Frk. Belle Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 Vi har kake på jobben hver fredag og snart er det min tur... Vi er ganske mange (ca.20) så de fleste kommer med langpannekaker eller noe i den retning. "Verdens enkleste sjokoladekake" ble nevnt i "Sjokoladekaketråden" og er nok et bra tips. Noen andre? Gjerne noe litt enkelt så jeg ikke blir stående hele torsdagskvelden på kjøkkenet
Gjest Nadezhda Skrevet 14. mars 2011 #4 Skrevet 14. mars 2011 (endret) Suksessterte! Det er utrolig liten innsats, og nydelig godt. Bunn: 4 eggehviter 150 g melis 150 g malte mandler 1/2 ts bakepulver Krem: 6 eggeplommer 150 g sukker 2 dl kremfløte 1 1/2 ts vaniljesukker 150 g meierismør Tilberedning: Stivpisk eggehviten med melis som has i litt etter litt. Vend inn malte mandler og bakepulver. Stekes ca. 30 minutter ved 175 grader. Bland eggeplommer, fløte, sukker og vaniljesukker i en kjele og kok det opp under svak varme. Husk å røre hele tiden slik at det ikke legger seg ved i bunnen. Avkjøl kremen noen timer. Pisk opp det romtempererte smøret bland inn eggekremen. (Den kokte kremen og smøret skal begge ha romtemperatur når det piskes sammen)Kremen fordeles utover kaken og dekoreres med raspet (evt.smeltet) sjokolade. Edit: tilføyde oppskrift Endret 14. mars 2011 av Nadezhda
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #5 Skrevet 14. mars 2011 Skulle tro du jobbet i helsesektoren, kakefredag? Hvorfor ikke frukt og grønt fredag?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #6 Skrevet 14. mars 2011 Skulle tro du jobbet i helsesektoren, kakefredag? Hvorfor ikke frukt og grønt fredag?
MissStiles Skrevet 14. mars 2011 #7 Skrevet 14. mars 2011 Hva med brownies eller muffins? Det er alltid en hit på jobben min.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #8 Skrevet 14. mars 2011 Skulle tro du jobbet i helsesektoren, kakefredag? Hvorfor ikke frukt og grønt fredag? Folk lurer på om hvorfor Norge /verden blir overvektig?
Frk. Belle Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 14. mars 2011 Folk lurer på om hvorfor Norge /verden blir overvektig? Startet tården for å få tips om oppskrifter ikke for å diskutere hvorfor mange er overvektige.... Til opplysning så er det aller fleste på jobben min sunne og slanke og et lite kakestykke på en fredag (som skaper masse god steming) tåler faktisk de aller fleste Hilsen slank livsnyter 5
Frk. Belle Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #10 Skrevet 14. mars 2011 Suksessterte! Det er utrolig liten innsats, og nydelig godt. Mmmm.. suksessterte har jeg aldri lagd så det var kanskje noe å prøve. Takk for tipset (og oppskriften)! Får ikke satt kaken i kjøleskap - klarer den seg fint i romtemperatur 5-6timer?
Gjest Nadezhda Skrevet 14. mars 2011 #11 Skrevet 14. mars 2011 Ja, det skal gå fint. Eneste er at kremen kan bli ganske rennende. Smaker best om den er godt avkjølt. Jeg pleier ikke være så nøyaktig når jeg lager den, dryler alt i foodprocessor, blir like bra fordi :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #12 Skrevet 14. mars 2011 Vi har kake på jobben hver fredag og snart er det min tur... Vi er ganske mange (ca.20) så de fleste kommer med langpannekaker eller noe i den retning. "Verdens enkleste sjokoladekake" ble nevnt i "Sjokoladekaketråden" og er nok et bra tips. Noen andre? Gjerne noe litt enkelt så jeg ikke blir stående hele torsdagskvelden på kjøkkenet Stek to rullekaker. Har du varmluftovn, så tar det deg 10-15 min fra du starter til kaken ligger der ferdigfylt.
Gjest Spinell Skrevet 14. mars 2011 #13 Skrevet 14. mars 2011 Ved kakeservering (les: kaketvang) i jobbsammenheng har jeg vært totalt skruppelløs og bakt halvfabrikatakaker til den store gullmedalje. Toro brownies er unnagjort på et lite øyeblikk
Frk. Belle Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #14 Skrevet 15. mars 2011 Stek to rullekaker. Har du varmluftovn, så tar det deg 10-15 min fra du starter til kaken ligger der ferdigfylt. Det var smart! Har ikke varmluft, men går jo ganske kjapt å steke to.. Har en del syltetøy stående som ikke blir brukt så da var jo dette en kjempeidé! Og de holder seg greit til dagen etter...? Er vandt med å spise rullekake omtrent med en gang den kommer ut av ovnen
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #15 Skrevet 17. mars 2011 Hva med en klippekrans eller annen gjærbakst, det pleier å slå an. Hjemmebakt er jo såå mye bedre enn industribakt når det gjelder gjærbakst. Det er jo også relativt enkelt og lite arbeid, alt man trenger er litt tid
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå