sjokolademonster Skrevet 13. mars 2011 #1 Skrevet 13. mars 2011 Hvis jeg går 3 år på idrettsfag på en skole der de ikke tilbyr realfag, hvordan kan jeg da ta opp realfagene og eventuelt T-matte etter VGS? Hvor lang tid vil dette ta, og hvilke muligheter fins det? Hvilke skoler tilbyr eventuelt dette? Rådgiveren på skolen er det lite hjelp i, så håper på svar!
SnikkSnakk Skrevet 13. mars 2011 #2 Skrevet 13. mars 2011 Du kan ta det opp som privatist. Vet at Sonans her jeg bor tilbyr realfag, men vet ikke med T-matte. Det vanligste er vel å ta matte R1/R2 som realfag...
Gjest Flaxie Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 Hvor bor du? Du kan som nevnt ta det som privatist i hvilket fag du enn måtte ønske.. Da melder du deg opp til eksamen og leser pensum på egenhånd! Du bør klare hvertfall 2-3 fag per semester. Kanskje flere, spørs hvilken karakter du sikter deg innpå. Hvilke fag har du tenkt å ta? Skal du fordype deg i alle? Skoler som tilbyr undervisning for en saftig pengesum er bl.a. Sonans og Akademiet. En av de to finnes i de fleste byer. Her følger du en undervisning og tar en eksamen på slutten av året. Bor du i Bergen har de en skole som heter Danielsen Intensivgymnas. Nesten som en vanlig videregående skole der du har prøver etter hvert kapittel og får standpunkt, så har du mulighet til å bli trukket ut til eksamen på slutten av året.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 14. mars 2011 #4 Skrevet 14. mars 2011 T-matte, får du ikke det på idrettsfag? Dere må vel ha matte 1.året der også, eller får dere bare P-matte?
sjokolademonster Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 15. mars 2011 Skal gå på KVS i Lyngdal Jo, det er mulig å ta T-matte der
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 15. mars 2011 #6 Skrevet 15. mars 2011 Da tar du T-matte. HVILKE realfag vil du ha da? Etter Kunnskapsløftet må du ha to realfag over to år dersom du skal få spesiell studiekompetanse. Dette tilsier at må ha to av følgende fag i to år (førsteår/andreår; Matte R1/R2, Biologi 1/2, Kjemi 1/2, Fysikk 1/2, Geofag 1/2. Så du kan f.eks. ta opp igjen Matte R1, Biologi 1+2 og Kjemi 1+2 dersom du vil ha spesiell studiekompetanse. TROR JEG.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå