Gå til innhold

Hvor stor koffert har du ?


punkyB

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny koffert og er litt usikker på hvilken størrelse jeg skal velge.

Jeg vil ha en stor koffert - men den skal jo ikke være så stor og dermed så tung at jeg ikke får den med på fly uten å betale overvekt.

Men jeg har ikke helt oversikten over hvor tung en koffert av de ulike størelsene vil bli.

Det sår mellom en på 79 cm som rommer 117 L eller en på 85 som rommer 140 L. Eller bør de holde med en på 74 cm som rommer 94 L ?

Kofferten i seg selv er veldig lett - ca. 3-4 kg.

http://www.samsonite.se/cosmolite-spinner-79cm/product-en.htm?or=1610591432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Som regel når du kjøper duppeditter, så velger du det produktet som passer til ditt behov. Altå hvor mye du trenger det og at det har de egenskapene som du ønsker

Du sa ingenting om hvor du hadde tenkt å reise og heller ikke om du reiser mye.Hvis du skal utenlands og planlegger å shoppe mye - så ville jeg kanskje tatt med meg minst mulig klær og annet og heller kjøpt en stor og god koffert i utlandet. Tanken bak dette er at koffertene er som regel mye billigere i utlandet enn her i Norge.

Jeg selv bruker en stor og god samsonite koffer når jeg reiser til USa.

Første turen jeg tok til Usa, da hadde jeg kun meg med 2 sett med klær - som jeg oppbevarte i en ryggsekk sammen med datamaskinen og duppeditten til nettbanken osv- for så å kjøpe en god koffert i utlandet.

--------------

Bruk en badvekt og vei bagasjen din før du skal ut å reise, er du over max vekt så kontakt flysleksapet og kjøp en ekstra kolli som du kan ta med på flyet. Regner med at det er billigere enn å betale for en koffert som er for tung.

Som sakt tidligere, du kjøper som regel produkter utifra behov. En stor og god koffert er som regel genialt når du reiser langt og skal ta masse med deg hjem igjen.

Husk at det er fult mulig å overstige flyselskapets max vekt på kolli selv med en bitte liten koffert. Alt kommer ann på hva du har tenkt å dra med deg.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe ny koffert og er litt usikker på hvilken størrelse jeg skal velge.

Jeg vil ha en stor koffert - men den skal jo ikke være så stor og dermed så tung at jeg ikke får den med på fly uten å betale overvekt.

Men jeg har ikke helt oversikten over hvor tung en koffert av de ulike størelsene vil bli.

Det sår mellom en på 79 cm som rommer 117 L eller en på 85 som rommer 140 L. Eller bør de holde med en på 74 cm som rommer 94 L ?

Kofferten i seg selv er veldig lett - ca. 3-4 kg.

http://www.samsonite.se/cosmolite-spinner-79cm/product-en.htm?or=1610591432

Vi har ulike str. Alt fra store,til de små trillebager. Så ar vi disse små som man får inn i hattehyllen på fly.

Spørs hvor man reiser,hvor lenge man skal være borte osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedturen er en årlig sykkelferie - er borte en uke men skal ha med en del 'sykkelstæsj' - mange sett med sykkeltøy , hjelm , flasker osv. som tar litt plass.

Ellers er det til typiske utenlamndsferier av 1-2 ukers varighet.

Den jeg har tenkt å kjøpe er en ganske dyr koffert så jeg vil/kan ikke kjøpe så mange - men jeg har jo typisk 1-2 dagers koffert som går inn i hattehylla.

Det jeg trenger tps om er hvor mye de forskjellige faktisk rommer - ser det ikke helt for meg med cm/volum tall. Men er jo hvertfall bedre å ha litt stor så kan jeg jo heller la være å fylle den opp - selv om det sjelden pleier å være noe problem ...... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den største til Samsonite og er kjempefornøyd med den :)

Rommer nok til 1-2 ukers ferie - også får en shoppeglad jente ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 50x25x23 cm koffert. Altså en som kan gå som håndbagasje.

Liker den fleksibiliteten det gir meg, siden jeg på kortere turer (1-3 dager) kan ta den med som håndbagasje og slippe forsinkelser ved check-in og bagasjeutlevering. Men jeg ved lengre turer (4+ dager) sjekker inn kofferten og tar med en mindre ryggsekk som håndbagasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har den største til Samsonite og er kjempefornøyd med den :)

Rommer nok til 1-2 ukers ferie - også får en shoppeglad jente ;)

Det høres jo ikke dumt ut - lurer på om jeg også går for den :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 50x25x23 cm koffert. Altså en som kan gå som håndbagasje.

Liker den fleksibiliteten det gir meg, siden jeg på kortere turer (1-3 dager) kan ta den med som håndbagasje og slippe forsinkelser ved check-in og bagasjeutlevering. Men jeg ved lengre turer (4+ dager) sjekker inn kofferten og tar med en mindre ryggsekk som håndbagasje.

Det er jo heller ikke dumt - men jeg tror vel at jeg går for en litt større uansett. Så kan jeg jo se om jeg allikevel trenger et ekstra kolli ved siden av.

Det hjelper jo når det er utrolig lett koffert jeg skal kjøpe så får man ikke noen 'dødvekt' der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Jeg har den største hardcover kofferten til Samsonite som visstnok skal være lov å ta med seg etter nye regler (ifølge damen i butikken jeg kjøpte den i). Da jeg stappet den så full jeg kunne av klær og noen gaver, ble det 22 kg. Man får den nok til å bli tyngre om man vil, men jeg slapp jo overvekt i alle fall :)

Er veldig fornøyd med den kofferten! Anbefaler Samsonite selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coarvi

Kjøper du den største til Samsonite, og pakker den full, er det stor sannsynlighet for at du får overvekt. Jeg ble anbefalt å kjøpe den nest største da jeg handlet Samsonite-koffert, fordi jeg var klar på at jeg ville ha en koffert med god plass, men ikke for god plass fordi jeg ikke ønsket overvekt.

Så jeg kjøpte den nest-største, og for meg er den mer enn stor nok. Da jeg pakket den for to-ukers juleferie (inkl. julegaver) var den så vidt halvfull. Da jeg dro på utveksling nå etter nyttår pakket jeg den helt full, og på det meste veide den 26 kg, selv om jeg hadde flyttet de tyngte tingene i håndbagasjen som endte opp med å veie 11 kg (og 7 kg var tillatt vekt). :sjenert: Jeg er veldig glad for at jeg ikke kjøpte den største kofferten, for å si det sånn! Den jeg har nå er mer enn stor nok, og jeg fikk altså pakket med meg ting for et semester i utlandet i den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den største hardcover kofferten til Samsonite som visstnok skal være lov å ta med seg etter nye regler (ifølge damen i butikken jeg kjøpte den i). Da jeg stappet den så full jeg kunne av klær og noen gaver, ble det 22 kg. Man får den nok til å bli tyngre om man vil, men jeg slapp jo overvekt i alle fall :)

Er veldig fornøyd med den kofferten! Anbefaler Samsonite selv.

Vet du hvor mange cm/volum det er på den kofferten du har ?

Grensen de fleste steder er vel 20-23 kg men jeg aner ikke hvilken kofferststørrelse det tilsvarer - gitt at den er fylt med klær og ikke bly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Vet du hvor mange cm/volum det er på den kofferten du har ?

Grensen de fleste steder er vel 20-23 kg men jeg aner ikke hvilken kofferststørrelse det tilsvarer - gitt at den er fylt med klær og ikke bly.

Jeg skal sjekke når jeg kommer hjem :) Håper det står på lappen inni. Husker ikke i farten hvilken str. og blir ikke klok på det på nett :) Det er ikke den aller største, men det er ikke den "typiske" mellomstore heller, er noe imellom de igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...