Gå til innhold

Vasking av persienner


Elizia

Anbefalte innlegg

Vi har kirsebærfargede trepersienner i vinduene på stua og i kjøkkenet. Når jeg har rengjort de tidligere har jeg brukt støvklut, men det er både tidkrevende, utrolig kjedelig samt jeg syns det er vanskelig å få de helt støvfrie. Noen som har tips på hvordan rengjøre de på en mer effektiv og bedre måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har kirsebærfargede trepersienner i vinduene på stua og i kjøkkenet. Når jeg har rengjort de tidligere har jeg brukt støvklut, men det er både tidkrevende, utrolig kjedelig samt jeg syns det er vanskelig å få de helt støvfrie. Noen som har tips på hvordan rengjøre de på en mer effektiv og bedre måte?

På mine persienner har jeg brukt den der jif støvmopp. Funker greit syns jeg da. Men er også veldig åpen for nye tips.. Har faktisk tatt dem i badekaret og spylt av dem og. Men hvordan det fungerer på trepersienner aner jeg rett og slett ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dusja mine trepersienner (kirsebærfagede) i badekaret og så hang jeg de opp i ett tau etterpå og tørker av med et håndkle. Sikkert ikke noe man bør gjøre flere ganger i året så jeg bruker støvtørkeren innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En måte å gjøre det på er å kjøpe slike bomullshansker, bare dyppe handa i såpevann å så tørke av persiennen. Har aldri prøvd det selv, men høres egentlig smart ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Jeg har hengt opp i dusjen og spylt av. Hater persiennevask. Er jo så knøvlete :gjeiper: Jeg har de vanlig standardpersiennen i metall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være lurt å ha doble vinduer og ha persiennene imellom, hehe? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spylte min kirsebærfargede trepersienne og den ble falmete og stygg. Jeg tar heller drittjobben med å vaske hver spile framfor å få de ødelagt igjen. Måtte nemlig kjøpe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...