Gå til innhold

Hvor seriøst tar du ei med fletter?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Abelone

Jeg lurer litt på det, jeg. Jeg har endelig fått langt hår, og har for første gang på 15 år fletter i håret. Nå syns jeg å merke at folk behandler meg litt annerledes når jeg har fletter, enn når jeg ikke har det..... kanskje bare min paranoia som slår til... men altså: Tar du ei voksen dame med fletter mindre seriøst enn samme dama med håret oppsatt på toppen eller utslått??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt morsomt at du spør om deg. En kollega av meg kom med fletter i dag, og jeg tenkte "huffda, nå så du barnslig ut". Kanskje det er noe i noiaen din - at folk faktisk har problemer med å ta deg seriøst med fletter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Jeg kunne aldri funnet meg i å behandle en med fletter med mindre respekt enn en som har håret oppsatt på en eller annen måte. Men folk kan være merkelige, så kanskje noen gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne aldri funnet meg i å behandle en med fletter med mindre respekt enn en som har håret oppsatt på en eller annen måte. Men folk kan være merkelige' date=' så kanskje noen gjør det.[/quote']

Du sa det for meg!

Trodde først d var en tulletråd a la chimp...... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne aldri funnet meg i å behandle en med fletter med mindre respekt enn en som har håret oppsatt på en eller annen måte. Men folk kan være merkelige, så kanskje noen gjør det.

Folk gjør det jo selvfølgelig ikke bevisst! :o

Men det er vel ikke til å komme bort fra at utseende og framtoning har noe å si for hvordan du blir oppfattet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madam Felle

Bør det være slik?

hvem har gitt folk rett til å dømme andre ut i fra hvordan de er på håret, eller hvordan de går kledd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madam Felle
Jatta jatta' date=' noen må alltid utpeke seg selv til dommere, for de tror de står over alle andre i rang.[/quote']

Kunne ikke vært mer enig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke ren utopi å tro at vi skal klare å forholde oss til folk helt uten å få et inntrykk av dem utfra utseende og framtoning?

Selvfølgelig skal man ikke dømme folk utfra hvordan de ser ut. De tøffeste blitzere kan være søte som lam, mens de mest uskyldige perleøredobb-damene kan være smådjevler (jfr. avataren min... ;))

Men for min egen del må jeg innrømme at det er lett å danne seg et inntrykk av noen ut fra førsteinntrykk. Og da tror jeg underbevisstheten min tenker at en voksen dame med fletter er mindre seriøs enn en voksen dame med litt sånt strengt oppsatt hår.

Fordomsfullt? Ohjess.... Dessverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes fletter passer best på småjenter..men så har du fletter også har du fletter.

Løse fletter fremme ved ørene passer ingen over 12.

kule fletter bak i nakken eller snirklefletter a'la afro er kult...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Fletter legger jeg sjelden merke til, men puppene...

:ler:

Nei, seriøst (sjokk!): En kollega har av og til fletter, men jeg har ikke fått inntrykk av at hun oppfattes annerledes de dagene. Dog; man vet aldri, kanskje blir fletter det neste Høybråten vil forby (etter at korstogene mot røyk og pølse er ferdig)

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...