Jentepusen Skrevet 13. mars 2011 #1 Skrevet 13. mars 2011 Jeg begynte på lavkarbo for 2 uker siden, og jeg har lagt om kostholdet og trim helt fra det jeg er vant til. Er normalt aktiv med hundene mine, men aldri vært en "jogger". For meg ble dette en stor endring. Jeg som er superglad i å bake og diske opp med allverdens, har sluttet totalt for jeg har satt meg et mål. Kun lavkarbo, når alle sitter med sauser, potet osv har jeg kun kjøtt og grønnsaker. Det jeg kaller kjip lunch hver dag, uten brød som jeg er vant til. Og ikke minst dyrt !!!! Lommeboka merker dette pga jeg er vant til de billigste variantene som nudler osv... Dag 1 begynte jeg å jogge - noe jeg ikke har gjort siden jeg var yngre, har jogget ca annenhver dag ca 3 - 4 ganger i uka. 3.7 km - hvor jeg har problemer med å jogge hele distansen, så når jeg må gå pga melkesyre går jeg i rask gange. I går var jeg så trøtt etter en 6 dagers jobb uke at jeg sov 1 time rett etter jobb for så å jogge 3.7 km. Etter 2 uker er det ingen endringer i vekta. Demotiverende...Hva gjør jeg galt? Eneste som motiverer meg nå med dietten er at jeg fant oppskrift på lavkarbo knekkebrød som ble kjempegode ! Går det an å spise for lite karbo? Jeg spiser havregryn til frokost eller egg og bacon. Kjøtt med grønnsaker til lunch og middag. eventuelt kvelds. Hva kan jeg forvente etter 2 uker? Er litt forvirret. Vet at rom ikke er bygd på 1 dag.
MiniMjau Skrevet 13. mars 2011 #3 Skrevet 13. mars 2011 du bør komme innom lavkarbo.no - forumet. Der kan du lese masse tips og råd og ikke minst få en innføring i lavkarbo. Det ser ut som du har misforstått en god del. Havregryn til frokost er ikke lavkarbo. Bare kjøtt og grønnsaker til middag er ikke lavkarbo. du må erstatte karbo med fett, det er nøkkelen. :-) 1
Gjest Heloise Skrevet 13. mars 2011 #4 Skrevet 13. mars 2011 2 uker? Ha tålmodighet. Det er et stikkord for alle dietter uansett om man skal opp eller ned. Jeg gikk på den kun 4 uker og gikk ned 10 kilo, før jeg ikke hadde mulighet for å være på lowcarb'en mer, men det fungerte for meg. Er du aktiv på forumet på lavkarbo-siden? Mange fine erfaringer der også MiniMjau har et viktig poeng - Du spiser ikke helt lavkarbo TS
Tullepia Skrevet 13. mars 2011 #5 Skrevet 13. mars 2011 Jeg begynte på lavkarbo for 2 uker siden, og jeg har lagt om kostholdet og trim helt fra det jeg er vant til. Er normalt aktiv med hundene mine, men aldri vært en "jogger". For meg ble dette en stor endring. Jeg som er superglad i å bake og diske opp med allverdens, har sluttet totalt for jeg har satt meg et mål. Kun lavkarbo, når alle sitter med sauser, potet osv har jeg kun kjøtt og grønnsaker. Det jeg kaller kjip lunch hver dag, uten brød som jeg er vant til. Og ikke minst dyrt !!!! Lommeboka merker dette pga jeg er vant til de billigste variantene som nudler osv... Dag 1 begynte jeg å jogge - noe jeg ikke har gjort siden jeg var yngre, har jogget ca annenhver dag ca 3 - 4 ganger i uka. 3.7 km - hvor jeg har problemer med å jogge hele distansen, så når jeg må gå pga melkesyre går jeg i rask gange. I går var jeg så trøtt etter en 6 dagers jobb uke at jeg sov 1 time rett etter jobb for så å jogge 3.7 km. Etter 2 uker er det ingen endringer i vekta. Demotiverende...Hva gjør jeg galt? Eneste som motiverer meg nå med dietten er at jeg fant oppskrift på lavkarbo knekkebrød som ble kjempegode ! Går det an å spise for lite karbo? Jeg spiser havregryn til frokost eller egg og bacon. Kjøtt med grønnsaker til lunch og middag. eventuelt kvelds. Hva kan jeg forvente etter 2 uker? Er litt forvirret. Vet at rom ikke er bygd på 1 dag. Du må for det første sette deg nøye inn i hva lavkarbo er - som flere har påpekt ser det ut til at du mangler litt kunnskaper. Det kan du fort rette på ved å gå inn på anbefalte nettsider. Dernest: to uker er INGENTING. Du kan ikke bli demotivert av å ikke se noen endring på kun to uker! Til sist: Ikke se så ofte på vektnåla. Den vil endre seg alt etter menstruasjonssyklus, for eksempel. Kjenn heller på formen og se litt om klærne bli løsere. Du bør også trene styrketrening i tillegg til jogging. Det øker forbrenningen og strammer kroppen.
Thorn Skrevet 13. mars 2011 #6 Skrevet 13. mars 2011 Dessuten - lavkarbo funker ikke for alle. Det er ikke slik at alle går ned fem kilo de to første ukene og tretti kilo på seks måneder, mange går ned bare noen hundre gram per måned og andre igjen, som meg, går ikke ned på lavkarbo. 1
kvinnerkvinner Skrevet 13. mars 2011 #7 Skrevet 13. mars 2011 Hvor lavkarbo lever du? Setter du sammen måltidene riktig? Spiser du mye sukkererstatning, drikker du mye lettbrus? Drikker du nok vann? Spiser du deg passe mett? Hva slags grønnsaker spiser du? Lavkarbo er ikke en lettvint livsstil hvor du bare kutter ut karboer og erstatter det med annen drit, du må gjøre det riktig, ha nok kunnskap og være tålmodig. Er du i ketose kan det ta opp til fire uker før fettforbrenningen er i ordentlig gang. Har du jojo-slankt det mye kan det ta lenger tid fordi kroppen ikke helt skjønner hva du vil. Skaff deg kunnskap!
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #8 Skrevet 14. mars 2011 Ser ut som om det meste er nevnt her, men jeg kan legge til en ting: Det anbefales ikke å begynne på lavkarbo og samtidig begynne trening på et nivå man ikke har vært vant til før. Å komme i ketose er krevende for kroppen, og det kan bli veldig mye om man samtidig begynner å trene hardt, særlig utholdenhet. I ketolyse-boken står det faktisk at man skal holde seg til 30 minutter gange den første måneden mens kroppen omstiller seg fra å brenne karbohydrater til å forbrenne fett. Så kan man øke treningsmengden etter hvert. Det går helt fint å trene beinhardt på lavkarbo, bare se på Bjørn Ferry. Men la kroppen omstille seg først. Og du, ikke vær redd for fett. pøs på. Min erfaring er at masse fett gjør omstillingsprosessen lettere.
Jentepusen Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 14. mars 2011 Takk for svar :D Skal gå innom lavkarbo Skal nok finne ut av det, har bakt lavkarbo knekkebrød jeg fant. Så no - more havregrøt Spiser fisk, kjøtt grønnsaker til middag. (ikke gullerot og mais. f.eks) Bruker en god del krem fløte, rømme, noe ost (ikke brun), laget lasagne med squash, ... skal undersøke enda mere. Min bror har gått på lavkarbo lenge, og han får det til. Har veid meg 1 gang i uka. Jogger fremdeles, kom just inn etter tur
loveyou Skrevet 14. mars 2011 #10 Skrevet 14. mars 2011 Jeg begynte på lavkarbo for 2 uker siden, og jeg har lagt om kostholdet og trim helt fra det jeg er vant til. Er normalt aktiv med hundene mine, men aldri vært en "jogger". For meg ble dette en stor endring. Jeg som er superglad i å bake og diske opp med allverdens, har sluttet totalt for jeg har satt meg et mål. Kun lavkarbo, når alle sitter med sauser, potet osv har jeg kun kjøtt og grønnsaker. Det jeg kaller kjip lunch hver dag, uten brød som jeg er vant til. Og ikke minst dyrt !!!! Lommeboka merker dette pga jeg er vant til de billigste variantene som nudler osv... Dag 1 begynte jeg å jogge - noe jeg ikke har gjort siden jeg var yngre, har jogget ca annenhver dag ca 3 - 4 ganger i uka. 3.7 km - hvor jeg har problemer med å jogge hele distansen, så når jeg må gå pga melkesyre går jeg i rask gange. I går var jeg så trøtt etter en 6 dagers jobb uke at jeg sov 1 time rett etter jobb for så å jogge 3.7 km. Etter 2 uker er det ingen endringer i vekta. Demotiverende...Hva gjør jeg galt? Eneste som motiverer meg nå med dietten er at jeg fant oppskrift på lavkarbo knekkebrød som ble kjempegode ! Går det an å spise for lite karbo? Jeg spiser havregryn til frokost eller egg og bacon. Kjøtt med grønnsaker til lunch og middag. eventuelt kvelds. Hva kan jeg forvente etter 2 uker? Er litt forvirret. Vet at rom ikke er bygd på 1 dag. du kan jo vente en stund å se hva som skjer, kan jo hende det funker etterhvert. Men det kan også han noe med blodtypen din å gjøre. Søk på blodtype diett på google så finner du det ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå