kokkosmamma Skrevet 13. mars 2011 #1 Skrevet 13. mars 2011 Selv sover vi med den ene hunden i sengen, og kjenner flere som gjør det? er det helt utenkelig for dere og ha en hund på soverommet, spesielt om man har små barn? hva mener dere om dette, isåfåll hvor offte bør sengetøyet skifftes om du har hund i sengen? og hvor offte skiffter du sengetøy om det er bare du som ligger i sengen?
Gjest Lena22 Skrevet 13. mars 2011 #2 Skrevet 13. mars 2011 Huff, dette minner meg om da jeg og hunden min var unge.. Jeg var vel 12-13-14, bikkja 3-4-5.. Jeg savner det så utrolig mye, hun var den fineste og beste hunden.. Hun fikk sove i senga mi hver eneste kveld, Og standard var at hu la seg innerst, og nesten pressa meg ut hver kveld..
Gjest Canis lupus Skrevet 13. mars 2011 #3 Skrevet 13. mars 2011 Her sover hunden i sengen innimellom, men som regel ikke. Han hadde aldri fått lov til å sove hver dag (om han hadde hatt lyst). Han har forferdelig mye pels, og vil helst sove på den kaldeste flekken på gulvet. Men han sover i senga KANSKJE en gang i mnd, når jeg inviterer han opp. Syntes det er nok, vil egentlig ikke ha han i senga, men det er koselig i ny og ne, for kosens skyld. Skjønner ikke at folk orker å ha hunden i senga hver dag. Jeg vrir meg, bytter stilling, sparker av meg dyna, drar på meg dyna, snur meg, legger meg på ryggen, legger meg på magen osv osv. Å måtte ta hensyn til bikkja mellom alt dette hadde gjort meg gal, og søvnløs.
Jill Skrevet 13. mars 2011 #4 Skrevet 13. mars 2011 Nå har ikke jeg hund selv, men er oppvokst med hund, og for meg er det helt utenkelig å sove sammen med dyr. Det så klart forskjell på hvordan en hund lever, men om den er en del ute og får løpe fritt trekker den nok med seg en del møkk. Og for å ikke snakke om flått.. Lite koselig om dette barnet får borelia, hvis det kunne vært unngått. 2
Gjest Footloose Skrevet 13. mars 2011 #5 Skrevet 13. mars 2011 Hunden min sover også i sengen med meg, ikke hver natt for han trives nok best i egen seng i stua, men det hender han ligger hos meg til jeg har sovnet og da legger han seg på stua. Skifter ikke sengetøy noe oftere enn jeg hadde måttet ellers, han har ikke noe pels å legge fra seg så det gjør veldig lite fra eller til på hyppigheten av sengetøysvask.
kokkosmamma Skrevet 13. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 13. mars 2011 Huff, dette minner meg om da jeg og hunden min var unge.. Jeg var vel 12-13-14, bikkja 3-4-5.. Jeg savner det så utrolig mye, hun var den fineste og beste hunden.. Hun fikk sove i senga mi hver eneste kveld, Og standard var at hu la seg innerst, og nesten pressa meg ut hver kveld.. Sånn er det med sambo og bikkja også, vi måtte kjøpe ekstra stor seng for og få plass hihi men er det uhygenisk, og hvorfor? Hvor mye offtere en ellers bør man skiffte sengetøy når man har dyr i sengen?
Envy Skrevet 13. mars 2011 #7 Skrevet 13. mars 2011 Vi har ikke hund, så nei. Men innekatten vår sover i senga hver natt hun
S@va Skrevet 13. mars 2011 #8 Skrevet 13. mars 2011 Ja, det er kjempekos! I tillegg ble hun mye roligere da hun fikk lov til dette. Vi var strenge i begynnelsen på at hun ikke skulle det... men etter at hun fikk lov slet hun mye mindre med å være alene. Tror hun følte seg mer som en del av flokken da.
NovaFlare Skrevet 13. mars 2011 #9 Skrevet 13. mars 2011 (endret) Hunden min sover ikke i senga, men får lov en sjelden gang å komme opp om morgenen fram til jeg står opp. Jeg har en røytefri rase som bades 1 gang i uka. Ellers hadde det aldri skjedd. Endret 13. mars 2011 av NovaFlare
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2011 #10 Skrevet 13. mars 2011 Har hatt hund, å han sov aldri i sengene våre. Har katt å den sover heller ikke i være senger. Her i huset skal ikke dyra sove i samme senger som oss. Synes ikke noe om dyrehår i sengene. 2
Sulemu Skrevet 13. mars 2011 #11 Skrevet 13. mars 2011 Hunden vår sover/ligger ofte sammen med oss i senga. Vi har ikke barn da, men hvis vi en gang får det mens vi har hund, så blir det nok slutt på det. Skifter på senga 1 gang i uka.
Skywalker Skrevet 13. mars 2011 #12 Skrevet 13. mars 2011 Å, vi pleier å sove i en haug midt i senga, de to hundene mine og jeg. Blir god kontakt på den måten. Men gamle Buddy snorker som et sagbruk.. 1
Heart7086 Skrevet 13. mars 2011 #13 Skrevet 13. mars 2011 Nå har ikke jeg små barn som ligger i senga, men svarer likevel:) Vår tispe sover i senga vår når hun har innbildt svangerskap, etter 2-3 netter i senga er hun "som vanlig" igjen. Forstå hvorfor:) Ellers ligger hun så og si aldri i senga, tror det blir for varmt, i tillegg er hun veldig glad i sin egen seng! Selv om ikke hunden er i senga, betyr ikke det at jeg har senga for meg selv(ser bort i fra gubben)... Katta ligger så og si hver natt i senga, i fotenden på min del av senga er det HVITT! Hun starter natta med å ligge i armkroken(og hun ligger virkelig i armkroken, med hodet oppå armen min og ansiket hennes så tett inntil mitt som hun kommer:), senere flytter hun seg lenger ned. Er det kaldt krøller hun seg rundt føttene mine, under teppet) Bytter trekk/laken ca en gang i mnd.
halsea Skrevet 13. mars 2011 #14 Skrevet 13. mars 2011 Vår hund ligger i buret sitt om natta, men ligg i senga vår eit pat timar kvar morgen. Skifter på senga til kvar helg, men det gjorde eg før vi fekk hund også
Gjest Mynona83 Skrevet 13. mars 2011 #15 Skrevet 13. mars 2011 (endret) Nei, vil ikke har dyr i senga. I senga vil jeg være naken uten å være bekymret for flått/skaubjørn, insekter, sand, jord, osv.. I sengen skal det være rent, de eneste ulumskhetene som skal være der er menneskelig "avfall". Edit: men hunden kan gjerne ligge på soverommet. Gamla hadde fast plass ved siden av sengen på en fillerye der. Endret 13. mars 2011 av Mynona83 1
Piggsvin Skrevet 13. mars 2011 #16 Skrevet 13. mars 2011 Vår hund sover i senga med oss hver natt. Han har egen seng på gulvet som han legger seg i når det blir for varmt og kommer opp igjen når det blir kaldt. Jeg har hatt hund siden jeg var liten og har knapt sovet en natt uten en hund i senga så jeg syns det er vanskelig å sove uten han. Selv om samboeren også ligger i den senga.
Sofiemor Skrevet 13. mars 2011 #17 Skrevet 13. mars 2011 Nå har ikke jeg små barn som ligger i senga, men svarer likevel:) Vår tispe sover i senga vår når hun har innbildt svangerskap, etter 2-3 netter i senga er hun "som vanlig" igjen. Forstå hvorfor:) Ellers ligger hun så og si aldri i senga, tror det blir for varmt, i tillegg er hun veldig glad i sin egen seng! Selv om ikke hunden er i senga, betyr ikke det at jeg har senga for meg selv(ser bort i fra gubben)... Katta ligger så og si hver natt i senga, i fotenden på min del av senga er det HVITT! Hun starter natta med å ligge i armkroken(og hun ligger virkelig i armkroken, med hodet oppå armen min og ansiket hennes så tett inntil mitt som hun kommer:), senere flytter hun seg lenger ned. Er det kaldt krøller hun seg rundt føttene mine, under teppet) Bytter trekk/laken ca en gang i mnd. EN gang i måneden? 1
Gjest Mynona83 Skrevet 13. mars 2011 #18 Skrevet 13. mars 2011 Hvordan er det med dere som har dyr i senga; hvis dere våkner i løpet av natten, og har lyst på sex, så må dere først jage ut dyret, for så å "make your move"... Er ikke dyret i veien for vanlig kosing og? Ser for meg at intimiteten blir litt... borte...
Sugerøret Skrevet 13. mars 2011 #19 Skrevet 13. mars 2011 (endret) Nei for verken bikkja eller mennesker like slik soving.Vil slippe hår,sand,skit og møkk i senga. Bikkja liker ikke varmen eller at vi har tempurmadrasser på toppen av alt,synes jeg det blir noe herk å måtte skifte sengetøy minst en gang pr.uke,tenke seg til all dritten bikkja drar med seg inkl. små kryp som flått. Normalt skifter vi sengetøy hver 10-12 dag sån ca. Endret 13. mars 2011 av Kårky
La Papesse Skrevet 13. mars 2011 #20 Skrevet 13. mars 2011 Vår hund sover i sengen hvis jeg er alenehjemme Men skifter da sengetøy til neste natt. Veldig kos med hunden i senga, men hun er for stor når vi er to som sover i sengen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå