Gå til innhold

født til homse?

Anbefalte innlegg

Gjest sexysadie
Skrevet

Hvordan kan d være at enkelte mennesker primært er til sitt eget kjønn?

Forskerne driver til stadighet og jager homoseksualitetens gåte.ett av de nyere forskningsresultater sier at homsene og lesbene tilegner seg sin legning meget tidlig i livet. Formodentlig allerede i fosterstadiet.

Si meg så: Har d noen betydning overhodet?

Jeg er bedøvende likeglad med om d er ett produkt av oppveksten eller skjer i fostertilstanden. Jeg har venner som er hetereo, bifil, homoseksuell og en glad og lykkelig transvestitt.

De er mine venner uansett og det som interesserer meg er hvordan de har det og ikke hva/hvem de liker å hoppe til køys med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror helt klart legningen vår er medfødt, men hva som bestemmer hvilken legning man får, har jeg også lurt på.

Skrevet

Nei. Det spiller ingen rolle.

Man er det man er.

Og voksne mennesker kan gjøre akkurat det vil vil for meg, bare jeg selv får bestemme hva jeg vil gjøre. It's OK!

Du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill, og forøvrig....

Skrevet

Krf er til stadighet fremme og sier de vil bevilge midler til forskningen på homoseksualitet. :o Tror nok det er viktig for dem å finne en "kur"

Skrevet

For meg spiller det ingen rolle. Men jeg skjønner at de som ikke liker homofile synes det gjør noe, fordi at om man ikke er født slik så er de kanskej redde for at barna skal bli påvirket el.

Selv tror jeg det finnes begge typer.

Skrevet

hver eneste hjerne er skapt med forskjellige interesser og evnen til å like folk med samme interesser. vi har evnen til å forelske oss i folk alt etter hvilke evner den personen har. hjernen er en ting. den kan ikke forskjell på kjønn. vi er ikke født homofile, det skjer når hjernen en dag sier

" hei! jeg liker han/henne" om en som er av samme kjønn. vi kan ikke gjøre noe med hvem vi forelsker oss i. det er smak og behag det.

Skrevet

Ja, homofili er imot naturen. Vi skal reprodusere oss. Men om det er unaturlig og galt? Føles det galt for de homofile? Plager de egentlig oss? Synes ikke de at det vi driver med under dyna er like "ekkelt" og unaturlig?

Homofile har jeg ikke noe imot. Sikkert helt fine mennesker de. Som mora mi sa da jeg var lita; det andre mennesker gjør under sin egen dyne når de er alene har ikke du noe med uansett :)

Også må vi ikke glemme at mange dyr også koser seg med noen fra sitt eget kjønn.. Naturens veier er uransakelige.. ;)

Gjest Fighter
Skrevet
Vi skal reprodusere oss.

Hva med kvinner som ikke kan få barn? Er ikke vi også en del av skaperveket? Skal man si at homofili er galt fordi to av samme kjønn ikke kan reprodusere seg, betyr det da vi som ikke kan få barn gjør galt i å forelske oss, ha sex...

Til hovedspørsmålet, om de er født homofile? Tja, tror aldri vi vil finne ut av det. tror noen er født som det mens kanskje andre bli der av miljømessige årsaker. Er i hvert fall sikker på at de ikke velger det(slik krf kan fremstille det). Det er såpass mange fordommer ute og går, at jeg tror ingen frivillig utsetter seg for problemer mange får med å bli akseptert.

Skrevet

hehe...synes dette er småinteressant å tenke på...

Hva skal man gjøre om man finner dette genet?

Kan man ta en blodprøve tidlig i svangerskapet for å finne ut om barnet er disponert for homofili og ta abort???

Hva er vitsen? skal man "ordne" det "syke" genet sånn at man slipper å bli homofil??

Dersom det er miljøet som gjør at man blir homofil så er det kansjke litt verre å forhindre. For homofile finnes i alle sosiale lag, i alle klasser, alle miljøer og i alle verdens kriker og kroker...hva er det som gjør at man får samme tilbøyelighet da???

Min personlige teori som jeg muntrer meg selv opp med når jeg ser litt mørkt på tilværelsen og har veldig lyst på barn, er at homofili sikkert bare er guds måte å stagge befolkningsveksten på...Men nå får jo "alle" homser barn så jeg kjøper ikke den lengre...hehe :ler:

Men seriøst...hvorfor forsker man på dette egentlig? har dere tenkt på det noen gang?

Skrevet

Hva skal man gjøre om man finner dette genet?

Kan man ta en blodprøve tidlig i svangerskapet for å finne ut om barnet er disponert for homofili og ta abort???

Men seriøst...hvorfor forsker man på dette egentlig? har dere tenkt på det noen gang?

Interessante tanker.

Jeg forundrer meg over de soom ser ut til å mene at noen homofile har blit det med vilje, nærmest for å irritere andre.

Tenker da på min venn i 40-årene som for første gang i sitt liv har kjæreste. Av samme kjønn. Tror vireklig noen at han har ventet så lenge for å irritere andre? At han synes det er kult å ha levd i kvaler i ca 20 år før han turte å fortelle andre hvordan det lå ann?

Skrevet

Ja det er virkelig bare for å irritere andre vi går gjennom "komme ut prosessen"... :frustrert:

Det er faktisk derfor enkelte velger å ta sitt eget liv..bare for å irritere...

Det er fordi vi synes det er morsomt å miste venner vi gjør det...

Det er fordi vi synes det er kjedelig å være hetro vi gjør det...

huff avsporing!! sorry...just proving my point...tror jeg.. :lol:

Skrevet

Jeg tenker helt motsatt av mange her. Tenker at det ville være en fordel å få slåttfast vitenskaplig at dette faktisk er like medfødt som øyenfarge og høyrehendthet.

Fordi det kanskje ville bety at man kunne få en slutt på vrangforestillingen enkelte religiøse grupperinger har om at homofili kan kureres. Og kanskje kunne man få politikere som ikke opplever homofili som en trussel mot familien. (Hva mener de egentlig med det?!!!)

Det er ingenting som får meg mer provosert enn fordommer mot homofili. Det handler om diskriminering og hva slags verden man vil leve i, og er noe man ikke har lov til å værelikegyldig til.

Og bare så det er sagt... så lenge en viss prosentdel av befolkningen er homofile så er det faktisk naturlig at det er slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...