Gjest Jamme Skrevet 22. mars 2011 #21 Skrevet 22. mars 2011 Den beste pastasausen jeg tror jeg har smakt har jeg skrevet om på bloggen min. Den er virkelig kjempegod, og selv om ingredienslista kan se litt lang ut er den veldig lett å lage - det meste skal bare puttes oppi gryta og kokes.
KatteLatte Skrevet 22. mars 2011 #22 Skrevet 22. mars 2011 Jeg har laget en veldig god saus basert på kyllingbuljong, fløte og tomatpure. Blandingsforholdet må smakes fram, men start med et par dl buljong, bland med ønsket mengde fløte og ha et par gode spiseskjeer (eller mer) med tomatpure. Krydder etter eget ønske. Passer godt til pasta med kylling eller skinke.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2011 #23 Skrevet 22. mars 2011 Det er ingenting feil med dolmio-glas, dei inneheld det same som det du finn i dei oppskriftene over her. Alminneleg dolmio-saus inneheld ingen tilsetningsstoff anna enn litt sukker og sitronsaft pluss grønsakene. Grunnen til at den held seg så lenge er at den er oppbevart hermetisk, altså bakteriefritt på grunn av oppvarming og tett emballasje, akkurat som hermetiske tomatar. Det er mulig at Dolmio-glassene ikke er de verste i klassen når det gjelder tilsetningsstoffer, men det er god grunn til å tro at en del av vitaminene i tomatene taper seg når de oppbevares i glass så lenge. Jeg sverger til hjemmelaget, mye enklere, mye billigere, mye bedre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå