Gå til innhold

Få opp selvtilitten!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de jentene med utrolig dårlig selvtilitt. Jeg blir veldig fort flau. Uansett hvor mange folk som sier til meg at jeg er pen så tar jeg det ikke til meg. Jeg blir jo glad av å høre det, men jeg tar det mer som noe de bare sier for å vere snill. Jeg har lyst å gjøre noe for å få opp selvtilitten min. Det er jo ikkje gøy å gå rundt å føle seg stygg å feit hele tiden. Jeg får også ofte følelsen av at alle kødder med meg, for omtrent et år siden trodde jeg at jeg holdt på med en gutt men han brukte meg bare for sex. Etter det er det få jeg tar seriøst. Jeg vet det er mange jenter med dårlig selvtilitt og det er ganske vanskelig å gjøre noe med det. Er det noen som har noe tips om hva jeg kan gjøre for å få opp selvtilitten min ? Jeg ville vert veldig takknemlig om jeg slapp å gå rundt å føle meg sånn hele tiden..

Videoannonse
Annonse
Gjest wahaj
Skrevet

Hver morgen når du står opp så fiks deg, fiks håret, eventuelt smink deg litt. Ikke gå med daffeklær. Skriv post-it lapper som du henger på speil o.l, positive ting.

Jeg er et godt menneske, jeg er vakker, jeg er ikke så verst, jeg har det bra +++

Dette fungerte veldig for ei venninne av meg. Da hun lese det nok ganger og begynte å tenke litt positivt om seg selv, så ble det bare sånn :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninde som har opplevd nesten akkuratt det samme, hun gjekk frå å vere den mest populere til å bli kalt en billig hore. Hun takla det egentlig ganske bra i begyndelsen men så holdt hun på med en annen som også ville ha sex med henne men hun ville ikke så sluttet han å snakke med henne. Dette førte til at hun begynte å kutte seg. Hun har sluttet nå men det er jo et år siden. Hun forteller meg alt og jeg klarte å fåreslitte meg at jeg var henne, og hun hadde det slett ikke lett. Mange ganger slutta hun plutselig å snakke med meg på msn, og hun tok ikke telefonen når jeg ringte henne heller. Jeg ble livredd for hva som hadde skjedd henne, men hun hadde rett og slett ikke orka å sitte på daten mer, hun lå i senga å gråt samtidig som hun kutta seg på armen. Det er helt grusomt å tenke på hvordan hun hadde det, men så begynte alle vi i vennegjengen å støtte henne, noe som vi egentlig ikke gjorde så mye når hun ble kalt for en billig hore. Så jeg er en god del av grunnen til at hun har så dårlig selvtilitt nå, men jeg prøver så godt jeg kan å bygge den opp igjen. Hun er min beste venn og jeg orker ikke å miste henne.

Skrevet

For meg hjelper det å tenke fint om meg selv, og også det faktum at selvtilliten til andre er noe av det første man legger merke til. For min del, blir jeg mye mer positiv til mennesker som man ser har det bra med seg selv, enn de som ser ut som de ikke trives med å være den de er. Du er den du er, og du er BRA :D

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at jenter har veldig lett for å ta ting inntil seg, uansett om det er tull eller om det er noe noen sier bare fordi de ikke liker den personen.

Skrevet

Hemmeligheten bak god selvtillit er å slutte å ta seg selv så fryktelig høytidelig. Senk skuldrene, slapp av og vips så har du god selvtillit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...