Gå til innhold

Flere sjuklinger her i dag ?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Da var det mandag, og atter en gang tid for å ringe og mase på legen! Jeg er så lei av de resepsjonsdamene der at jeg tror jeg spyr snart! Sitter og gruer meg hver gang jeg må ringe, rett og slett fordi jeg VEIT hvordan svar jeg vil få: neeei vi har ikke ledig før bla bla bla(da gjerne 2-3 uker) Selvom jeg indikerer at jeg må ha en hastetime, da jeg må ha videre sykemelding.. Neeei det hjelper ikke, og da jeg ber om den timen de eventuelt har om 100 år, og spør pent om de da kan skrive sykemeldingen for disse dagene de ikke har ledig time, ånei du! Da må du tro om igjen!

Så de siste 4 ukene har jeg altså sittet på UTALLIGE venterom hos diverse legevakter, jeg har blitt hastesendt til Ahus (sykehus) og jeg blir henvist dit og dit. Men med beskjed om at jeg må ringe fastlegen også må hun og jeg evaluere om jeg er klar til å gå tilbake på jobb, og om eventuelt når. Men hvordan skal det gå når jeg ikke engang får time! (Nå åpner de om 30 min, og jeg GRUER meg... )

Jeg er luta lei av å måtte be og dra for å få en sykemelding, selvom de jo er enige i at min jobb ikke passer seg nå. (jeg er nå under utredning av Chrons syndrom i tidlig fase) derfor sliter jeg endeli med å ofte kvalm, sliter med litt angst etter jeg fikk vite det var det jeg mest trolig hadde, gikk ned 15 kilo før jeg fikk diagnosen, så er konstant svimmel og trøtt. Sover også UTROLIG dårlig, da jeg vet jeg straks vil få inkallelse til koloskopi, noe jeg IKKE gleder meg til for så si det på den måten!

Flere som er hjemme i dag? Kanskje har legetime i dag også? Bllah det er virkelig KJEDELIG å være hjemme, men må man så må man.

Endret av fionel
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, er utrolig frustrerende og gå sånn. Og jeg kjenner meg igjen, ble selv syk og kjempe med leger, og tok meg 5 år og få diagnoesen ME. Men jeg tror jeg er frisk da. Så grunnen til att jeg er hjemme med sykdom er innfeksjon i eksemen min.

Men ønsker deg masse lykke til, håper du får time til legen i dag.

Skrevet

Skaff deg et legekontor hvor de har drop-in timer på morgenen :D Det har mitt fra klokken åtte til halv tt, kjempe smart altså!

Ja, jeg er hjemme i dag jeg og, med omgangsyke, hurra!

God bedring til deg :)

Skrevet

Da har jeg prøvd å få tak i legen i over 2 timer, men får man svar da? åneidu!

Hva gjør man da liksom? Jobben sitter og venter på beskjed om hva som skjer videre, og jeg blir gal av dette!

Gjest Gjest
Skrevet

Huff.. er glad for at jeg er over i AAP nå det gjør det i allefal -litt- lettere. Husker godt det 1 1/2 året jeg holdt på slik som deg.

Med noen vanskelige sektetærer som ikke skjønte at jeg måtte ha time raskt time for å få ny sykemelding. Som "lekte" leger og var ufyselig /frekk og svært lite hjelpsom.

Med en lege som ikke gjorde noe som helst for å hjelpe /utrede eller behandle.

Og en arbeidsgiver som totalt manglet medmenskelighet og startet med å trakkasere og presse meg ut av jobb i stedenfor å i det hele tatt forsøke og tilrettelegge noe.

En utrolig tøff tid som gjorde meg mye verre og ikke bedre.

En må jaggumeg være frisk for å være syk virker det som, når en må slite med slike ting i tillegg :sjenert: .

Har du forsøkt å bytte lege /legesenter ?

En kan bytte flere ganger i året. Kanskje det kan hjelpe.

Skrevet

Byttet til denne rett før jeg ble syk, altså for 3 uker siden, ve man kan bytte to ganger i året, ergo har jeg en bytt igjen. Har planer om å bytte nå ja! Dette går ikke!

Fikk tak i dem tilslutt, og fikk beskjed om at de ikke hadde noe ledig på 2 uker, og at han ikke kunne skrive ut sykemelding til meg da, ( for denne uken) for det var visst ulovlig ! :kjefte: Da jeg spurte hva jeg skulle gjøre da fikk jeg fint beskjed om at det kunne ikke hun hjelpe til med, men nå måtte hun legge på fordi de var så få på jobb i dag... Herremin

Skrevet

Skaff deg et legekontor hvor de har drop-in timer på morgenen :D Det har mitt fra klokken åtte til halv tt, kjempe smart altså!

Ja, jeg er hjemme i dag jeg og, med omgangsyke, hurra!

God bedring til deg :)

Uff omgangsyke er IKKE morro! Du får trøste deg med at det går over igjen fort da, lite lys i tunellen :)

God bedring du også da :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...