Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hmmm, oppdaget noe rart i dag! Det er 12 dager etter min siste mensendag og jeg går på P-piller.. Men i dag oppdaget jeg at jeg plutselig hadde blødning! Noen som har en anelse på hvordan dette fungerer? Er det noe med meg, eller er det bare noe man kan forvente seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spotting? Hvor lenge siden er det siden du begynte med p-piller? Hvilket merke?

Skrevet

Jeg kan ikke så mye om det, men noe på grunn av egen erfaring..

Dersom dine p-piller har lave verdier av hormoner, ligner litt på minipille, er det viktig at du tar disse med så nært 24 timers mellomrom som mulig. dersom det går for lang tid mellom hver pille, vil du få sottblødninger.

Jeg vet også at like p-pillemerker ikke "fungerer" og roter til syklusen. noen blør ikke, noen blør litt hele tiden og noen får noen kraftige blødninger som varer i uker..

Ville tatt kontakt med legen som skrev de ut jeg.

Skrevet

Spotting? Hvor lenge siden er det siden du begynte med p-piller? Hvilket merke?

Har gått på P-piller i flere år, men begynte på Loette i august/september i fjor.

Kan ikke huske at jeg har fått noen Spottblødninger eller noe slikt før på et slikt tidspunkt. Har enkelte gang opplevd slikt hvis jeg har hoppet over en mensperiode og at jeg på slutten av den andre perioden har fått slike spottblødninger.

Har en ganske varierende syklus, noe P-pillene hjelper meg å holde orden på.

Syntes det bare var så utrolig rart at noe slikt skulle dukke opp, når siste mensdag var for 12 dager siden...

Skrevet

Har gått på P-piller i flere år, men begynte på Loette i august/september i fjor.

Kan ikke huske at jeg har fått noen Spottblødninger eller noe slikt før på et slikt tidspunkt. Har enkelte gang opplevd slikt hvis jeg har hoppet over en mensperiode og at jeg på slutten av den andre perioden har fått slike spottblødninger.

Har en ganske varierende syklus, noe P-pillene hjelper meg å holde orden på.

Syntes det bare var så utrolig rart at noe slikt skulle dukke opp, når siste mensdag var for 12 dager siden...

Jeg opplevde det samme på Loette, og legen mente det kunne skyldes at den har et forholdsvis lavt hormonnivå. Gikk riktignok på det i noen år før det skjedde. Byttet så til Microgynon, som visstnok hadde samme type hormoner, bare i høyere dose, og da gikk problemet over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...