Gå til innhold

Sover du med hunden i senga?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja, hver 3-4 uke lærte jeg av mine foreldre/når jeg gikk på folkehøgskole.

Av og til blir det selvsagt oftere, men det er av andre grunner(psoriasis), enn dyrene.

Sex`en og kosen blir ikke borte selv om katta ligger i senga, de få gangene hunden er der klarer vi å holde fingrene av hverandre.

Edit; Her vi bor har vi ikke flått, så slipper den bekymringa:)

Endret av Heart7086
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skifter som regel ikke noe oftere pga hunden eller kattene, siden de ikke skitner til noe spesielt. De har alle kort og glatt pels, så det hjelper vel, og de gangene vi er i flått-område ser vi uansett over bikkja når vi har vært ute og kommer inn. Så skifter når det trengs, oftere om sommeren når vi svetter mye, mer sjelden på vinteren, oftere dersom noen har vært syke osv.

Har ganske stor seng, så det påvirker ikke sexlivet å ha dyrene der. Ingen av dem er spesielt interessert når vi holder på, så enten går de, eller så ligger de og sover i motsatt ende av senga. Når vi ligger på armkroken og koser er det jo bare koselig at de også er der.

Skrevet

Hunden vår kommer opp i senga en times tid om morningen før jeg går på jobb, også ligger hun i senga vår i helgene, og hvis jeg er alene hjemme :) Alltid koselig det !

Skifter sengetøy hver søndag som regel

• Liker 1
Skrevet

Vår hund sover i vår seng(fotenden!) nesten hver natt,vi skifter sengetøy ca 1 gang pr uke. Det hender en eller begge barna også kryper oppi på morgen kvisten , da blir det fullt..!

Gjest Harriet
Skrevet

Har en liten hund, men han får ikke sove i sengen. Jeg er nok litt over gjennomsnittet streng for han får ikke komme inn på soverommet i det hele tatt ... og det aksepterer han fint.

Om nettene ligger han rett utenfor soveromsdøren og "passer på meg".

Hadde ham i sengen i en kort periode da jeg fikk ham. Det var for å slippe tissing inne - fikk rådet fra en hundetrener og det fungerte kjempefint.

Hunden min er aldri skitten på bena for jeg dusjer bena og buken etter hver tur - men jeg hadde ikke orket all den pelsen (og mulighet for flått :sjokkert: ) i sengen.

Skrevet

Eg lot hunden få sove i senga det første året vi hadde henne. (skiftet sengetøy etter behov. ) Men så begynte hun å røyte, og sov deretter ved siden av senga i steden. På hennes eldre dager fikk hun ei god seng utforbi soverommet, og hun syntes det var helt flott, så lenge vi hadde døra på gløtt. :)

Men noen ganger lurte hun seg oppi sengene til barna mine og la seg i fot enden. hehe.. :fnise: d måtte hun nesten få lov til. (så skiftet eg heller sengetøy om det var nødvendig)

Skrevet

Her har begge hundene fått lov til å ligge i sengen tidligere, men det ble en smule trangt til slutt med meg,gubben,til tider guttungen og 100 kilo hund, så når gubben nektet å vike plassen måtte bikkjene ned :gjeiper:

Sengetøy skifter jeg minimum en gang i uken, ofte mere da jeg elsker å ligge i rent sengetøy :)

Skrevet (endret)

Hunden får komme opp på brisken på hytta om vinteren. Da ligger hun nærmest inni soveposen min frem til jeg sovner, og uten at jeg merker en skitt, krøller hun seg til en ball mellom beina til meg og mannen i løpet av natten...:hjerte:

Elsker å ha henne hos meg slik, men ikke snakk om dyr i sengen allikevel. Blir som å dra dyna gjennom hele nabolaget...

Men jeg setter meg ikke oppå senga i vanlige klær heller, om de ikke er nyvaskede eller det er sengeteppe på.

Endret av kaprifolen
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg hadde bikkja i senga helt til jeg kom på det faktum at jeg bodde på gård. Ergo luktet det fjøs av bikkja, og hun var dekket av møkk, støv og andre ting jeg ikke helt ville ha i mine sengeklær, uten at jeg elsker henne mindre for det. Hun storkoser seg i egen seng ved siden av senga mi...!

AnonymBruker
Skrevet

Dårligste sjekketrikset ever :fnise:

Nei, her kommer ikke dyr opp i senga mi. Må ikke prøve seg. Synes det er rimelig uhygienisk.

Skrevet

Har hatt hund i senga hver natt fra jeg var tolv, til jeg ble sammen med samboer når jeg var nesten 27. Da ble det rett og slett for liten plass (pluss at gubben ikke liker hund i senga, men det turte han ikke si til meg i begynnelsen) Nå sover hunden i senga med meg når jeg må sove alene, og vi syntes begge det er kjempekos. Men nå har jeg en liten røytefri rase, så hår i senga er ikke noen problemstilling. Skifter sengetøy 1 gang i uken.

Skrevet

Hun får lov hvis hun vil, men hun foretrekker å ligge på stua. Da enten på teppet eller i sofaen. Hun ligger i sengen etter samboeren min har dratt på jobb og fram til jeg står opp. Det er ca to-tre timer. Bytter kanskje hver tredje uke.. men så støvsuger jeg senga ca en gang i uka. Sørger også for å vaske/tørke av hunden etter tur :)

Skrevet

EN gang i måneden? :sjokkert:

Ble helt satt ut av at du kun skifter på senga en gang i mnd :O :O!

ÆSJ!

Skrevet

Når jeg var singel sov bikkja mi i senga mi hver eneste kveld, men nå når jeg har blitt samboer sover han bare i senga innimellom. Dette er rett og slett fordi det blir litt varmt til han når vi er to mennesker + han i senga. Er en langhåret rase, så blir fort varmt:)

Når det kommer til sex, så er det ingen problem med hund, han hopper ned av seg selv og legger seg en annen plass så fort han merker at "mamma og pappa skal ha litt mamma og pappatid:P"

Det koseligste som finnes er å ha samboer på ene sida, og bikkja på andre sida i senga ^^,

Skifter annahver uke ca=)

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg hatt hund hadde jeg ikke hatt noe problem med å ha den i senga, men mannen min ville nok protestert høylytt. Vi har for øvrig katt, og selv om jeg gjerne vil ha den i senga så nekter mannen. :roll: Jeg er vokst opp med å ha dyr i senga: hund hos besteforeldrene mine og katt i barndomshjemmet. Sikkert derfor jeg ikke ser noen problemer med det.

Skrevet

Som sagt før ligger vår hund i senga litt kvar morgen, skulle gjerne hatt ho der meir eg, men grunnen til at eg ikkje gjer det er at eg trur det er betre for ho å ha ei fast seng/bur når andre skal passe av og til. Ikkje mange som vil ha andre sin hund i si seng vel? Kanskje dette er eit mindre problem en eg trur?? Ho hadde kanskje tilpassa seg fint hos andre sjølv om ho va vand med å ligge i mi seng kvar natt.. nokon synspunkt? Skal på kennel i 14 dg for første gang i sommar....blir vel verre for meg en for ho :)

Skrevet

Hunden (Rottweiler) vår sover i stua/gangen - ikke aktuelt å ha han i senga! Han får ikke komme inn på soveromet heller, om vi ikke inviterer han. Inviterer han opp i senga (2-3 ganger i året?) hvor vi koser 10-15 minutter en slapp søndag, og skifter sengetøy etterpå, men ikke noe utover det. Skifter på senga hver uke.

Da jeg var singel lå hunden (Amstaff/Pitbull) min i senga, på egen halvdel og teppe i dobbeltsenga. Han var svært ren i pelsen, korthåret og rolig i senga, så det gikk greit.

Skrevet

Hunden vår sover ikke i senga vår, men han får av og til komme opp å kose på morgenene i helgen for eksempel. Da skifter vi sengetøy umiddelbart etterpå.

Skrevet

Har ikke barn men så klart sover hunden min i senga sammen med oss.

Vasker laken to ganger i uka ca.

• Liker 1
Skrevet

Skifter på sengene hver søndag jeg. Det passer bra for eurasiern har det med å komme oppi senga og få raptus på fridager, når ingen har kommet ned og vekket han som vi pleier. Minsten kommer seg ikke opp trappa, men jeg går som regel og henter han.

Syns det er verre med pusekatter, de vet man liksom ikke hvor har vært. Museånde og fjær i pelsen oppi dyna mi syns jeg er litt ekkelt. For ikke å snakke om å våkne med 3 katter i senga når man bare har én sjøl. :filer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...