Gå til innhold

Teoriprøven for klasse b.


roflgirl

Anbefalte innlegg

jente som skal ta teoriprøven for bil neste mandag eller tirsdag her, men trenger litt tips for hva jeg burde øve ektra mye på? evt noen bra sider på internett der jeg får testet meg. Burde jeg lese kun boka eller pugge på prøver på nett og lese? eller kun prøver på nettet?

er prøven vanskelig? trenger litt tips, og bli glad for informasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.prove.no har en kjempe bra test, tok dem som en gal før jeg tok teorien. Ellers vil jeg råde deg til å IKKE gå tilbake å endre på svarene dine, da det er mest sannsyndlig rett det første du krysset av :-)

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste i boken og tok masse prøver på prove.no. Jeg følte jeg lærte best av å gjøre det på den måten :) Og i motsetning til det forrige svaret her vil jeg anbefale deg å se igjennom svarene dine på slutten, for jeg hadde en slurvefeil som jeg oppdaget ved å gå gjennom til slutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan iallefall anbefale deg det som funka for meg :) Jeg leste igjennom Veien til Førerkortet én gang, og bladde litt i den etterpå for å lese om igjen det jeg synes var vanskeligst å forstå. Så satte jeg av noen timer en kveld hvor jeg betalte noen kroner for å få tilgang på teoritentamen.no, hvor jeg deretter tok MANGE tester etter hverandre. Det jeg fikk feil på eller lurte ekstra på, noterte jeg ned i en blokk og leste meg opp på slik at jeg lærte det, og dermed svarte riktig neste gang samme type spørsmål kom opp. Som sagt tok jeg MANGE tester, og ga meg ikke før jeg hadde hatt fem prøver etter hverandre hvor jeg hadde maks to feil. I tillegg pugga jeg typiske bremselengdespørsmål, ala "hvor lang strekning bruker du på å bremse hvis du kjører så og så fort" og hvor langt man kjører på ett sekund i en gitt fart. Det høres kanskje veldig omstendelig ut, men jeg orket ikke å måtte ta den om igjen, så da gjorde jeg heller en ekstra innsats første gangen. Sto med to feil. :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg satt også på prove.no og tok MANGE tester etter hverandre, men først leste jeg boka da. Så tok jeg testene hele kvelden før jeg dro dit. Tok testen på 15 min, brukte 10 min på gå gjennom svarene, leverte inn og bestod med 1 feil. Så det hjelper de prøvene der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...