Gå til innhold

p-piller virketid, huden?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått p-piller (mercilon) for jeg har hatt mange plager som svetting på natta, tørr hud, tørre øyne, deprisjoner, humørsvingniner og ikke minst veldig tørr og kløende hodebunn.

Jeg har tidligere hatt anorexia og har ikke hatt mensen på 6 år. jeg er frisk nå. derfor mente gynekologen min at jeg manglet østrogen og var i veldig ubalanse i hormonene mine.

spørsmålet mitt er da, når kan jeg begynne å se og kjenne forandringer? har gått på den i 5 dager nå og merker ingenting...

er ganske bekymret siden hodebunnen klør og flasser og øynene mine svir og angsten er der..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo være at du ikke kjenner noen forandringer. Ellers kan det vel ta fra 2 dager til flere uker. Jeg gikk på mercilon for en stund siden, men måtte slutte fordi jeg ble så deprimert. Tuklet for mye med hormonene mine, så jeg begynte å gråte flere ganger til dagen, uten grunn. Mens andre som har gått på mercilon har ikke kjent noen forskjell

Skrevet

Uff, det hørtes ille ut. Jeg håper det ordner seg for deg! Jeg har hatt veldig lite bivirkninger av mercilon; det eneste er at jeg synes jeg har litt mindre humørsvingninger enn før. Så vidt jeg vet er mercilon en av de typene som har lavt hormoninnhold, så det er ikke så rart om det tar lengre tid før du merker noe til det.

Skrevet

Jeg har fått p-piller (mercilon) for jeg har hatt mange plager som svetting på natta, tørr hud, tørre øyne, deprisjoner, humørsvingniner og ikke minst veldig tørr og kløende hodebunn.

Jeg har tidligere hatt anorexia og har ikke hatt mensen på 6 år. jeg er frisk nå. derfor mente gynekologen min at jeg manglet østrogen og var i veldig ubalanse i hormonene mine.

spørsmålet mitt er da, når kan jeg begynne å se og kjenne forandringer? har gått på den i 5 dager nå og merker ingenting...

er ganske bekymret siden hodebunnen klør og flasser og øynene mine svir og angsten er der..

Generelt skal man ha en "prøvetid" på 3 måneder for å se om p-pillen har ønsket virkning på for eksempel hud osv. Du trenger ikke være bekymret etter kun 15 dager, det er ikke nok til å kunne si noe sikkert.

Det kan jo hende at de problemene du beskriver har en annen årsak enn kun hormoner, men dette vet legen din best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...