konstant når jeg satt stille, untatt om sommeren når temperaturen var over 25 grader (sånn ca da) i skyggen, da ble jeg plagsomt varm igjen. Og det kan jo ikke være helt normalt? Jeg har ikke vært sånn hele livet, som barn var jeg varm - så ble jeg mer frysen i tenårene, men det er først de siste årene jeg har hatt disse frostriene og det har vært så ekstremt. Og når jeg begynner å tenke på det lurer jeg på om det startet omtrent samtidig som jeg begynte på p-plaster. Jeg brukte p-plaster i 5 år ca. og i fjord høst (altså 2009) sluttet jeg for å bli gravid - jeg ble gravid med en gang så jeg rakk aldri å føle på hvordan kroppen var uten hormoner. Som gravid er man jo også proppet med hormoner - jeg frøys og frøys da og. Men så etter fødselen skjedde det noe magisk - jeg sluttet å fryse!! Og ble i det store og hele ganske varm. Det er ti måneder siden nå, og det har holdt seg. Altså denne vinteren har vel vært kaldere enn noensinne - mens jeg har aldri fryst så lite som i år. Det er helt fantastisk nydelig å slippe de konstante frostriene. Kan noen rett og slett reagere sånn på hormonprevansjon? noen andre som har opplevd det? Jeg ammer jo enda - kan det være årsaken? (jeg håper ikke det, for da vil jeg vel kanskje fyse like mye når jeg slutter å amme) eventuellt andre ting?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå