AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 Hei ! jeg er en 18 år gammel jente som sliter kjempe mye med selvtilitten, jeg vet flere kommer til og hate meg for at jeg skriver dette, men går det ann å få reductil på resept i norge selv om man ikke har en bmi over 30? jeg er ikke modell tynn å har ingen planer om å utvikle anorexia eller noe slikt, men sliter kjempe mye med selvtilliten, jeg gremmes hver gang jeg ser kroppen min i et speil, ikke døm meg for at jeg vil gå ned i vekt, eller se bedre ut, bare svar på spm. mitt ? og dersom det ikke er mulig finnes det andre alternativer? jeg trener masse, men apetitten min er kjempe høy, eventuelt apetitts svekkendemedikamenter? - hilsen desperat jente.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 Jeg er grisefeit, og har fått Reductil på resept tidligere, men problemet er at det når er trukket fra markedet. Apetitt er sunt, spis og vær glad og putt i deg frukt når du kjenner du blir sulten utenom måltider. Slankemidler fucker opp både metabolismen, psyken og magen, og gjør alt verre 1
Gjest jimmi Skrevet 15. mars 2011 #3 Skrevet 15. mars 2011 Jeg fikk det med en bmi på 26 (grein meg til det da......). Brukte det 1mnd og så kutta jeg pga bivirkninger. Men fikk fart på¨vektnedgangen da, og motivasjonen. Men tror ikke det funker over tid, det er det bare kostholdsendring og trening som gjør. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #4 Skrevet 15. mars 2011 Du henger deg kanskje opp i vekta og at du syns du ikke er "stram" nok ? Det er ofte det jenter på din alder synes.. at de ikke er stramme nok. Jeg kan gjerne gi deg tips men problemet er at du ikke hører etter uansett hva jeg sier, fordi du gidder ikke prøve å forstå at jeg muligens har rett. Reductil er trukket fra markedet fordi det har skadelige bivirkninger for kroppen, så da ser du hvor bra det var. Hvis du ikke spiser så går det enda dårligere med forbrenningen din. Du må spise, og for å unngå søtsug og la være å spise dritt så bør du spise hver 3 time. Spis noe godt, f.eks knekkebrød med en dært sennep på og kalkunskinke smaker kjempegodt, havregryn med yoghurt, frukt, lag det f.eks en omelett og putt på pepper og legg den på ei grov brødskive. Spis vanlig middag, alltid noe kjøtt, f.eks er jeg selv glad i kylling og fisk, alltid litt salat og litt ris eller potet. Om du ikke spiser kommer du til å bli enda mindre glad i kroppen din, vil du det ? Så legger du ut på gåturer, gå gå gå, hvis du ikke gidder å løpe. til slutt vil jeg legge til at endringer kommer ikke over natta. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gadd å ta meg tid til å skrive dette innlegget, fordi jeg vet jo 99 % at du ikke hører på noe av det jeg skriver og tenker at det ikke fungerer. Men det gjør det. KROPPEN ER DIN BESTE VENN! ta vare på den på en sunn måte. 1
Tullepia Skrevet 15. mars 2011 #5 Skrevet 15. mars 2011 Hei ! jeg er en 18 år gammel jente som sliter kjempe mye med selvtilitten, jeg vet flere kommer til og hate meg for at jeg skriver dette, men går det ann å få reductil på resept i norge selv om man ikke har en bmi over 30? jeg er ikke modell tynn å har ingen planer om å utvikle anorexia eller noe slikt, men sliter kjempe mye med selvtilliten, jeg gremmes hver gang jeg ser kroppen min i et speil, ikke døm meg for at jeg vil gå ned i vekt, eller se bedre ut, bare svar på spm. mitt ? og dersom det ikke er mulig finnes det andre alternativer? jeg trener masse, men apetitten min er kjempe høy, eventuelt apetitts svekkendemedikamenter? - hilsen desperat jente. Nei, det vil du neppe få resept på. Du bør fortsette å trene, husk at du må trene både kondisjon og styrke for å få høyest mulig forbrenning og mulighet til å "forme" (shape) kroppen. Du bør ikke tenke tanken på å spise mindre, men prøv heller å spise frukt hvis du stadig trenger å knaske på noe. Utover det skal du spise normalt. All verdens piller eller inngrep på kroppen din vil ikke bedre selvtilliten din. Du må lære å bli glad i deg selv, både kropp og sjel. Oppsøk mennesker som får deg til å føle deg vel og som bygger deg opp på en positiv måte. Unngå mennesker eller aktiviteter som får deg til å føle deg nedfor. Gjør ting du er flink til. Si til deg selv at du er flott og vakker. Skriv en liste over alt du er fornøyd med hos deg selv. I starten vil det virke rart. Etter en stund vil du innse at det er sant. Det kan også være fint å finne noen å snakke med om dette, enten det er helsesøster, en forelder, prest eller lege. Det kan være godt å lufte tankene sine og få konstruktiv tilbakemelding og råd om hva du bør gjøre for å bli glad i deg selv og stolt av deg selv.
Gjest testet Skrevet 5. mai 2011 #6 Skrevet 5. mai 2011 Heisann! Jeg har tidligere brukt redictil etter at jeg fikk mitt første barn siden jeg la på meg ganske mye. de har hjulpet meg utrolig mye,litt viljen også. veide 119 kg ca 1 uke etter fødsel. 7 mnd senere veide jeg 68kg. utrolig lett jeg følte meg da:) Brukte ikke Reductil i 7 mnd, brukte dem i 3 månedene men de ga meg vilje og jeg hadde mistet ganske mye matlyst etter bruk av dem. Veldig synd dem har fjernet dem egentlig kunne trengt dem selv nå siden mitt 2 barn er født. Trente ingenting i denne perioden jeg mistet kiloene, i motsetning til nå, trener ca 5 dager i uken, kiloene går ned men det saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaakte..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå